Semiotinė V Antanavičiaus 2 tapybos darbų analizė


Dailės analizė.

Valentino Antanavičiaus dviejų darbų analizė. Pirmojo darbo analizė. Antro darbo analizė.


Atliktoji analizė atvėrė kitus požiūrio taškus. Naujai kilę klausimai ir įžvelgiama problematika skatina atlikti dar vieną analizę. V. Antanavičiaus darbų kompozicijos plotmėje esantys vienetai yra nepažinūs. Tyrimo metu, nepažiniąja plotme laikysiu darbo kompoziciją ir ją sudarančius vienetus. Analizės tikslu tampa nepažiniosios plotmės, per susidariusias priešpriešas, įžvelgimas ir jos įtakos siužetui, veiksmui ar kitiems rastiems poliams tyrimas. Toliau vykdomas tyrimas remiasi vizualinės semiotikos principu: analizėje paraleliai aptariami du V. Antanavičiaus darbai – „Klūpantis“ (1968 m.), „Susitikimas Valakampiuose“ (1975 m.) Darbų analizės metu, ieškoma priešpriešų, bendrų jungčių ar kitų paralelinių kontekstų kurie bus pateikiami ir aptariami apibendrinime. Bendroji abiejų darbų semiotinės analizės aptartis leis įvardinti šiuose darbuose esančią nepažiniąją kompozicijos plotmę bei nepažiniosios kompozicijos plotmės objektų įtakas.

Iš čia kyla kompozicijos, siužetiškumo, interpretacijos probleminiai klausimai: Kaip skleidžiasi nepažinioji plotmė ir kaip veikia analizuojamus darbus?

Pirmąjį darbą sudaro 2 pagrindiniai elementai: objektas ir fonas. Kompozicija nesudėtinga, objektas, remiantis topologiniu vertinimu (viršus, apačia, centras, periferija) yra įcentruotas ir užpildantis. Periferijos paliekama labai mažai. Žvelgiant nuo apačios, vertikalus juodų ir baltų formų išdėstymas, istrižos stačiakampio formos kairėje ir horizontalios abstrakčios formos komponavimas objektą daro dinamišku. Juodų skirtingų dydžių ertmių objekte komponavimas daro figūrą asimetrišką. Baltų tonų gradacija objekte ir juodų tonų gradacija fone rodo laipsninį chromatinių kategorijų vyravimą darbe. Ryškesnis chromatikos laipsniškumas (įvairesnė baltų tonų gradacija) objekte kuria figūros tūrį. Tuo tarpu, subtilesnis erdvės tonų laipsniškumas fonui suteikia vientisumą, plokštumą. Apžvelgiant darbą atidžiau, fiksuojamas darbo medžiagiškumas. Griežta, kampuota tapysena objektui suteikia grubumo, kietumo įspūdį. Fono apdirbime naudojami tolygūs potėpiai sukelia minkštos, tuščios erdvės įspūdį. Ryškus objekto (balta spalva) ir fono ( juoda spalva) kontrastas leidžia atskirti ir suvokti dvi pagrindines, darbe vyraujančias figūras: objektą ir foną.

  • Dailė Analizės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 8 puslapiai (1691 žodis)
  • Universitetas
  • Dailės analizės
  • Microsoft Word 428 KB
  • Semiotinė V Antanavičiaus 2 tapybos darbų analizė
    10 - 2 balsai (-ų)
Semiotinė V Antanavičiaus 2 tapybos darbų analizė. (2016 m. Rugpjūčio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/semiotine-v-antanaviciaus-2-tapybos-darbu-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 02:27