Šiuolaikinės medijos


Komunikacijų referatas.

Naujosios medijos. Kiek naujos yra naujosios medijos? Naujųjų medijų rūšys. Populiariausios medijos. Šiuplaikinių medijų įtaka. Išvados. Literatūros sąrašas.


Medija (lot. media – vidurys) – komunikacijos priemonė arba kanalas; priemonė, naudojama saugoti ir (arba) perduoti informaciją. Nors kai kuriuose kontekstuose tinka komunikacijos priemonės ar komunikacijos kanalo terminai, medijų terminas dažniau vartojamas nagrinėjant komunikacijos priemones medijų teorijų aspektu, t. y. tiriant komunikacijos kanalų požymius ir kaip šie požymiai skiria vienas medijas nuo kitų bei kokį poveikį daro visuomenei kultūriniu, socialiniu, ekonominiu ir kitais požiūriais. taigi, skirtingai nuo komunikacijos priemonės ar kanalo, medijų terminas pabrėžia tos medijos prigimtį, esminius jos požymius ir jų įtaką aplinkai. dėl šių priežasčių būtent šis terminas beveik visada vartojamas nagrinėjant ir naująsias medijas. Medijų terminas sunkokai įsileistas į lietuvių kalbą – vietoj jo buvo bandoma verstis minėtaisiais komunikacijos priemonės, komunikacijos kanalo terminais.

Naujųjų medijų terminas atsirado anglų kalboje antroje XX a. pusėje. Oxford English Dictionary pirmąjį jo pavartojimą priskiria m. McLuhanui. M. McLuhanas jį pavartojo siedamas su tokiomis technologinėmis savybėmis kaip elektroninis informacijos kaupimas ir globali aprėptis, kurios, nors naujos tuo metu, dabar daugumai žmonių yra visiškai įprastas dalykas. Nuo to laiko naujųjų medijų terminas vartotas vis dažniau. Nors sąvoka populiari, apibrėžti ją teoriniu požiūriu yra labai sunku ir dėl apibrėžimo nėra visuotinai sutariama. Nors naujosios medijos dažniausiai siejamos su skaitmeninėmis technologijomis. Nauja nereiškia skaitmeniška, arba gali reikšti būtent tai tik kurį laiką; esant dabartiniam technologinių pokyčių greičiui, skaitmeniška greitai gali tapti sena, o nauja bus koks nors kitas medijų bruožas arba tik kuris vienas konkretesnis skaitmeninių medijų aspektas. kitaip tariant, pats naujųjų medijų terminas apima nuolatinės kaitos ir santykinio apibrėžimo aspektą. kartu tai netrukdo medijų istorijoje užfiksuoti dabartinių medijų naujumo – juk ir dabar, nagrinėjant komunikacijos priemonių istoriją, kalbama apie tuo metu naujų medijų įtaką senesnėms medijoms, pavyzdžiui, televizijos paplitimo įtaką radijui ar pan. taigi, net kai po dešimties ar daugiau (arba mažiau) metų tinklaraščius priskirsime senosioms medijoms, istorijoje jie bus užfiksuoti kaip konkretaus istorinio etapo naujoji medija, padariusi įtaką tradicinei naujienų žiniasklaidai.Naująsias medijas galima apibrėžti ir kaip meno bei technologijų santykio rezultatą, kur medijų funkcijų susipynimas ir tarpdiscipliniškumas naikina žanrus bei ribas tarp meno, žiniasklaidos ir visuomenės. Naujosios medijos – tai technologijos ir priemonės, įgalinančios vis didesnę visuomenės dalį pereiti iš pasyvių komercinės ir korporacinės žiniasklaidos vartotojų stovyklos į aktyvių ir nepriklausomų informacijos skleidėjų bei kultūros gamintojų pozicijas. "Wikipedia" enciklopedija naująsias medijas apibrėžia kaip naujas informacijos sklaidos technologijas, atsiradusias paskutinio XX a. dešimtmečio pradžioje vis populiarėjant kompiuteriams, internetui, skaitmeninei fotografijai, videomenui ir greitai kopijuojamoms informacijos laikmenoms (CD, DVD ir t. t.).

  • Komunikacijos Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (2141 žodis)
  • Universitetas
  • Komunikacijų referatai
  • Microsoft Word 51 KB
  • Šiuolaikinės medijos
    10 - 4 balsai (-ų)
Šiuolaikinės medijos. (2016 m. Balandžio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/siuolaikines-medijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 06:01