Skirtingiems vynų prekiniams ženklams naudojamų reklamos strategijų ypatumai


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Reklamos reikšmė ir tikslai. Reklamos samprata ir funkcijos. Reklamos savybių aspektai. Reklamos kūrimo specifika. Reklamos strategijos ir jų bruožai. Reklamos planavimo aspektai. Faktoriai, lemiantys sėkmingą reklamos strategiją. Reklamos strategijų aspektai. Reklamos kampanijų žiniasklaidoje planavimas. Reklamos priemonių parinkimo strategija. Išvados. Literatūra. Priedai.


Reklama, E. Jeneliausko (2004), teigimu yra prieštaringas ir sudėtingas, daugialypis ir talpus, o tuo pačiu - visiems suprantamas reiškinys. Kiekvienas savaip suvokia, kas yra reklama, ir kiekvienas yra savaip teisus ir neteisus. Todėl neatsitiktinai praktine reklama užsiima visi, kas netingi arba neturi pinigų samdyti reklamos paslaugų teikėjų, ar bent jau reklaminio pranešimo tekstus ir iliustracijas kuria patys taip, kaip moka, ir paprastai yra įsitikinę, kad tam nereikia kokių nors specialių žinių. Todėl minėtas autorius, pabrėžia, jog reklamos kūrimo klausimai yra ir bus aktualūs.

Šių dienų rinkodaros karų tankai ir artilerija, pasak A. Ries, J. Trout (2005), yra reklama. Šiuolaikinė reklama, L. Šliburytės (1999) teigimu, turi ne tik informuoti vartotoją, padėti susiformuoti teigiamam jo požiūriui į tam tikras prekes ar paslaugas, bet ir pasinaudojant psichologijos žiniomis, keisti tą požiūrį norima linkme. Todėl kol nežinote, kaip panaudoti reklamą taktiniame lygmenyje, remiantis A. Ries, J. Trout (2005) teigimu, esate labai prastas rinkodaros strategas.

M. Kriaučionienė ir kt. (2006) nurodo, jog reklaminės strategijos kūrimas ir kūrybinis kompleksas parodo, kaip sieksime reklamai iškeltų tikslų. Autorių nuomone, reklaminė strategija – tai kūrybinis kompleksas, kuris susideda iš produkto koncepcijos įvardijimo, tikslinės auditorijos nustatymo, reklamos priemonių parinkimo bei reklamos turinio bei kreipinio sukūrimo.

A. Svaravičiaus (2005) teigimu, nesėkmės patiriamos ne dėl blogai pasirinktos strategijos, bet dėl klaidų ją įgyvendinant – pirmiausia todėl, kad daugelis kasdieninių darbuotojų veiksmų būna nesuderinti su strateginiais planais.

Darbo objektas: skirtingiems vynų prekiniams ženklams naudojamos reklamos strategijos.

Darbo problema: kokios potencialios reklamos priemonės galėtų padėti pakelti prekinių ženklų efektyvumą?

Darbo tikslas – išanalizuoti reklamos strategijas naudojamas skirtingiems vynų prekiniams ženklams.

Darbo uždaviniai:

Teoriškai pagrįsti prekinių ženklų reklamos strategijas, atskleidžiant reklamos sampratą, funkcijas, savybes, kūrimo specifiką, reklamos planavimo aspektus, faktorius, lemiančius sėkmingas reklamos strategijas, reklamos strategijų aspektus, reklamos kampanijų žiniasklaidoje planavimą bei reklamos priemonių parinkimo strategiją.

Išanalizuoti priemones naudojamas skirtingiems vynų prekiniams ženklams reklamoje.

Įvertinti reklamos priemonių įtaką prekinių ženklų populiarinimui.

Apibendrinti teorinio bei praktinių pavyzdžių palyginimo rezultatus ir pateikti išvadas.

Darbo metodai – tai mokslinės bei publicistinės literatūros analizė, sisteminimas, lyginimas ir grafinis vaizdavimas.

Darbo apimtis - 37 puslapiai, panaudoti 37 literatūros šaltiniai.

Šiame skyriuje pateikiama reklamos samprata ir išvardinamos reklamos funkcijos. Taip pat apžvelgiamos reklamos savybės ir jos kūrimo specifika.

D. Jokubauskas (2003) akcentuoja, kad reklamą galima apibrėžti kaip trumpą, emocingai nuspalvintą informaciją, nukreiptą į potencialius pirkėjus, norint juos paskatinti atlikti įvairius veiksmus, susijusius su prekių ar paslaugų įsigijimu. Reklama realizuojama remiantis reklamos teikėjo, vartotojo ir visos visuomenės interesais. Minėto autoriaus nuomone, ji padeda vartotojui išsirinkti prekę, suteikia kryptingą poveikį atskiriems pirkėjams ir platiems vartotojų sluoksniams. Todėl pirmiausia, tenkindami vartotojų norus reklamos kūrėjai turi juos atpažinti, o po to juos tinkamai įgyvendinti. Pavyzdžiui, vyno reklama skirta vartotojui, kuriems patinka vynas, turės tai dayti dvejomis skirtingomis kryptimis. Šios kryptys priklausys nuo auditorijos poreikių: vynas gurmanams turi dvelkti naujumu, išskirtiniu skoniu, megėjams – įtaigumu ir pan.

Galima numanyti, kad putojančio vyno Italiana reklama, pirkėjo sąmonėje sukuria įvaizdį, jog šis putojantis vynas tinka abiem lytim, „įžiebia“ aistrą, padeda sukurti intymią atmosferą.

A. Pajuodis (2005) pabrėžia, jog prekybos įmonių reklama, palyginti su gamybos įmonių reklama, turi tam tikrų ypatumų, kuriuos lemia šių įmonių veiklos specifika. Gamintojai naudoja reklamą ir kitas marketingo priemones, kad išskirtų savo prekes ir skatintų jas pirkti, o prekybininkai reklamą naudoja, kad profiliuotų savo prekybos objektus ir kuo daugiau nukreiptų juos į aptarnaujamo rajono pirkėjus. Prekybos įmonės, pateikdamos informaciją apie prekes ir jų pardavimo vietas, prekių įsigijimo sąlygas, siekia skatinti potencialius pirkėjus apsilankyti jose ir nusipirkti siūlomų prekių. Minėtas autorius akcentuoja, jog taip prekybos įmonių reklama vykdo dvigubą funkciją:

Informuojančią (pavyzdžiui, pateikdami lankstinukus, gėrimų katalogus, žurnalus ir pan. informuoja apie rinkoje esančius vynus, jų savybes);

Motyvuojančią (pavyzdžiui, reklama žurnaluose, laikrasčiuose, televizijoje motyvuoja vartotojus, kadangi reklamoje dominuoja tik šūkis, skatinantis rinktis būtent šią prekę).

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 37 puslapiai (7458 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 18465 KB
  • Skirtingiems vynų prekiniams ženklams naudojamų reklamos strategijų ypatumai
    10 - 2 balsai (-ų)
Skirtingiems vynų prekiniams ženklams naudojamų reklamos strategijų ypatumai. (2015 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/skirtingiems-vynu-prekiniams-zenklams-naudojamu-reklamos-strategiju-ypatumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 00:22