Sausakrūvio laivo ,,Vita” reiso Liepaja – Rotterdam energetinių įrenginių eksploatavimas ir cilindro dangčio defektų nustatymas jūroje


Laivybos diplominis darbas.

Sausakrūvio laivo ,,Vita” reiso Liepaja – Rotterdam energetinių įrenginių eksploatavimas ir cilindro dangčio defektų nustatymas jūroje.


Pašalinis bildėsis variklio cilindre gali atsirasti dėl daugybės priežasčių pavyzdžiui kaip: tarpas tarp įvorės ir stūmoklio kreipiamųjų dalių viršija normą, netinkamas kuras, sulaisvėjo varžtai švaistiklio guoliuose. Dėl to svarbu, laiku nustatyti pašalinį bildesį variklyje nes gali atsirasti  rimtį gedimai dėl kuriu žmonių gyvybes gali būti pavojuje.

Tyrimo objektas – laivo ,,Lyrika“ energetinių įrenginių eksploatavimas reiso Rotterdam (Olandija)– Immingham (Jungtinė karalystė) metu.

Tyrimo tikslas – analizuoti laivo ,,Lyrika“ energetinių įrenginių eksploatavimo procesą reiso Rotterdam – Immingham metu, įvertinant pašalini bildėsi cilindre atveją defektų nustatymas jūroje.

Apibūdinti sausakrūvio laivo ,,Lyrika“ tipą, plaukiojimo regioną ir mechaninės dalies tarnybos organizavimą laive.

Baigiamąjį darbą sudaro 8 dalys. Pirmoje darbo dalyje aprašomas tyrimo objektas, laivo ,,Lyrika“ tipas. Antroje dalyje

Pirmoje darbo dalyje aprašomas tyrimo objektas, laivo ,,Lyrika“ tipas, laivo jėgainės techninius parametrus, plaukiojimo rajoną ir mechaninės tarnybos veiklos organizavimą. Antroje dalyje analizuojamos laivo energetinių įrenginių ir jų techninis aptarnavimas, įvertinamas laivo stovumas. Trečioje dalyje analizuojamas individualus (pvz., laivo energetinių įrenginių eksploatavimo stūmoklio žiedų keitimo jūroje) atvejąs, nustatant įvykio priežastis, pritaikant remonto technologiją. Ketvirtojoje dalyje analizuojamas tarptautinės jūrų teisės reikalavimų taikymas eksploatuojant laivą bei užtikrinant žmonių priežiūrą laive.

Laivas „M/V VITA“ IMO 8906303 buvo pagamintas 1990 metais Nyderlanduose. Laivas gabena generalinius krovinius. Laivas turi du triumus. Jų dėka galima parvežti 4161 t krovinio vasara arba 3950 t žiema. Laivas Vita 88,3m ilgio ir 13,7m pločio. Antstatas turi 3 denius, kuriuose yra kambuzas, kajutės, sanitariniai padaliniai, atsarginiu mechanizmu padaliniai ir tiltelis. Laivas neturi pastovios maršruto, tai šis laivas priskiriamas prie trampinio laivyno.

1 x Pagrindinis variklis. Tai Wartsila 8V25 modelio variklis turintys 1690kW galios. Šis variklis yra naudojami suteikti laivui eiga, bei aprūpina laivą elektros srove kol laivas yra jūroje.

1 x Pagalbinis variklis. Tai SCANIA DS-9 modelio variklis turintys 153kW galios. Šie varikliai aprūpina laivą elektros srove kai laivas stovi uoste. Įplaukiant laivui į uostą naudojamas pagalbinis variklis, kad aprūpinti pavairavimo mechanizmui el. varikli.

1 x HFO separatorius, 1 x Tepalų separatorius Separatoriai naudojami palaikyti alyvą bei tepalus tinkamos būklės, t.y. juos išvalo nuo mechaninių priemaišų bei vandens. Separatoriai veikia pastoviai.

Taip pat į laivo jėgainę įeina 2 x kompresoriai, 1 x pavairavimo mechanizmai, siurbliai, kuro, tepalu, oro sistemos. Viskas kartu sudaro laivo jėgainę.

Deidvudo įrenginį sudaro: Deidvudo vamzdis, dvi įvorės, riebokšlis ir sraigto velenas. Sraigto velenas sukasi atraminiuose guoliuose. Šie guoliai tepami mineraline alyva, esant nedideliam statiniui slėgiui, iš alyvos talpyklos, kuri yra įrengta aukščiau. Kad į deidvudo įrenginį nepatektų jūros vanduo, jis sandarinimas ir dvejų pusių specialiais riebokšliais, jie sudaryti iš specialių figūrinių gumos sandarinimo žiedu kurie ir vadinami „Simplex“.

Laivai, kurie naudoja skirtingus degalus, kad atitiktų MARPOL 73/78 VI priedo reikalavimus dėl degalų sieringumo, įplaukdami į emisijos kontrolės rajoną ir išplaukdami iš jo privalo atlikti rašytinę procedūrą, kuri rodo, kaip buvo atliktas leidžiamą sieringumo normą viršijančių degalų keitimas, užtikrinantis visą jų sudeginimą kuro sistemoje iki įplaukimo į emisijos kontrolės rajoną. Administracijos patvirtintos formos žurnale fiksuojamas mažo sieringumo degalų kiekis kiekviename tanke, data, laikas ir laivo pozicija, kai atlikta degalų keitimo operacija, įplaukiant į emisijos kontrolės rajoną ir išplaukiant iš jo.

  • Laivyba Diplominiai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 68 puslapiai (10132 žodžiai)
  • Kolegija
  • Laivybos diplominiai darbai
  • Microsoft Word 10932 KB
  • Sausakrūvio laivo ,,Vita” reiso Liepaja – Rotterdam energetinių įrenginių eksploatavimas ir cilindro dangčio defektų nustatymas jūroje
    10 - 2 balsai (-ų)
Sausakrūvio laivo ,,Vita” reiso Liepaja – Rotterdam energetinių įrenginių eksploatavimas ir cilindro dangčio defektų nustatymas jūroje. (2016 m. Rugsėjo 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/sausakruvio-laivo-vita-reiso-liepaja-rotterdam-energetiniu-irenginiu-eksploatavimas-ir-cilindro-dangcio-defektu-nustatymas-juroje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 00:26