Šiuolaikinės vartotojiškos kultūros vertinimas jaunimo tarpe


Sociologijos referatas.

Įvadas. Tyrimas. Išvados ir rekomendacijos. Literatūra. Priedai. Diagrama Nr. 1 Apklaustūjų pasisikirstymas. Diagrama Nr. 2 Apklaustųjų pasiskirstimas pagl lytį. Diagrama Nr. 3 Apklaustųjų atsakymai į pateiktą klausimą , kaip dažniausiai jautiesi kai, įsigyji naują daiktą. Diagrama Nr. 4 Apklaustųjų atsakymas į pateiktą ar apsipirkinėjimas sukelia gerų emocijų. Diagrama Nr. 5 Apklaustųjų atsakymas į pateiktą klausimą ar visada esi patenkinta(s) savo pirkiniais. Diagrama Nr. 6 Apklaustųjų atsakymas į pateiktą klausymą ar tavo pasirinkimui turi įtakos aplinkiniai. Diagrama Nr 7. Apklaustųjų atsakymas į klausimą ar daiktas tampa patrauklesnis jeigu jo reikia laukti. Diagrama Nr. 8 Apklaustųjų atsakymas į klausimą pagal ką renkiesi prekes. Diagrama Nr. 9 Apklaustųjų atsakymas į pateiktą klausimą ar pritari teiginiui, kad ekonomika paremta vartojimu.


Tyrėjo C. Campbello nuomone, egzistuoja du skirtingi požiūriai į vartojimą:

Žmonės nuo seniausių laikų vartojo ir vartos ateityje, o visuomenė ir verslas toliau stengsis įvairiausias būdais sugundyti, pritraukti ir išlaikyti vartotojus. Šiuolaikiniams žmonėms pačia svarbiausia vertybe tapo - daiktai, o ne žmonės ar gamta. Reklama bei verslas mus skatina pirkti visai nereikalingus daiktus. Taip nutiko dėl to, jog vartotojų visuomenėje viskas tapo matuojama naudos, pelno ir funkcionalumo matais.

Pasirinkau šią temą todėl, kad būtent šia tema nėra pakankamai diskutuojama nei mokyklos nei valstybės lygmeniu. Jaunimas vartoja ne tik daiktus, bet ir pramogas, muziką,net ir spaudą. Ne kiekvienas žmogus prieš pirkdamas daiktą pagalvoja apie vartojimo pasekmes kaip išmestas buitines atliekas, kurios patenka į gamtą ir naikina gamtos ekosistemą. Žmonių noriai begaliniai ir dažniausiai nepamatuoti. Ar visada ko trokštame, mums reikalinga?

Siekdama ištirti kaip, jaunimas (t. y vyresniųjų klasių moksleiviai bei studentai) supranta vartotojišką kultūrą ir kokie veiksniai daro didžiausią įtaką jų vartojimui, nusprendžiau atlikti tyrimą. Tyrimo metu respondentai buvo apklausiami internetu, asmeniškai per informacinę sistemą – klausimyną, puslapyje Apklausa.lt. Anketoje vyravo uždaro tipo klausimai. Anketos pavyzdį rastite priede Nr. 1.

Tyrimo dalyviai: Ignalinos gimnazijos vyresniųjų klasių moksleiviai (III-IV kl.), ją baigę žmonės studijuojantys aukštosiose mokyklose, šeimos nariai, pažįstami bei draugai atitinkantys pateiktus reikalavimus.

Apklausoje dalyvavo tikslinėms grupėms priklausantys žmonės - vyresniųjų klasių moksleiviai ir studentai, nes buvo norima sužinoti, kaip apklaustieji supranta šiuolaikinę vartotojišką kultūrą jaunimo tarpe. Dauguma apklaustųjų, net 73 proc., buvo vyresniųjų klasių

moksleiviai, 26 proc. save priskyrė studentams, 1 proc. apklaustųjų į šį klausimą neatsakė. Tai galime stebėti skritulinėje diagramoje (žr. į diagr.Nr.1 ).

Anoniminio anketavimo būdu buvo apklausta 100 žmonių. Išsiaiškinome apklaustųjų pasiskirstymą pagal lytį.

Į anketą atsakė 85 moterys (85 proc.) bei 14 vyrų (14 proc.). Vienas žmogus į pateiktą klausimą neatsakė ir tai sudarė 1 proc. nuo visoje apklausoje dalyvavusių žmonių. Pasiskirstymą pagal lyti galite stebėti skritulinėje diagramoje (žr. diagr. Nr.3).

  • Sociologija Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (1871 žodis)
  • Gimnazija
  • Sociologijos referatai
  • Microsoft Word 286 KB
  • Šiuolaikinės vartotojiškos kultūros vertinimas jaunimo tarpe
    10 - 10 balsai (-ų)
Šiuolaikinės vartotojiškos kultūros vertinimas jaunimo tarpe. (2016 m. Balandžio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/siuolaikines-vartotojiskos-kulturos-vertinimas-jaunimo-tarpe.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 05:57