Šiaurietiško ėjimo technikos ypatumai


Sveikatos referatas.

Įvadas. Šiaurietiško ėjimo įranga, apranga ir avalynė. Šiaurietiško ėjimo technikos. Šiaurietiško ėjimo nauda. Išvados. Naudota literatūra.


Mūsų visų sveikata, gera savijauta ir darbingumas priklauso ir nuo mūsų fizinio aktyvumo. Pasirenkant aktyvios gyvensenos būdą svarbu atsižvelgti ir į fizines galimybes, fizinį pasirengimą, bet ir amžių ir sveikatos būklę. Šiaurietiškas ėjimas arba dar kitaip vadinamas ėjimu su lazdomis yra sveikas užsiėmimas tiek vyresnio amžiaus žmonėms tiek jauniems. Šis ėjimas mažiau nei paprastas ėjimas apkrauna sąnarius, raiščius ir raumenis, todėl šis ėjimo būdas rekomenduotinas žmonėms, kuriems skauda nugarą ir sąnarius. Jei abejojama ar einame taisyklingai – rekomenduojama pasitarti su specialistais.

Naudijant taisyklingą ėjimo techniką, priversti dirbti nugaros bei kojų raumenys, taip pat rankų bei pečių lanko raumenys – dirba net 90 proc. kūno raumenų. O pasirenkant taisyklingą ėjimo techniką atpalaiduojami kaklo ir sprando raumenys, intensyviau dirba širdies ir kraujagyslių, taip pat ir kvėpavimo sistemos. Palyginti su paprastu pasivaikščiojimu, išeikvojama daugiau energijos, o tai reiškia kad mūsų kūnas dirba efektyviau.

Paprastai šiaurietiško ėjimo treniruotei tinka sportinė apranga. O teisingai pasirinkus drabužius, šiaurietišką vaikščiojimą galima praktikuoti ištisus metus. Taip pat labai svarbu pasirinkti patogią avalynę. Avalynė turi būti uždara, batraiščiai tvarkingai suvarstyti. Netinka atviri sandalai ar šlepetės, tačau ėjimui tinka laisvalaikio, bėgimo ar turistiniai batai. (5)

Pasirinkti šiaurietiškas lazdas galima pagal šią formulę: ūgis x 0,66 = reikiamų lazdų skaičius, apvalinant į mažąją pusę. Kartais parduotuvėse galime susidurti su gamintojų siūlomomis standartinėmis lazdomis ar teleskopines, kurios neatitinka mūsų poreikio. Tačiau yra trys būdai spresti šias problemas. Pirmasis būdas būtų – pirkti telesopines lazdas, antrasis- įsigyti ilgesnes lazdas ir jas patrumpinti tiek kiek reikia, trečiasis – užsisakyti norimas lazdas internetu.

Antrasis kriterijus renkantis lazdas yra – mūsų rankų ilgis ir kitos anatominės savybės, kurios ne visada būma standarinės. Tad reikėtų atsižvelgti ir į tai, kad skirtingų anatomijų žmonėm tiks skirtingos lazdos. Vienas iš papildomų vertinimo būdų būtu prieš perkant lazdas pasimatuoti jas su sportine avalyne kuria ketinate treniruotis, tik tada tiksliau išsirinksime ėjimo lazdas. (5)

Lazdų rankenos geriausia jei yra iš natūralaus kamščio, tokias malonu liesti, net jei prakaituoja delnai. Tačiau kitas taip pat patogus variantas yra rankens iš dirbtinės kamštinės medžiagos. Kartais ant rankenų būna guma, kuri atrodo kaip kamštinė medžiaga, tačiau jos nebėra tokios patogios ar smagios nešioti. Būna skiriasi ir rankenos, vienų – lenktos, kitų – tiesios, didelio skirtumo tarp jų nėra, svarbiausai patogumas. (5)

  • Sveikata Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • Puresugar
  • 13 puslapių (2406 žodžiai)
  • Kolegija
  • Sveikatos referatai
  • Microsoft Word 830 KB
  • Šiaurietiško ėjimo technikos ypatumai
    10 - 3 balsai (-ų)
Šiaurietiško ėjimo technikos ypatumai. (2016 m. Gruodžio 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/siaurietisko-ejimo-technikos-ypatumai.html Peržiūrėta 2017 m. Spalio 23 d. 21:58