Sergančių vidaus ligomis pacientų sveikatos mokymas


Medicinos referatas. Vardenis Pavardenis. Sergančių vidaus ligomis pacientų sveikatos mokymas. Rezultatų įvertinimas. Mokymo planavimas. Mokymo organizavimas. Mokymo metodai. Papasakoju pacientei , kad hipertenzija – tai įvairių aplinkos ir genetinių veiksnių pasekmė ir šių veiksnių išraiška žmogaus organizme. Paaiškinu kad išvengti hipertoninių krizių , arba ženkliai sumažinti jų atsiradimo riziką padės reguliarus vaistų vartojimas. Nepagydoma liga. Pamokau matuoti kraujospūdi. Paaiškinu , kaip tinkamai pasiruošti spaudimo matavimui. Kraujospūdžio matavimas. Kad gydymas būtų veiksmingas , pirmiausia reikia šalinti šią ligą sukeliančius rizikos veiksnius.


Motyvacija - intencija, kylanti iš subjekto norų, tai yra teigiamos reakcijos forma priimant suvarţymus

Mokymo planavimas. Planavimo procese būtina numatyti ir suplanuoti siektinus tikslu. Šiame etape svarbu suformuluoti tikslus ir tai reikia padaryti kuo aiškiau. Taip pat formuluojant tikslą būtina numatyti ir rezultato įvertinimo galimybę.

Mokymo organizavimas. Tai procesas, kada planingai sudaromos žmonių ir materialinių darbo elementų sistemos, leidžiančios įgyvendinti tikslus. Slaugytojai turi apgalvoti mokymo vietą, numatyti laiko išteklius, atsakingus asmenis, mokymo intensyvumą, laiką, parinkti naudojamus šaltinius, apibūdinti, kaip dirbs, kaip pritaikys numatytus mokymo metodus.

Rezultatų įvertinimas. Vienas iš sudėtingiausių mokymo proceso dalių. Edukologijoje įvertinimas vykdomas pagal balų skalę, tačiau medicinoje toks vertinimas yra niekinis. Dažniausiai pacientų mokymo rezultatų vertinimas gali būti „normatyvinis“ , t.y. naudojant tiksle siektino rezultato įvardinimas.

Sveikatos ugdymo procesas turėtų būti pradedamas nustatant bei įvardijant pacientų poreikius, t. y. sveikatos būklės vertinimu. Toliau seka sveikatos ugdymo plano sudarymas , kurio metu parenkamas tinkamas mokymo turinys. Po šio etapo nurodomas plano įgyvendinimas. Paskutinis etapas yra rezultatų įvertinimas ir apibendrinimas.

nustatyti priežiūros nuoseklumą; aptarti ir nustatyti kartu su pacientu prioritetinius poreikius.

Slaugos ugdymo procesą užbaigia rezultatų apibendrinimas, kuris apima:

vertinama planuotų ugdymo veiksmų efektyvumas; toliau vertinama ir planuojama, jei norimi rezultatai nebuvo pasiekti;

Išskiriami trys sveikatos mokymo lygiai: pirminis, antrinis ir tretinis.

Antrinis sveikatos mokymas yra susijęs su sergančiais asmenimis. Jo tikslas – užkirsti kelią toliau ligai progresuoti, kad nepereitų į chroninę būklę, bei padėti žmonėms susigrąžinti pirminę savo sveikatos būklę. Tai susiję tiek su ilgalaikiais, tiek su trumpalaikiais mokymo tikslais. Dažnai čia slaugytojams tenka informuoti pacientus apie būsimas gydymo ir diagnostines procedūras, jų eigą, poveikį. mokymą taip pat sudaro vaistų vartojimo taisyklių aiškinimas, edukaciniai parengimo operacijai aspektai, tolesnė sveikimo dinamika taisyklingų prisižiūrėjimo įgūdžių lavinimas ir kt.

fizinį nejudrumą (pvz., visiško paralyžiaus).

Šio mokymo tikslai yra paremti gyvenimo kokybės gerinimo ir gyvenimo prailginimo motyvais. Mokoma visų reikalingų įgūdžių maksimaliai prisitaikyti prie fizinės aplinkos. Taip pat šis mokymas dažnai apima ir artimųjų mokymą, nes vieni pacientai nėra pajėgūs pasirūpinti savimi, o ir jų mokymosi gebėjimai yra daug menkesni.

  • Medicina Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (2188 žodžiai)
  • Medicinos referatai
  • Microsoft Word 51 KB
  • Sergančių vidaus ligomis pacientų sveikatos mokymas
    10 - 9 balsai (-ų)
Sergančių vidaus ligomis pacientų sveikatos mokymas. (2016 m. Sausio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/serganciu-vidaus-ligomis-pacientu-sveikatos-mokymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 04:08