Skolų tiekėjams apskaita kursinis darbas


Apskaitos kursinis darbas.

Įvadas. Teorinė dalis. Įmonės skolos ir įsipareigojimai. Įsipareigojimų samprata. Įsipareigojimų klasifikavimas. Skolos tiekėjams apskaita. Pirkimų ir skolų tiekėjams apskaitos ciklo etapai. Skolų tiekėjams registravimas. Grynųjų pirkimų apskaita. Pirkimo nuolaidos - diskontai. Valiutų kursų pasikeitimo įtaka skoloms tiekėjams. Praktinė dalis. Išvados. Literatūros sąrašas.


Į kursinį darbą įsegti Užduotį ir Sąžiningumo deklaraciją.

Kursinio darbo dėstytojas: Prof.dr.Jonas Žaptorius

Kursinį darbą tikrino: doc. dr. Jonas Žaptorius

Darbo tikslas - Išnagrinėti skolas tiekėjams tiek teoriniame, tiek praktiniame lygmenyje.

Darbo uždaviniai:

apibrėžti įmonės įsiparegojimų sampratą;

pateikti įsipareigojimų klasifikaciją;

išsiaiškinti įsipareigojimų pavyzdžius ir sąskaitas

Darbo struktūra: darbą sudaro dvi dalys – teorinė ir praktinė. Teorinėje dalyje yra analizuojama mokslinė literatūra, o praktinėje atliekama įmonės veiklos analizė. Iš viso: 26psl.

Skolos tiekėjams susidaro įmonei iš trečiųjų asmenų perkant prekes (produkciją ir paslaugas), už kurias nėra apmokama iš anksto arba jų pirkimo metu. Šios skolos turi būti padengtos vėliau nei per vienus metus nuo ataskaitinių finansinių metų pabaigos arba per vienus metus, einančius iškart po ataskaitinių finansinių metų. Pirkimų ir skolų tiekėjams apskaita glaudžiai susijusi tiek su parduotos produkcijos uždirbtomis pajamomis, tiek su tiekėjų skolomis. (Žaptorius, 2015)

Tokie buhalteriniai įrašai keliauja į įmonės Bendrąjį žurnalą ir Didžiąją knygą, tuo pat metu, kai yra įsigijama prekių skolon ir tuomet, kai ta skola grąžinama. (Kalčinskas, 2007)

2.5 Pirkimų ir skolų tiekėjams apskaitos ciklo etapai

Skola tiekėjui apskaitoje registruojama ir balanse parodoma tik tada, kai įmonė prisiima įsipareigojimą sumokėti pinigus. Skola tiekėjui pagal planuojamus sandorius nepripažystama, kol įmonei neatsiranda įsipareigojimo atsiskaityti pinigais. (Lakis, 2009). Paprastai skolos tiekėjams, atsiranda įsigijus prekes ar gavus paslaugas, už kurias bus sumokama vėliau ir paprastai negrynaisiais pinigais, nes už prekes ar paslaugas grynaisiais pinigais dažniausiai atsiskaitoma prekių ar paslaugų pirkimo momentu. Ypač pirkdamos brangias prekes ar prekes didesniais kiekiais, įmonės atsiskaito ne grynaisiais pinigais.

Jeigu įmonė perka iš tiekėjo prekes skolon, iš karto už jas nesumokėdama, pirkėjo buhalterija sąskaitose registruoja įrašą:

Įmonei atsiskaičiuos su tiekėju už anksčiau pirktas prekes (padengus įsiskolinimą), sąskaitose tai registruojama įrašu:

Nuolat apskaitomų atsargų būdas. Kai pirkėjas nusiperka prekes, bet nesumoka (sumoka tik PVM):

Pasirašius turto priėmimo–perdavimo aktą, daromas toks įrašas:

Sumokėjus skolą tiekėjui, mažinama trumpalaikė skola:

Praėjus 12 mėn., trumpalaikių įsipareigojimų sąskaitoje likučio jau nebėra, todėl ilgalaikį įsipareigojimą, kuris turės būti sumokėtas per artimiausius 12 mėn. (iš tikrųjų jau po 1 mėn.), reikia perkelti iš ilgalaikių įsipareigojimų prie visų trumpalaikių skolų tiekėjams, darant tokį įrašą:

Visiškai atsiskaičius su tiekėju už transporto priemonę:

Bendrieji pirkimai – tai suma, kurią įmonė turėtų sumokėti tiekėjui, jeigu pirkimams nebūtų taikomas diskontas arba jo galiojimo laikas būtų pasibaigęs bei nėra prekių grąžinimų ar nukainojimų. Na, o kai pirkėjas pasinaudoja pardavėjo jam suteikta jam suteikta diskontavimo teise arba grąžina ar nukainoja prekes pardavėjui, pirkimų, žinoma, sumažėja ir tokie pirkimai vadinami grynaisiais pirkimais.

Pirkimo-pardavimo sutartyse yra aptariamos diskonto sąlygos, t.y. nurodomas normalaus atsiskaitymo už parduodamas prekes laikotarpis, suma, taip pat prekių pardavimo kainos (jos turi būti nurodytos pardavimo-pirkimo sutartyje arba sąskaitoje) diskontavimo sąlygomis. Diskontavimo sąlygos išreiškiamos formule: J / K, n D, kurioje nurodoma prekių kaina, jei pirkėjas už jas sumoka per normalų mokėjimo terminą, nurodoma kiek procentų pirkėjas gali sumažinti prekių kainą, jeigu sumoka už jas greičiau, per diskonto taikymo laikotarpį.

3 / 15, n 30 reiškia, kad normalus įmonės atsiskaitymo laikotarpis 30 dienų, tačiau jeigu ji sumokės už prekes per 15 dienų nuo jų pirkimo dienos, gali pritaikyti 3 proc. diskontą.

  • Apskaita Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 28 puslapiai (4012 žodžių)
  • Universitetas
  • Apskaitos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 256 KB
  • Skolų tiekėjams apskaita kursinis darbas
    10 - 2 balsai (-ų)
Skolų tiekėjams apskaita kursinis darbas. (2016 m. Gegužės 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/skolu-tiekejams-apskaita-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 00:19