Scenografija spektakliuose


Menų analizė. Scenografija spektakliuose “Akmuo” ir “Akmenų pelenai”. Taigi, pagrindinis šio darbo tikslas aptarti Lauros Luišaitytės sukurtą scenografiją, dvejuose režisieriaus Agniaus Jankevičiaus režisuotose spektakliuose –„Akmenų pelenai“ ( premjera įvyko 2010), pastatytą pagal kanadiečių rašytojo bei skulptoriaus Danielio Daniso poetišką dramą – „Akmenų pelenai ir „Akmuo“ (2012), pagal šiuolaikinio vokiečių autoriaus Mariuso von Mayenburgo to paties pavadinimo pjesę. Apibendrindamas pateiksiu šių spektaklių pagrindinius panašumus ir skirtumus, kurie pastebėtini scenografijoje. Trumpai keliaujant po scenografijos susiformavimo ir plitimo istoriją reikėtų paminėti, kad šio, kaip vieno iš pagrindinių teatro meno elementų, užuomazgas galima atrasti Senovės Graikijoje, kur ir buvo pradėta teatro tradicija. Tačiau geriausiai tetaro dailė išsivystė renesanso laikotarpiu, kai italų architektas Sebastiano Serli pasiūlė naudoti scenoje perspektyvinį scenovaizdį. O neilgai trukus, taip pat pasiūlė scenoje naudoti ir trijų rūšių vaizdus , skirtingiems spektaklio žanrams, tokiems kaip tragedija, komedija ir satyra. Amžiuje pats spektaklių scenovaizdis pradėjo radikaliai keistis – į gerąją pusę, nes pradėtas naudoti profesionalus apšvietimas, įvairi scenos įranga, kuri leido aktoriams skraidyti, išlysti iš grindų ir pradingti jose bei kita technika geresniam efektui sukurti.

  • Menai Analizės
  • 2014 m.
  • 9 puslapiai (1931 žodis)
  • Universitetas
  • Menų analizės
  • Microsoft Word 1136 KB
  • Scenografija spektakliuose
    10 - 4 balsai (-ų)
Scenografija spektakliuose. (2014 m. Kovo 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/scenografija-spektakliuose.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 15:50