Serviso projektavimas


Mechanikos kursinis darbas. Alfredas Rimkus. Lengvųjų automobilių serviso įmonių technologinis projektavimas. Aprašymo skyrius. Projektuojamo rekonstruojamo objekto charakteristika. Pradiniai duomenys , tiriamieji taikomieji darbai. Lengvųjų automobilių klasifikacija Klasifikacinė grupė Ilgis , Bazė. Normatyvinės darbo sąnaudos automobilių TA ir remonto darbams atlikti , t. Pradiniai duomenys. Technologinio skaičiavimo skyrius metinė darbų apimtis. Savitarnos ir pagalbinių darbų paskirstymas pagal darbų rūšis Darbų rūšis Darbų apimtis KSAVi. Darbų apimtis TDi. Poste atliekamų darbų dalis KPi. Bare atliekamų darbų metinės apimties paskirstymas pagal darbų rūšis ir jų atlikimo vieta Darbų rūšys Darbų apimtis TDi. Darbų rūšies dalis bare KBDi. Bare atliekamų darbų apimtis TBDi. Darbuotojų skaičius. Gamybinių darbininkų žiniaraštis Darbų rūšys Darbų metinė apimtis TBDi. Apskai čiuota Priimta Apskai čiuota. Darbo ir pagalbinių postų skaičius. Darbo postų skaičius Darbų rūšys TBPi. Pvid. i. Technologiniai įrenginiai , gamybos inventorius. Pagrindiniai technologiniai įrenginiai , įrankiai ir gamybinis inventorius. Gamybinių ir pagalbinių patalpų plotas. Įrengimų metinės elektros energijos sąnaudos. Metinės vandens sąnaudos gamybiniams poreikiams. Metinės suslėgto oro sąnaudos. Suslėgto oro sąnaudos ir įrengimų panaudojimo koeficientas. Įrengimų darbo laiko vienalaikiškumo koeficientas. Technologijos ir darbo organizavimo skyrius įmonės organizacinė struktūra. Technologinio proceso organizavimo schema. Atliekamų darbų technologinis procesas. Technologinė kortelė. TP ir ER darbų. TP ir ER darbų. maršrutinė – technologinė kortelė Opera cijos eilės Nr. Darbo vietų organizavimas.


Leidinio tikslas – pateikti studentams nuoseklią automobilių serviso įmonių projektavimo metodiką, atkreipti dėmesį į svarbiausius klausimus ir padėti suprojektuoti įvairius automobilių techninės priežiūros barus, pateikiant pagrindinius skaičiavimus, parenkant įrengimus ir racionaliai juos išdėstant baro plane.

Projektuojant lengvųjų automobilių serviso įmones sprendžiami technologiniai ir organizaciniai automobilių techninės priežiūros (TP) ir einamojo remonto (ER) uždaviniai. Atliekamas taip vadinamas technologinis projektavimas. Šis projektavimas apima:

pagrindinių pradinių duomenų, kurie bus reikalingi gamybinei programai skaičiuoti, parinkimą ir pagrindimą;

metinės gamybinės programos, atskirų paslaugų apimčių ir darbuotojų skaičiaus skaičiavimą;

TP ir ER organizavimo būdo parinkimą, darbo ir pagalbinių postų skaičiaus nustatymą;

technologinės įrangos ir inventoriaus parinkimą ir gamybinių bei pagalbinių plotų skaičiavimus;

atskirų įmonės barų išplanavimo pagrindimą ir detalų plano parengimą;

automobilių serviso įmonės generalinio plano parengimą;

Technologinis projektas yra pagrindas tolesniam projektavimui (statybiniam, elektrotechniniam, santechniniam, vėdinimo) taip pat verslo plano sudarymui.

Lengvųjų automobilių parkas šalyje intensyviai didėja ir jau siekia 2 mln. Tačiau dauguma įsigyjamų automobilių yra nenauji ir vidutinis jų amžius siekia 10 – 12 metų. Kad išlaikyti automobilius tvarkingame techniniame stovyje yra būtina plėsti ir tobulinti automobilių techninio aptarnavimo bazę.

