Šeimos pedagogikos fragmentai


Seimos pedagogika. Didzioji seima. Matriarchatas. Matriarchatas skaidrės. 6eimos raida formos. Socialinio pedagogo darbas su biologiniais tėvais referatas nemokamai. Seimos raida. Seimos pedegogika seimos analize. Seimos raidos formos. Pedagogika apie šeima.

Pedagogikos konspektas. Ugdymas šeimoje. Šeimos raidos istorija. Šeimos formos. Santuokos motyvai. Šeimos funkcijos. Šeimos funkcijos. Šeimos narių tarpusavio santykiai. Tėvų ir vaikų santykiai. Konfliktų šalinimo būdai. Vyro ir moters psichikos ypatumai.


Šeima – mažiausias visuomenės regeneracijos kolektyvas, kurį sieja ekonominės ir šeimos darna – pagrindinė sėkmingo vaikų ugdymo sąlyga. Ji sukuripasaulėžiūros ugdymas ir visuomeninį aktyvumą (mokslinių pažiūrų filosofinis oriestetinį auklėjimą (emocinis grožio išgyvenimas, skonis ir grožio kūrimas buityje, darbe, santykiuose su žmonėmis – etiketas).

Lytinį auklėjimą (berniukų ir mergaičių santykiai šeimoje; partnerystės ir draugystės problemos; lytinis švietimas; erotinis auklėjimas; rengimas šeimos gyvenimui).

šeiminis auklėjimas, vaikui sulaukus mokyklinio amžiaus, derinamas su mokykloje atliekamu darbu – mokymu ir auklėjimu. Dabar auklėjimo metodai tada veiksmingi, kai jie atitinka vaiko amžiaus ir individualiasmatriarchatas. Šis terminas yra kilęs iš dviejų žodžių (lot. Mater (motina) ir gr. Archē (valdžia). Matriarchatas - tai viena iš pirmykštės visuomenės organizacijos formų, atsiradusi vėlyvajame paleolite. Svarbiausias matriarchato požymis: visuomenėje vyrauja moterys, nes jos gali pratęsti giminę. Vaikai kildinami vien tik iš motinos, visai nesvarbu, kas tėvas. Turtas ir pareigos paveldima motinos linija. Tačiau neteisinga manyti, kad matriarchatas yra visiškas moterų viešpatavimas. Jų veiksmus varžė nėštumai, gimdymai, vaikų maitinimas ir auklėjimas, todėl moterys mažiau prisidėjo prie maisto gaminimo ir daug kuo priklausė nuo vyrų.

Matriarchalinėje santvarkoje sutuoktuvių esmę sudarė jaunuolio ir merginos tarpusavio susitarimas gyventi drauge. Paprastai pora bendrą gyvenimą pradėdavo nuo to, kad pavalgydavo kiaušinienės, obuolių, vištienos, simbolizuojančių vaisingumą, meilę, išgerdavo iš to paties indo ir atsiguldavo į vieną guolį (lovą).

Patriarchatas. Prijaukinus gyvulius ir ėmus juos auginti, atsiradus amatams, žmonija įžengė į naują raidos erą, kurioje svarbiausią vaidmenį vaidino vyrai. Tuo metu buvo pripažintas ir biologinis vyro vaidmuo: giminę imta skaičiuoti ir turtą paveldėti tėvo linija. Pagrindiniu ūkio vienetu tapo didžioji patriarchalinė šeima.

Didžioji šeima - artimų giminaičių grupė ligi penktos, šeštos kartos, gyvenančių kartu, bendrai dirbančių ūkio darbus, valdomų vyriausiojo šeimos nario. Ji buvo gausi - nuo 20 iki 120 narių. Svarbiausius klausimus sprendė visi didžiosios šeimos vyrai ir moterys. Patriarchato sąlygomis susikūrė monogaminė šeima, paremta vyro viešpatavimu. Jos tikslas - auginti vaikus, kurių tėvas būtų neabejotinas, kad jie galėtų paveldėti turtą. Monogaminę santuoką nutraukti galėjo tipromiskuitetas (lot.

  • Pedagogika Konspektai
  • 2011 m.
  • 17 puslapių (7500 žodžių)
  • Pedagogikos konspektai
  • Microsoft Word 40 KB
  • Šeimos pedagogikos fragmentai
    10 - 1 balsai (-ų)
Šeimos pedagogikos fragmentai. (2011 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/seimos-pedagogikos-fragmentai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 02 d. 22:14