Sankaba ir jos veikimas


Mechanikos referatas. Įvadas. Frikcinės sankabos. Viendiskės sankabos su cilindrinėmis spyruoklėmis. Viendiskė sausa sankaba su membranine spyruokle. Sausų sankabų diskai. Valdymo įrenginiai. Sankabos valdymas lynu. Išjungiklis. Diagnostika ir priežiūra. Literatūra.


Kai sankaba įjungta, atrama laiko strektę atjungtą (pakeltą) nuo segmento Spaudžiant sankabos pedalą, maždaug po 15 mm pedalo eigos (laisvosios eigos) strektė susijungia su segmentu. Tuomet pradedamas traukti lynas ir sankaba išjungiama. Vadinamoji viršutinio galinio taško spyruoklė padeda palaikyti sankabą išjungtą.

Sankabos valdymo pavaroje be laisvumo pedalo tuščioji eiga yra pastovi.

Tarp stumtuko ir valdymo cilindro stūmoklio palaikomas nuo 0,5 iki 1,0 mm tarpelis, kad stūmoklis visada būtų grąžinamas į pradinę padėtį, o kompensavimo kiaurymė visada būtų atidaryta. Sankabai valdyti naudojamas stabdžių skystis, tekantis žarna iš bakelio.

Dėl didelių sankabos išjungimo jėgų naudojami kūginiai guoliai. Jie yra ilgaamžiai ir nereikalauja techninės priežiūros.

Ant išjungimo svirčių pritvirtintas išjungiklis turi vidinio žiedo paviršių, padengtą teflonu. Šis žiedas perduodamas išjungimo jėgas pasižymi labai maža trintimi. Ši konstrukcija naudojama sankabose, turinčiose laisvumą.

Mažėjant sankabos laisvumui trumpėja sankabos pedalo laisvoji eiga. Pasibaigus laisvajai eigai galime daryti išvadą apie sankabos disko antdėklų sudilimą.

Sausa sankaba priklauso dylančių automobilio mazgų grupei. Sankabos ilgaamžiškumą nulemia važiavimo būdas. Kad būtų užtikrintas nurodytas sankabos laisvumas, reikia kontroliuoti ir reguliuoti jos laisvąją eigą. Sankabai dylant sankabos pedalo laisvoji eiga mažėja. Nesant laisvosios eigos sankaba negali perduoti viso variklio išvystomo sukimo momento. Didelis šilumos išsiskyrimas sankabą sugadina.

Sankabos diskas turi laisvai slankioti veleno išdrožomis. Prieš surenkant sankabą, jos disko išdrožas stebulėje ir veleno išdrožas reikia truputį sutepti. Per daug sutepus, tepalo pertekliaus gali patekti ant sankabos frikcinių antdėklų, dėl to sankaba gali pradėti buksuoti.

Turi būti naudojamas aukštos kokybės tepalas, atsparus aukštai temperatūrai ir dideliam slėgiui.

Prieš tvirtinant sankabos gaubtą prie smagračio, naudojant pagalbinį veleną centruojamas sankabos diskas.

Sankabos veikimas gali būti patikrintas (sankaba turi būti įkaitinta iki darbinės temperatūros) taip:

• variklio sūkiai padidinami nuo 3000 iki 4000 min-1 (didžiausias sukimo momentas);

Jeigu variklio sūkiai greitai sumažėja iki nulio (variklis užgęsta), sankaba veikia gerai. Jeigu variklio sūkiai išlieka tokie patys arba didėja, sankaba neperduoda variklio sukimo momento ir ją reikia reguliuoti. Tokio bandymo metu sankabos šiluminė apkrova labai didelė, todėl bandymą galima kartoti ne daugiau kaip du kartus. Sureguliuota sankaba turi gerai veikti. Kita blogos sankabos darbo priežastis gali būti didelis frikcinis antdėklų išdilimas arba jų paviršių pasidengimas tepalais. Tokiu atveju frikciniai antdėklai keičiami naujais. Sankabos išsijungimas tikrinamas taip (atbulinė pavara susinchronizuota):

  • Mechanika Referatai
  • 2014 m.
  • 15 puslapių (2032 žodžiai)
  • Mechanikos referatai
  • Microsoft Word 391 KB
  • Sankaba ir jos veikimas
    10 - 4 balsai (-ų)
Sankaba ir jos veikimas. (2014 m. Rugsėjo 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/sankaba-ir-jos-veikimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 04:19