Naujausių automobilių konstrukcijos darosi vis sudėtingesnės įdiegiant elektroninį – kompiuterinį įvairių sistemų valdymą. Įvairių firmų automobiliai turi savo konstrukcijų ypatumus. Todėl organizuojant automobilių techninę priežiūrą, reikėtų laikytis principo: kas automobilį gamina – tas jį ir aptarnauja, taip pat kurti specializuotas techninės priežiūros ir remonto įmones.

Lengvųjų automobilių serviso verslui vystyti tikslinga panaudoti tam projektuotus ir statytus pastatus, atlikus jų renovaciją ir atnaujinus techninę bazę. Taip pat yra didelės galimybės pritaikyti šiam tikslui ir kitos paskirties pastatus. Tačiau moderniausi automobilių servisai – tai pagal pažangiausias technologijas suprojektuotos ir įrengtos įmonės. Taip dažniausiai įrengiamos automobilių gamintojus atstovaujančios įmonės, turinčios didesnes finansines galimybes. Tobulinant automobilių servisą, būtina naudoti šiuolaikines technologinio proceso ir darbo organizavimo schemas. Įmonėje reikia vykdyti darbų atlikimo kokybės kontrolę ir valdymą. Ypač svarbu, kad servise dirbtų aukštos kvalifikacijos automechanikai ir meistrai.

Atliekant lengvųjų automobilių serviso įmonių technologinį projektavimą reikia išnagrinėti esamą padėti projektuojamoje įmonėje, konkurencinę aplinką ir pateikti optimalų projektinį pasiūlymą įmonės veiklai vystyti.

Pilnas įmonės pavadinimas, adresas, autoserviso geografinė vieta (vieta žemėlapyje), užimamas plotas, įkūrimo metai, priklausomybė (trumpa istorija).

Įmonės tipas. Pagal vietą TPS klasifikuojamos į:

Kelio tipo TPS dažniausiai yra nedidelės, 1 – 3 postų, statomos kartu su degaline. Be gamybinių patalpų jose yra parduotuvė ir kavinė. Statomos prie pagrindinių magistralių, skirtos teikti paslaugas pravažiuojantiems automobiliams, nuolatinių klientų beveik neturi.

Miesto tipo TPS gali teikti labai įvairias paslaugas. Jas galima suskirstyti taip:

Universalios arba bendros paskirties TPS. Aptarnaujami įvairių firmų ir markių lengvieji automobiliai. Europos šalyse labiau perspektyvios yra tos stotys, kurios užsiima ir automobilių pardavimu. Parduodama tvarkingą, geros prekinės išvaizdos automobilį TPS įgyja pirkėjų pasitikėjimą ir prestižą. Žmogus, pirkęs stotyje automobilį, tampa pastoviu jos klientu.

Firminės automobilių TPS. Atstovauja vieną ar keletą firmų – automobilių gamintojų: parduoda automobilius, atlieka jų garantinį techninį aptarnavimą ir remontą, prekiauja atsarginėmis dalimis. Šio tipo serviso įmonės intensyviai kuriasi ir plečiasi, nes jas remia automobilių gamintojai, kurie siekia didesnės rinkos.

Specializuotos stotys. Atlieka atskirus techninės priežiūros arba remonto darbus, kaip taisyklė, sudėtingus, reikalaujančius aukštos kvalifikacijos, pvz.: automatinių ir mechaninių greičių dėžių, variklių ir pan. Reikia atsiminti, kad Vakarų Europos šalyse tokios stotys nepaplitusios. Sudėtingus variklio, transmisijos kapitalinio remonto darbus atlieka tik firmos – gamintojos. Kitų mazgų remontas neatliekamas, o tiems mazgams, kurie susiję su eismo saugumu (stabdžių, vairo mechanizmo) draudžiamas. Autoservisai gali specializuotis atskiroms darbų grupėms atlikti, pvz.: važiuoklės TP “KEMI” servisuose. Taip pat gali dirbti įmonės, kuriuose bus atliekama tik ratų montavimas ir balansavimas arba ratų geometrijos reguliavimas.

Serviso projektavimas. (2016 m. Sausio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/serviso-projektavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 02:04