Sėkmingas prekės ženklas


Prekes zenklo identifikavimas. Prekės ženklas referatas. Prekinio zenklo vertinimas. Referatai prekes zenklas. Prekes zenklo maxima diplominis. Prekes zenklo zinomumo vertinimas referatas. Diplominiai apie prekini zenkla. Diplominiai apie prekes ženklą. Maxima prekinis zenklas. Prekes zenklas referatai.

Ekonomikos kursinis darbas. Sėkmingo prekės ženklo formulė. Įvadas. Prekės identifikavimas ir identifikavimo strategija bendrovėje „kalnapilis". Prekės identifikavimas. Prekių identifikavimo strategijos. Prekės ženklas. Grupinis prekės ženklas. Individualus prekės ženklas. Prekės ženklo sėkmė. Prekės ženklo pavadinimo parinkimas. Pripažinimas. Išvados. Literatūros sarašas. Priedai.


Šiame darbe stengėmės ištirti Lietuvos alaus gamintojo „Kalnapilis“ veiklą, kuriant sėkmingą prekės ženklą ir tam naudotas priemones.

Didžiausias skirtingų prekės ženklų strategijos trūkumas yra tas, kad kiekvienas prekės ženklas gali apimti tik nedidelę rinkos dalį. ir visi jie gali būti nelabai pelningi. Gali atsitikti taip, kad bendrovė, užuot vysčiusi kelis prekės ženklus ir pavertusi juos labai pelningais, išsklaidys savo išteklius remdama daug ženklų. Tokios bendrovės turėtų sumažinti esamų prekės ženklų skaičių ir įvesti griežtesnes naujų prekės ženklų atrankos procedūras.

„Kalnapilio“ prekinio ženklo vardas turi tenkinti tokias pageidautinas prekės ženklo pavadinimo savybes:

1. Pavadinimas turėtų atspindėti produkto privalumus ir kokybę. Pavyzdžiai: ,Proactive", (išvertus iš anglų k. - „veiksnus"; mažinantis cholesteriną margarinas); „Oasis" („oazė"; neputojantis vaisių gėrimas); „Kleenex" („švarus"; valomosios popierinės kosmetinės servetėlės); „Frisp" (angliškų žodžių „fresh" - ,,šviežias" ir „crisp" - „traškus" junginys; lengvas skanus užkandis); „Time-Out" („pertrauka"; šokoladinis biskvitas, tinkamas valgyti per kavos ar arbatos pertraukas);

3. Prekės ženklo pavadinimas turi būti originalus. Pavyzdžiai: ,,Shell", ,,Kodak", „Virgin". Toks yra ir „Kalnapilio“ prekinio ženklo pavadinimas.;

2004 metais Tarptautinėje alaus parodoje, vykusioje Sočyje Kalnapilis pelnė 2 aukščiausius apdovanojimus: „Kalnapilis Original“: aukso apdovanojimas; „Kalnapilis in ICE“: aukso apdovanojimas.

Tais pačiais metais Tarptautiniuose aludarių apdovanojimuose (Brewing Industry International Awards), vykusiuose Londone (Didžioji Britanija) Kalnapilio produktas  „Kalnapilis 7.30“ pelnė sidabro apdovanojimą.

Visi šie apdovanojimai rodo, kad Kalnapilio alaus darykla kantriai, bet užtikrintai siekė Kalnapilio alaus ir pačio Kalnapilio prekinio ženklo pripažinimo tarptautinėje arenoje. Ir šios pastangos 2004 metais Pasaulio alaus taurės (World Beer Cup) varžybose, vykusiose JAV 2004 metais, buvo apvainikuotos 2 aukščiausiais apdovanojimais. „Kalnapilis Original“ „Muenchener Style Helles“ klasėje ir „Kalnapilis 7.30“ „German Style Heller Bock/Maibock“ klasėje pelnė aukso apdovanojimus.

Aukščiausi apdovanojimai aukščiausio lygio tarptautinėse varžybose byloja apie tarptautinį alaus daryklos pripažinimą ir išskiria Kalnapilio prekinį ženklą iš kitų mažiau tituluotų alaus daryklų prekinių ženklų.

Kiekviena bendrovė stengiasi sukurti stiprų prekės ženklą. Rinkodaros specialistai kuria atskirų prekių grupių strategiją, priimdami sprendimus dėl produkto charakteristikų, prekės ženklo, pakuotės- etikečių kūrimo ir aptarnavimo produktą pardavus. Produkto charakteristikos - tai apčiuopiama nauda, tokia kaip kokybė, savybės, stilius ir dizainas. Prekės ženklai identifikuoja ir išskiria prekes ar paslaugas, tam naudojant pavadinimą ar išskirtinį dizaino elementą, dėl kurio produktas įgyja ilgalaikę vertę, vadinamą prekės ženklo verte. Sprendimai dėl prekės ženklo apima tokius klausimus: kurti prekės ženklą ar nekurti, kokį parinkti pavadinimą, kaip remti prekės ženklą bei kokią pasirinkti prekės ženklo strategiją.

Daugelis rinkodarininkų mano, kad labiausiai prekės ženklo vertę didina reklama spaudoje arba televizijoje, nes ji yra skirta supratimo, žinojimo, susidomėjimo ir galbūt prioritetų didinimui. Tačiau prekės ženklas kuriamas, naudojant daugybe informavimo priemonių. Prekės ženklo įvaizdžiui įtakos turi ir produkto tinkamumas , jo įpakavimas ir daugelis kitų veiksnių. Tarp informavimo priemonių, kuriančių teigiamą arba neigiamą prekės ženklo įspūdį, yra pardavėjai, parodos, socialinės atsakingumo iniciatyvos ir tiesioginis kliento, konkurento ir produktą peržiūrėjusių žodis.

AB „Kalnapilis“ pasitelkusi vienas efektyviausių marketingo priemonių – reklamą televizijoje savo prekės ženklą iškėle į neregėtas aukštumas. Atnaujintas „kalnapilio“ logotipas, visuomenės įtraukimas į „Kalnapilio“ įvaizdžio kūrimą, puoselėjamos nacionalizmo idėjos duoda akivaizdžios naudos. Buvusi mažai žinoma kompanija šiuo metu yra pajėgi konkuruori su kitais didžiausiais lietuvos alaus gamintojais ir turėdama populiarų prekės ženklą gali apsiginti nuo negailestingos kainų konkurencijos, bei tarptautinių laimėjimų dėka „kalnapilis“ sėkmingai skverbiasi ir į užsienio rinkas. Svarbiuasia yra tai, jog prekės ženklas sužadina daugybę klientų vilčių, o prekės ženklo sėkmės augimas priklauso nuo to, kaip bendrovei pavyksta pateisinti klientų viltis. Kuo didesnis pasitenkinimas tuo sėkmingesnis prekės ženklas. “Kalnapilio” prekės ženklo sėkmę puikiai atspindi statistiniai bendrovės duomenys, per pastaruosius keletą metų stipriai išaugę produkcijos pardavimų skaičiai, didėjanti priklausomos rinkos dalis, bei gausėjantis lojalių klientų ratas.

Sėkmingas prekės ženklas. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/sekmingas-prekes-zenklas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 10:13