Servo pavara


Elektronikos laboratorinis darbas. Servo pavara. Darbo tikslas. Susipažinti su bešepetinio kintamosios srovės (sinchroninio) variklio valdymo sistemos veikimo principu, servo (vykdymo, dažniausiai pozicionavimo) sistemų su tokiais varikliais struktūra, reguliatorių derinimu naudojant programinį paketą WMEMOC. Teorija. Išvados. Laboratorinio metu susipažinome su servo pavaros valdymo principais, dirbant momento ir greičio stabilizavimo režimuose. Naudodami PI reguliatorių, keisdami stiprinimą ir laiko pastoviąją sugebėjome optimaliai sureguliuoti sistemą.


Servo pavara – pozicionavimo elektros pavara, kuri gali būti pritaikyta kur reikalingas tikslumas, kad darbo elementas būtų tiksliai pastatomas į poziciją ir šioje pozicijoje išlaikomas apibrėžtą laiką.

Sinchroniniame variklyje rotoriaus padėtis su tam tikru tikslumu atitinka variklio srauto vektorių. Taip galima valdyti rotoriaus padėtį, kas parodyta paveikslėlyje. Rotorius yra su pastoviais magnetais ir turi trumpai jungtą apviją (rėmelį) mechaniniams švytavimams slopinti. Tiksliam rotoriaus padėties nustatymui šiuose varikliuose yra naudojami rotoriaus padėties enkoderiai.

Antrame grafike išauga srovė dėl to, kad variklis buvo stabdomas, naudojant svarelį.

Trečiam grafike paleidimo srovė labai didelė, nes nustatyta įsibėgėjimo trukmė (ramp) yra pusė sekundės.

Servo pavara. (2014 m. Gruodžio 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/servo-pavara.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 00:33