Skirtingų rinkų vartojimo ypatumų analizė 2 variantas


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Rinka. Rinkos samprata. Rinkos tipai. Vartotojas ir jo poreikių svarba organizacijos veiklai. Vartojimo ypatumų analizavimo aspektai ir charakteristikos. Geografinis aspektas. Demografinis aspektas. Psichografinis aspektas. Vartotojo elgsenos aspektas. Išvados. Literatūra. Priedai.


Projekto naujumas ir aktualumas. Skirtingų rinkų vartojimo ypatumų klausimai nagrinėjami daugelio mokslininkų darbuose. Šiuose darbuose išskiriami pagrindiniai kriterijai, nuo kurių priklauso vartojimo ypatumai. Tačiau realių pavyzdžių juose nepateikiama, arba pateikiama gana mažai. Šiame projekte visus svarbiausius teorinius teiginius stengtasi pailiustruoti pavyzdžiais.

Suprasti ir išanalizuoti skirtingų rinkų vartojimo ypatumus turėtų kiekviena organizacija, nes kuo ji daugiau žinos apie vartotoją, tuo didesnės sėkmės ir didesnio pelno gali laukti.

Projekto tikslas – išanalizuoti skirtingų rinkų vartojimo ypatumus.

Daugelio gamintojų bei prekybininkų verslo sėkmė, pelnas besąlygiškai priklauso nuo vartotojų poreikių ir norų, jų vartojimo ypatumų.

Vartotojų vertybes, gyvenimo stilių, jų vartojimo ypatumus lemia nemažai geografinių kriterijų. Šie kriterijai lemia vartotojų skirtingus skonius, pirmenybės teikimą ir veiklą.

Vienas iš labiausiai paplitusių vartojimo ypatumų analizavimo aspektų yra demografinis aspektas. Jis apima tokius kriterijus kaip amžius, lytis, šeima, užsiėmimas ir pan. Tai bendrosios gyventojų charakteristikos, kurias lengva atpažinti, rasti, suprasti bei naudoti.

Patikimiausias analizavimo aspektas - psichografinis. Jis geriausiai atspindi žmogaus asmenines charakteristikas ar gyvenimo stilių.

Vartotojo elgsena leidžia nusako vartotojų reakciją į vieną ar kitą produktą (paslaugą). Ji apima individo sprendimus ir veiksmus, siekiant patenkinti savo poreikius.

Vartotojų elgesio tyrimas, pavyzdžiui, įmonė prieš įvesdama prekę į rinką išanalizuoja, kokie yra vartotojų poreikiai, nuostatos, vertybės, pageidavimai: pageidavimai – ekonomiškas ar prabangus automobilis; vertybės – greitas ar patogus automobilis ir t.t ;

Rikos segmentavimas, pavyzdžiui, vartotojų suklasifikavimas pagal tam tukrus požymius, ypatybes: tautybė – lietuvis, rusas; amžius – paaugliai, pensininkai ir t.t.;

Konkurentų analizė (Virvilaitė R., 1997).

Marketinge apie rinką kalbama kaip apie tam tikroje geografinėje vietoje esančias prekes. Pavyzdžiui, pasaulinė naftos rinka, daržovių rinką Kauno rajone ir t.t.

Rinką galima nagrinėti įvairiais aspektais, klasifikuoti pagal įvairius požymius. Pasak R. Virvilaitės, Ph. Kotler, remdamasis pirkėjų skirtingumu, pateikia penkis rinkų tipus:

Vartotojų prekių rinka. Čia vartotojai - atskiri asmenys bei šeimos, perkančios prekes asmeniniam naudojimui. Vartotojai skiriasi amžiumi, pajamomis, išsilavinimu, mobilumu. Todėl vartotojus galima grupuoti pagal jų vartojimo pobūdį. Pavyzdžiui, galima skirti šias rinkas: prekių naujagimiams, prekių paaugliams, prekių studentams, prekių pagyvenusiems žmonėms.

Jau seniai vartotojai ir jų poreikiai tapę vienu iš svarbiausių objektų kiekvienos organizacijos veikloje (Klimienė K., Ramanauskienė J.). Priimdami sprendimus, jie lemia organizacijos pardavimus ir pelną. Organizacijai, kuri nori pasiekti savo tikslus tenkindama vartotojų poreikius ir norus, labai svarbu gerai žinoti vartotojų savybes, elgsenos tendencijas, vartotojų elgesį lemiančius veiksnius bei jiems galimą įtaką (Bakanauskas A., 2006).

Vartojimo ypatumus galima analizuoti pagal tam tikrus aspektus.

Vartotojų, kurių gyvenamoji vieta skiriasi, skiriasi ir vartojimo ypatumai. Rinka yra tarsi pasidalijusi į subrinkas pagal regionus, šalis, miestus, kurie atspindi skirtingas vartotojų vertybes ir gyvenimo stilių (Bakanauskas A., 2006). Pavyzdžiui, Šiaurės Europoje gyvenančių vartotojų pagrindiniai reikalavimai iš dantų pastos - dantų ir burnos higiena, todėl firmos reklamuodamos dantų pastą, labiau linkusios pabrėžti tokias dantų pastos savybes kaip fluoridas bei apsaugą nuo dantų ėduonies ir dantenų ligų. Tuo tarpu Pietų Europoje vartotojus labiau domina kosmetinės produkto savybės (Hill L., O’ Sullivan T., 2004). Šis pavyzdys iliustruoja vartotojų, gyvenančių skirtinguose regionuose, vertybes.

Kitas pavyzdys iliustruoja vartotojų gyvenimo stilių: pavyzdžiui, turistinių prekių ir paslaugų paklausa Naujajame Orleane skiriasi nuo darbininkų poreikių Detroite ir nuo poreikių žmonių, gyvenančių Detroito apylinkėse: turistus vilioja restoranai, darbininkus – greitai aptarnaujančios maitinimo įmonės, gyventojus – universalinės parduotuvės (Virvilaitė R., 1997).

Šis pavyzdys parodo, kaip skiriasi tos pačios valstybės, skirtingų regionų, vartotojų mitybos įpročiai: pavyzdžiui, Pietų Anglijos vartotojai mėgsta valgyti menkę su bulvių lazdelėmis, Čederio (kieto sūrio) suktinukus, mėsainėse perka parūkyto bekono, taip pat užsisako Jorkšyro pudingą kartu su skrudinta jautiena. Tuo tarpu Šiaurės Anglijos vartotojai neabejingi dešrainiams, labiau valgo trapų nei kietą sūrį, bekono perkasi kiaulienos mėsainėse ir valgo Jorkšyro pudingą kaip užkandį su riebiu svogūnų padažu (Hill L., O’ Sullivan T., 2004).

Europoje buvo atliktas tarpkultūrinis tyrimas, kurio metu nustatyti penki skirtingi mąstymo būdai, renkantis automobilį. Šie būdai padalino Europą į tokias dalis:

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (5088 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 36 KB
  • Skirtingų rinkų vartojimo ypatumų analizė 2 variantas
    10 - 5 balsai (-ų)
Skirtingų rinkų vartojimo ypatumų analizė 2 variantas. (2015 m. Birželio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/skirtingu-rinku-vartojimo-ypatumu-analize-2-variantas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 16:48