Šaldytuvo pirkimo proceso analizė (vartotojų elgsena)


Marketingo analizė.

Įvadas. Problemos (poreikio) atsiradimas. Problemos suvokimas. Problemą nulėmusios priežastys. Vidiniai ir išoriniai veiksniai. Pirkėjo poreikiai. Informacijos paieška. Vidinė paieška. Išorinė paieška. Informacijos paieškos veiksniai. Alternatyvų vertinimas. Vertinimo kriterijų nustatymas. Alternatyvų vertinimo procesas. Pirkimo Sprendimas. Pirkimo vietų svarstymas. Situaciniai veiksniai, veikę pirkėją pirkimo metu. Šaldytuvo modelio BEKO CS 234030 pasirinkimas. Elgsena po sprendimo. Priimtas sprendimas buvo teisingas. Vertinimo pagrindimas.


Kas dieną susiduriama su įvairiais pirkimas. Vieni iš jų daugiau įtraukią į patį pirkimo procesą, kiti mažiau, tačiau pastebimas ir dažniau analizuojamas tik pats prekės pirkimas bei pasitenkinimas ar nepasitenkinimas juo. Tačiau pirkimo procese gausu ir veiklos iki pirkimo. Dažnai vartotojas nesąmoningai susikuria problemą ar poreikį, ieško informacijos, reikalingos tam išspręsti ar patenkinti ir ją apdorojęs priima sprendimą pirkti.

Šiame darbe minimas pirkėjas įsigijo šaldytuvą. Prekė yra sąlyginai brangi ir bus naudojama ilgą laiką, tad visi pirkimo proceso etapai ypač svarbūs. Tad bus siekiama detaliai išsiaiškinti visus šio pirkimo proceso aspektus, bei pamatyti konkrečius vartotojo elgsenos ypatumus atskirais momentais momentais.

Pirmame skyriuje bus nagrinėjamas pirkėjo problemos (poreikio) atsiradimas: kaip problemą (poreikį) suvokia pats pirkėjas, kokios priežastys nulėmė iškilusią problemą (poreikį), kokie vidiniai ir išoriniai veiksniai tai lėmė bei bus sukonkretizuota pati problema. Antrame skyriuje bus išanalizuota pirkėjo vidinė ir išorinė informacijos paieška bei konkretūs informacijos šaltiniai. Trečiajame skyriuje pagal atitinkamus kriterijus bus įvertintos pirkėjo pasirinktos alternatyvios prekės. Ketvirtame skyriuje bus išanalizuotos galimos pirkimo vietos, situaciniai veiksniai bei sprendimas įsigyti naują šaldytuvą. Ir penktame skyriuje bus įvertinta pirkėjo elgsena po sprendimo priėmimo ir prietaiso įsigijimo.

Visų pirkimų procesai prasideda problemos (poreikio) atsiradimu. Dažnai pirkimo metu apie tai tiesiogiai negalvojama, ypač kai perkama prekė yra impulsyvi, nebrangi ar naudojama ir perkama kas dieną. Šiuo atveju ir poreikiai tokiai prekei yra trumpalaikiai dažnai sukelti fiziologinio diskomforto. Gilesnė šio aspekto analizė atliekama tada, kai prekė yra sąlyginai brangi ir ja ruošiamasi naudotis ilgą laiką. Tada siekiama išsiaiškinti ir suvokti pačią problemą ar poreikį bei apgalvoti problemą nulėmusias priežastis.

Pirkėjas (t.y. studentas) keliasi gyventi į naują nuomojamą butą. Apžiūrėjęs būsimame gyvenamame plote esančius daiktus, baldus ir buitinę techniką jis pasigedo vieno itin svarbaus buitinio prietaiso – šaldytuvo. Kadangi buvusiame gyvename plote šaldytuvas buvo nuomotojų nuosavybė ir pirkėjo artimieji neturėjo nereikalingo prietaiso paskolinti, atsirado poreikis įsigyti naują šaldytuvą. Poreikis yra reikalingas patenkinti artimiausiu metu. Kadangi prekė yra ilgo vartojimo laikotarpio ir sąlyginai brangi, tai pirkėjo įsitraukimo į pirkimą lygis yra aukštas.

studentas mėgsta maistą atsivešti iš tėvų namų, tad išlaikyti reikia didelį jo kiekį ir kuo ilgesnį laiką;

šaldytuvo naujame gyvenamajame plote visai nėra;

persikėlimas į naują butą vyks artimiausiu metu.

Pagrindinis pirkėjo poreikio atsiradimą nulėmęs vidinis veiksnys – fiziologinis, tiksliau jo dalis, tai kasdien vartojamo maisto išlaikymas. Atsikrausčius į naują butą nebuvo šaldytuvo, o maistą tinkamai laikyti reikia. Šiame aspekte dominuojantys vidiniai psichologiniai veiksniai yra pirkėjo suvokimas, kad šaldytuvas yra labai reikalingas buityje ir patirtis – pripratimas prie šio prietaiso iki momento, kai pirkėjas atsirado situacijoje, kurioje šio prietaiso nėra ir kai atsirado poreikis. Vidiniai socialiniai veiksniai įtakos neturėjo. Išoriniai veiksniai įtakos turėjo nedaug. Tai yra tradicijos ir gyvenimo būdas išugdytas šeimoje (mėgiamas namų maistas ir jo vežimas į studento nuomojamą butą).

  • Marketingas Analizės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2933 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo analizės
  • Microsoft Word 131 KB
  • Šaldytuvo pirkimo proceso analizė (vartotojų elgsena)
    10 - 8 balsai (-ų)
Šaldytuvo pirkimo proceso analizė (vartotojų elgsena). (2016 m. Gegužės 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/saldytuvo-pirkimo-proceso-analize-vartotoju-elgsena.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 08:09