Savivaldybės biudžetas


Savivaldybiu biudžetu pajamu analize. Savivaldybes biudzetas kursinis. Savivaldybes biudzeto rengimas. Kauno miesto savivaldybės biudžetas formavimo problemos. Savivaldybes biudzetas referatas. Bakalauro darbas savivaldybes biudzetas. Savivaldybiu biudzetu problemos. Savivaldybiu biudzeto vykdymo problemos. Rajonų budžeto palyginimo. Vilniaus savivaldybes biudzeto formavimo problemos.

Ekonomikos kursinis darbas. Santrauka. Įvadas. Finansai. Biudžetas. Biudžeto apibūdinimas. Biudžeto raida. Biudžeto sandara. Savivaldybių biudžetų formavimo prielaidos. Savivaldybių biudžeto rengimo principai. Mažeikių rajono savivaldybės biudžetas. Mažeikių rajono plėtros strateginis planas. Metams. Mažeikių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo problemos. Mažeikių rajono savivaldybės. Metų biudžeto pajamų ir išlaidų analizė. Mažeikių rajono savivaldybės kelerių metų biudžetų palyginimas. Išvados. Literatūra. Darbo tikslas – supažindinti su mažeikių rajono savivaldybės biudžetu. Valstybės biudžeto teisinis pagrindas yra lietuvos respublikos valstybės metinio biudžeto patvirtinimo įstatymas, o savivaldybių biudžetų - atitinkamų savivaldybių, tarybų sprendimai savivaldybių biudžetams patvirtinti bei mokesčių įstatymai, pavyzdžiui, lietuvos respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymas, biudžetinės sandaros įstatymas, valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo bendros taisyklės, lietuvos respublikos biudžeto sandaros koncepcija ir kiti teisės aktai, reglamentuojantys biudžetų pajamas. Svarbiausias biudžeto bruožas yra tas, kad, jį pasitelkus įstatymų leidžiamoji valdžia, kuri yra atstovaujamoji institucija, nustato vykdomajai valdžiai tam tikrus rėmus ir gaires ūkio, finansų tvarkymo srityse. Biudžeo svarstymas ir tvirtinimas tiek seime, tiek savivaldybių tarybose yra vienas svarbiausių šių šių institucijų metų įvykių. Apibūdinant biudžetą akcentuojama, jog biudžetas yra valstybės pajamų ir išlaidų sąmata, planas ar aprašas. Mažeikių rajono savivaldybės 2005 metų biudžetą sudaro 80314,9 tūkst. litų ir 95440,0 tūkst. litų asiganavimo išlaidų. Palyginus su pastaraisiais paskutiniais metais, šeis metais biudžetas yra mažesnis. 2003 m. buvo skirta 74386,4 tūkst. litų pajamų, 2004 m. – 85120 tūkst. litų, o 2005 m. – 95440,0 tūkst. litų. Šiais metais savivaldybei minimaliam pragyvenimui trūksta 6 mln. litų, juolab, kad pabrango elektra, dujos, degalai. Savivaldybė bus priversta priimti deficitinį biudžetą, prėjusiais metais taip pat buvo priimtas deficitinis biudžetas, tačiau Taryba metų eigoje turėjo teisę subalansuoti biudžetą, tai yra buvo galima pervesti lėšas iš valstybės deleguotų funkcijų į savarankiškas. Šiemet Vyriausybė uždraudė asignavimus valstybinėms funkcijoms nukreipti kitoms biudžeto reikmėms. Tokį lėšų perskirstymą bus galima atlikti tik ketvirtą ketvirtį.


Valstybės biudžeto teisinis pagrindas yra Lietuvos respublikos valstybės metinio biudžeto patvirtinimo įstatymas, o savivaldybių biudžetų - atitinkamų savivaldybių, tarybų sprendimai savivaldybių biudžetams patvirtinti bei mokesčių įstatymai, pavyzdžiui, Lietuvos respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymas, biudžetinės sandaros įstatymas, valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo bendros taisyklės, Lietuvos respublikos biudžeto sandaros koncepcija ir kiti teisės aktai, reglamentuojantys biudžetų pajamas.

Svarbiausias biudžeto bruožas yra tas, kad, jį pasitelkus įstatymų leidžiamoji valdžia, kuri yra atstovaujamoji institucija, nustato vykdomajai valdžiai tam tikrus rėmus ir gaires ūkio, finansų tvarkymo srityse.

Apibūdinant biudžetą akcentuojama, jog biudžetas yra valstybės pajamų ir išlaidų sąmata, planas ar aprašas.

Litų ir 95440,0 tūkst. Litų asiganavimo išlaidų.

Palyginus su pastaraisiais paskutiniais metais, šeis metais biudžetas yra mažesnis. 2003 m. Buvo skirta 74386,4 tūkst. Litų pajamų, 2004 m. – 85120 tūkst. Litų, o 2005 m. – 95440,0 tūkst. Litų.

šiais metais savivaldybei minimaliam pragyvenimui trūksta mln. Šiemet vyriausybė uždraudė asignavimus valstybinėms funkcijoms nukreipti kito viena iš demokratijos pasireiškimo formų yra savivalda. Vietos savivalda – tai Lietuvos respublikos teritorijos administracinio vieneto gyventojų išrinktos vietos valdžios institucijų teisė ir reali galia pagal Lietuvos respublikos konstituciją ir įstatymus laisvai ir savarankiškai savo atsakomybe reguliuoti bei tvarkyti visuomenės reikalus ir tenkinti vietos gyventojų poreikius .

Savivaldybė vykdo įvairias įstatymų priskirtas funkcijas, taigi jai, kaip ir bet kuriam kitam ūkiniam subjektui, yra reikalingas veiklos finansavimas. Kitaip tariant, savivaldybės vykdomoms socialinėms, ekonominėms bei kitoms vietinės reikšmės programoms finansuoti, taip pat savivaldybių įstaigų išlaikymui yra reikalingos pajamos. Visos savivaldybės veiklai užtikrinti reikalingos pajamos, taip pat planuojamos išlaidos yra fiksuojamos savivaldybės biudžete.

Centrinė ir vietinės ( savivaldybių) valdžios pasidalija funkcijomis, kurioms atlikti yra sudaromi biudžetai. Lietuvos biudžeto sistemą sudaro savarankiškas Lietuvos respublikos biudžetas ir savarankiški vietos savivaldybių biudžetai. Tai reiškia, kad centrinė ir savivaldybių valdžios disponuoja biudžetais, kuriuos formuoja ir naudoja pagal priimtus įstatymus ir atliekamas funkcijas.

Savivaldybės biudžetas. (2011 m. Gruodžio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/savivaldybes-biudzetas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 06:50