Šiuolaikinio mokytojo vaidmenys


Šiuolaikinis mokytojas. Reikalavimai siuolaikiniam mokytojui. Šiuolaikinio pedagogo savybės. Šiuolaikinis mokinys. Dėstytojo vaidmuo. Reikavimai mokytojui. Kaip keiciasi mokinio ir mokytojo santykis. Mokytojo kaita ir poveikis svietimui. Šiuolaikinio mokytojo savybes. Siuolaikinis mokytojas koks jis.

Pedagogikos referatas. Įvadas. Socialiniai ir politiniai pokyčių įtaka pedagoginei sistemai. Kaita ir jos poveikis švietimui. Mokytojo vaidmens kaita. Mokytojo savybės. Mokytojo vaidmuo. Mokytojo vaidmenų apžvalga. Išvados. Literatūra.


Mokinys sako: mokytojau, duok man sparnus, kad galėčiau jausti, kurti, džiaugtis ir stebėtis, kad galėčiau laime dalytis su kitais, kad galėčiau skristi taip aukštai, kaip panorėsiu. Mokytojau, pakilk šiam skrydžiui drauge, pajusk savo galimybes, klausykis, stebėk, kurk gyvenimą ir mokyk to mane. [1 šiuolaikinis mokytojas – koks jis?]šiandien mūsų visuomenė ir mokykla labai keičiasi, ieškoma naujo kelio įgyvendinti nuolatinėms švietimo reformoms, kurios pagrindinis tikslas – savarankiška, jau mokykloje save kūrybiškai atskleidžianti asmenybė. Todėl kiekvienam mokytojui keliami vis nauji ir vis didesni reikalavimai. Mokytojui būtina tobulėti, mokytis, dirbti naujomis sąlygomis. Svarbiausia mokytojo paskirtis – atskleisti žmogaus prigimtyje glūdintį kūrybinį nusiteikimą. Šis tikslas nėra lengvai pasiekiamas, nes žmogaus prigimtis yra prieštaringa, joje glūdi ne tik gėrio, bet ir blogio pradmenys. Mokytojas turėtų padėti mokiniams pažinti save, įgyti bendravimo įgūdžių, plėtoti savo kūrybiškumą, priimti ir įtvirtinti save, kaipLietuvai atgavus nepriklausomybę, iš esmės keitėsi ir valstybės visuomeninė santvarka. Žmonėms grąžinama nuosavybė, jie tampa turto savininkais. Visuomenė ryškiai skaidosi, iškyla nauji atskirų grupių poreikiai, keisdami požiūrį į asmenybę, jos išsilavinimą ir vietą visuomeniniuose santykiuose. Taigi, keičiantis ekonominei ir socialinei būklei ir pažiūroms, pakinta ir pedagoginės pažiūros: reikalaujama iš esmės savarankiškumo, iniciatyvos, kritiškumo, todėl ir ugdymo tikslai, mokyklų sistema ir vidaus santvarka yra daugiau ar mažiau visuomenės atspindys. Tuo pat metu būtinybės verčiamas jis kritiškai vertina kitus žmones, aplinką ir save. Šioje vietoje labai praverstų mokymo bendraujant pedagogika ( kultūros pedagogika), nes kaip tik kultūra yra ta terpė, kuri augina asmenybę (mokytojo ir mokinių santykiai).

Kultūros lygis paprastai atitinka bendrąjį krašto bei visuomenės švietimo lygį: juo aukštesnė kultūra juo giliau ir plačiau organizuotas ir išvystytas visas švietimas. Taip pat asmens švietimą sąlygoje ir asmeninė bei krašto ekonominė padėtis, šeimos vertybės ir nuostatos. Šeima yra tas centrinis židinys, kuriame išskleidžiamas asmens veiklumas bei pajėgumas. Tačiau kultūrinis gyvenimas turi daugiau reikalavimų ir poreikių negu šeima gali suteikti. Todėl reikalingą sistemą, planingumą ir ypač integracines veikmes gali suteikti tik tam specialiai organizuotos įstaigos, kaip paskirtiniai švietimo veiksniai. Seniausia tokių švietimo įstaigų yra mokykla.

  • Pedagogika Referatai
  • 2011 m.
  • 13 puslapių (2104 žodžiai)
  • Universitetas
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 29 KB
  • Šiuolaikinio mokytojo vaidmenys
    10 - 1 balsai (-ų)
Šiuolaikinio mokytojo vaidmenys. (2011 m. Birželio 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/siuolaikinio-mokytojo-vaidmenys.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 01:22