Sėkmės istorija IKEA


Ekonomikos referatas. Įvadas. Įkūrėjo biografija. Vaikystė. Pirmasis verslas. „Ikea“ Istorija. „Ikea“įkūrimas. Baldų verslo pradžia. Pirmoji ekspozicija. Nepaliaujamas augimas. Tiekėjų boikotas. Surenkami baldai. Visuomenės pasitikėjimas. Europos užkariavimas. „Ikea“ šiandien. Išvados. Literatūros sąrašas.


IKEA parduotuvių tinklas visame pasaulyje garsus kaip baldų, buitinės technikos, namų apyvokos daiktų ir interjero sprendimų gigantas.

Ingvaras Kompradas gimė 1926 m. kovo 30 d., Smolando provincijoje, pietų Švedijoje. Pirmuosius penkerius metus Ingvaras praleido Majtorpe, ūkyje prie Jungbio kelio. Jo senelis iš motinos pusės buvo parduotuvės savininkas. Šis turėjo žemės, kurios dalį palikimu gavo Ingvaro mama. Kai Ingvarui sukako septyneri, šeima persikėlė į ūkį. Ingvaro tėvui verslauti sekėsi nekaip, todėl šeima nusprendė dirbti kartu ir taip atidarė svečių namus, kuriuose nuomojo kambarius vasarotojomas. Galia daryti išvadą, kad apskritai Ingvaro šeimoje verslo sąvoka buvo nesvetima.

Vis dėlto, pagal lanksčius Švedijos įstatymus, nepilnametis galėjo paprašyti savo globėjo leidimo oficialiai atidaryti įmonę. Taip Ingvaras ir nutarė padaryti. Globėjas pasirašė lapelį, kurį kartu su dešimties kronų įnašu nusiuntė miesto tarybai. Taip buvo įkurta „Ikea“. Pirmoji raidė I reiškia Ingvaro vardą, K – Kamprado pavardę, E – Emltariudo apylinkių vardas, o A – Agunariudo ūkį, kuriame verslininkas ir užaugo. Plunksnakotis buvo pirmoji svarbi naujai įkurtos firmos prekė. Vienu kartu buvo užsakomi 500 vnt. rašiklių už labai mažą kainą, t.y. gavus didelę nuolaidą. Tada traukiniu Ingvaras vykdavo į įvairias vietas pietinėje Švedijos dalyje su tikslu parduoti šiuos rašiklius. Be plunksnakočių, firma importuodavo šveicariškus žiebtuvėlius, o vėliau ir šratinukus. Šį vengrų išradimą pardavinėti sekėsi sunkiau, nes jie iš pradžių kainavo labai brangiai – daugiau kaip šešias kronas už vienetą. Tačiau vėliau, nežymiai sumažinus kainą, tūkstančiai vienetų buvo parduoti akimirksniu.

Šiandien yra aišku viena, jog per metus sukauptas bagažas patiries ne tik gamybos procese, dizaino, inovacijų ir vizualizacijų sferose, tačiau ir marketinginiais klausimais. Šiandien „Ikea“ prekinis ženklas neša žinią po visą pasaulį – kompaniją nuo pirmų įsteigimo metų turi aiškią misiją, viziją ir tikslus. Tai yra bene svarbiausias faktorius, padėjęs įmonei išsilaikyti ir dar daugiau- augti, plėstis ir tapti vienu lyderiaujančių tinklų.

„Ikea“ šiandien užima stabilias pozicijas Europos rinkose, kompanijos vadovai dar turi ambicijų, o jas kombinuodami su galimybėmis savo parduotuvių tinklą plečia JAV, Indijos, Kinijos rinkose. Ateity kompanija tik plėsis ir augs, galbūt platins dar ir asortimentą,

  • Ekonomika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (2091 žodis)
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 28 KB
  • Sėkmės istorija IKEA
    10 - 8 balsai (-ų)
Sėkmės istorija IKEA. (2015 m. Rugsėjo 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/sekmes-istorija-ikea.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 21:28