Saulės pasveikinimas


Saules pasveikinimas pratimai. Saules pasveikinimo pratimai. Jogos pratimai saules pasveikinimas. Saulės pasveikinimo pratimų ciklą. Pratimų kompleksas saulės pasveikinimas. Jogos pratimas saulės pasveikinimas. Saules pasveikinimas asana. Jogos pozos saules pasveikinimas. Saules pasveikinimas referatas. Joga saulės pasveikinimas.

Kūno kultūros analizė. Įvadas. Saulės pasveikinimo pratimų su detaliais paveikslėliais ir aprašymais. Išvados. Literatūros sąrašas. Pasaulyje yra daug modernių fizinių pratimų sistemų, kurios išvysto raumenis mechaniško judėjimo ir mankštinimo būdu. Kadangi joga žiūri į kūną kaip į sielos judėjimo priemonę tobulinimo link, asanos ne tik ugdo kūną, bet praplečia proto bei dvasinius sugebėjimus. Jogos fiziniai pratimai vadinami asanomis – stabiliomis pozomis. Jogos pozos, arba asanos sistemingai veikia visas kūno dalis – ištempia ir tonizuoja raumenis ir raiščius, suteikia stuburui ir sąnariams lankstumo, gerina kraujo apytaką. Asanos ne tik stiprina kūno raumenis, bet masažuoja ir vidaus organus bei liaukas. Jos paveikia giliausius ir subtiliausius kūno sluoksnius. Įvairiais asanų judesiais vidaus organai masažuojami stimuliuojami, todėl padidėja jų tonusas, pagerėja funkcija. Atsistato endokrininė organizmo sistema (liaukos ir hormonai), kuri padeda subalansuoti emocijas ir paskatina pasitikėjimą gyvenimo sėkme. Tradiciškai prieš asanas yra atliekamas surya namaskar (saulės pasveikinimas), apie kurį ir yra šis savarankiškas darbas.


Pasaulyje yra daug modernių fizinių pratimų sistemų, kurios išvysto raumenis mechaniško judėjimo ir mankštinimo būdu.  jogos fiziniai pratimai vadinami asanomis – stabiliomis pozomis.

Tradiciškai prieš asanas  yra  atliekamas surya namaskar (sasaulės pasveikinimo, arba surya namaskar, metu visas kūnas išmankštinamas ir parengimas asanomis. Tai grakšti dvylikos pozų seka, atliekama kaip vienas tęstinis pratimas.   .

Atsistokite tiesiai, pėdos kartu, suglauskite delnus ties krūtinės viduriu, ttadasana - iškvėpdami sudėkite rankas delnai prie krūtinės, kaip maldai. Alkūnės nukreiptos į šonus. Keliai tiesūs, bet apranamasana – maldininko padėtis. Įkvėpdami pakelkite abi rankas virš galvos. Ištieskite jas atgal, ahasta uttanasana – į viršų pakeltų rankų padėtis. Iškvėpdami nuo lenkitės į priekį. Stenkitės savo kakta paliesti kelius, rankų ir kpadahastasana - kojų ir rankų padėtis. Įkvėpdami ženkite dešine koja atgal, nuleiskite kašva sančalanasana – raitelio padėtis. Rankų delnus padėkite ant grindų pečių plotyje, kairę koją stumkite atgal, o dešinė sulenkta ir priglausta lieka prie dešinės rankos vidinės pusės. Sulaikydami kvėpavdandasana – pagalio padėtis. Dešinę koją stumkite atgal prie kairės kojos, pėdas suglauskite, nugara išlenkta, dubuo pakeltas, lyg naštanga namaskara - aštuonių atramų padėtis. Nuleiskite kelius ant grindų, po to krūtinę ir sbhudžangasana - kobros padėtis. Galvą kelkite į viršų ir atsiloškite atgal. Iškvėpdami užlenkite kojų pirštus ir  pakelkiteparvatasana – kalno padėtis. Įkvėpdami ženkite į priekį, paašva sančalanasana – raitelio padėtis. Iškvėpdami dešinį kelį perkelkite į priekį prie kairės pėdos ir ištiesipadahastasana - kojų ir rankų padėtis. Pristatykite kairę koją prie dešinės kojos, kad pėdos būtų suglaustos, kojas ištieskite, dubenį pakelkite į viršų, galvą nuleiskite žemyn, rankų pirštų galiukais lieskite grindis. Įkvėpdami ištiesinkite nugarą ir ištieskite rankas virš galvos. Jos turi bhasta uttanasana - į viršų pakeltų rankų padėtis. Iškvėpdami lėtai grįžkite į pradinę pozą ir nuleiskite rankas prie šonų.

Tai yra pusė ciklo. Antroje sekos dalyje vietoje dešinės kojos ištiesima kairė koja (4 žingsnis) ir sulenkiama dešinė kojąšis pratimų kompleksas naudingas visoms vidinėms sistemoms, įskaitant virškinimą, cirkuliaciją ir kvėpavimą. Jis padeda giliai kvėpuoti ir gauti daugiau deguonies bei pašalinti daugiau toksinų.

Saulės pasveikinimas. (2011 m. Gegužės 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/saules-pasveikinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 04:28