Savivaldybių biudžetų formavimo principai ir metodai


Finansų referatas. Įvadas. Bendrieji savivaldybių biudžetų formavimo principai ir metodai. Savivaldybių biudžetai bei jų formavimas. Valstybės finansų sistemos decentalizacijos lygio įvertinimas. Valstybės ir savivaldybių nebiudžetiniai fondai bei jų riba. Savivaldybių biudžetų pajamų didinimo galimybės. Išvados. Literatūra.


Darbo tiklas – išsiaiškinti, kokios yra savivalybių bei valstybės finansų kontrolės sistemos.

Darbo uždaviniai:

Apibūdinti savivaldybių biudžetą.

Bei aptarti valstybių biudžetinius fondus.

Lietuvos Respublikos nacionalinį biudžetą sudaro valstybės ir nepriklausomi savivaldybių biudžetai. Pastarieji turi būti subalansuoti (LR biudžeto sandaros įstatymas, 2004). LR biudžeto sandaros (2004), LR Vietos savivaldos (2000), LR savivaldybių biudžeto pajamų nustatymo metodikos (2001) įstatymai nustato tokias savivaldybių biudžeto pajamų rūšis:

Savivaldybių biudžetų rengimo procesas gana sudėtingas, jį reglamentuoja nemažai įvairių teisės aktų. Savivaldybių biudžetų projektus rengia savivaldybių vykdomosios institucijos, t.y. savivaldybių administracijų direktoriai. Vienas pagrindinių teisės aktų, kuriais remiantis sudaromas savivaldybės biudžetas yra LR biudžetinės sandaros įstatymas (2004). Jis nurodo, jog ``savivaldybių biudžetų projektus rengia savivaldybių vykdomosios institucijos, remdamosi biudžeto sandaros bei kitais įstatymais, seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais,Vyriausybės patvirtintomis biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklėmis bei ekonominėmis programomis, taip pat savivaldybių biudžetų asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais’’.

Nebiudžetinių fondų lėšų naudojimas vertinamas prieštaringai. Vieni teigia, jog mažiau reglamentuoti ir mažiau kontroliuojami nebiudžetiniai fondai gali būti žymiai lanksčiau, operatyviau ir net efektyviau panaudojami nei biudžetinės lėšos. Kitas požiūris teigia, jog nebiudžetinių fondų naudojimas silpnina finansinę drausmę ir sudaro sąlygas nekontroliuojamai švaistyti pinigus. Lietuvoje pastaruoju metu pastebima tendencija artima antrajam požiūriui.

Taigi pagal LR Vietos savivaldos įstatymą (2000) kiekvienos savivaldybės taryba pati priima sprendimus dėl nebiudžetinių fondų steigimo savo teritorijoje. Kadangi įvairios savivaldybės savo nuožiūra gali steigti skirtingus fondus, trumpai apžvelgsime tik didžiausias, t.y. Vilniaus miesto savivaldybės nebiudžetinius fondus. Vilniaus miesto savivaldybė buvo įsteigusi nemažą skaičių nebiudžetinių fondų, bet didžioji dalis laikui bėgant buvo likviduota. Prie svarbiausių Vilniaus m. savivaldybės nebiudžetinių fondų priskirtini:

  • Finansai Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (3747 žodžiai)
  • Universitetas
  • Finansų referatai
  • Microsoft Word 55 KB
  • Savivaldybių biudžetų formavimo principai ir metodai
    10 - 5 balsai (-ų)
Savivaldybių biudžetų formavimo principai ir metodai. (2015 m. Lapkričio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/savivaldybiu-biudzetu-formavimo-principai-ir-metodai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 18:27