Slaptosios informacijos rūšys Neskelbtina informacija Viešosios informacijos rengėjo atsakomybė už skleidžiamą informaciją


Teisės referatas. Įvadas. Slaptosios informacijos rūšys. Neteikiama informacija. Neskelbtina informacija. Valstybės paslaptys. Viešosios informacijos rengėjo atsakomybė už skleidžiamą informaciją. Išvados. Literatūra.


Plačiai paplitusi klaidinga nuomonė, esą žinios apie socialinius ir ekonominius santykius iš esmės pasiekia mus per mokslininkus, kurie dirba mokslo tiriamąjį darbą universitetuose ir skelbia tyrimų rezultatus. Faktiškai didžioji dalis to, ką žinome apie save ir apie visuomenę – apie šeimą, studijas, darbą, laisvalaikį, – sužinome iš valstybinių informacijos tarnybų. Taip yra dėl to, kad valstybė yra vienintelė institucija, pajėgianti sistemingai ir reguliariai rinkti ir apdoroti informaciją apie viską – skyrybų dėsningumus, kūdikių mirtingumą, pokyčius užimtumo srityje, kriminologines tendencijas, kadangi ši užduotis reikalauja milžiniškų pinigų ir, kas yra svarbu, teisėtos konstitucinės valdžios.

Turint visas galimybės, atsirado nacionalinės valstybės polinkis kontroliuoti, skatinamas arba saugumo poreikių, arba piliečių teisių ir pareigų. To pasekoje atsirado toks terminas kaip slaptoji informacija, kuris apibrėžia įslaptintos, slapto pobūdžio informacijos kategorijas, prie kurių prieigą turi tik įstatymais ar teisės aktais nustatyti asmenys ar jų grupės.

Mažų mažiausiai valstybė privalo turėti žinių apie savo piliečius ne tik dėl to, kad kai kuriems jų gali tekti atremti užsienio užpuolikus. Kiekvienai nacionalinei valstybei reikia informacijos apie savo piliečius, kad galėtų efektyviau administruoti mokesčius. Abu šie poreikiai verčia kiekvieną nacionalinę valstybę atlikti atitinkamą gyventojų surašymą – vadinasi, priežiūra iš pat pradžių yra prioritetas.

„Sutartis“ tarp nacionalinės valstybės ir jos piliečių peraugo į piliečių teises ir pareigas. Su priežiūra jas sieja jų suteikimo ir įgyjimo taisyklės. Nacionalinė valstybė sudaranti sąlygas pilietybei įgyti, turi sukurti administracines priemones, kad galėtų įvykdyti šias papildomas pareigas. Būtent šis modernėjančios demokratinės valstybės aspektas yra nepaprastai stiprus visuomenės priežiūros veiksnys. Taip yra dėl to, kad piliečių teisių ir pareigų administravimas reikalauja skrupulingai išsamių duomenų apie žmonių gyvenimo sąlygas, pradedant būstu bei sveikata ir baigiant informacija apie jų išlaikytinius; mokesčių inspekcija sukuria milžiniškas duomenų bazes, kur detaliai nurodoma kiekvieno šalies gyventojo ekonominė padėtis; mokykloje renkami duomenys apie mokinių laimėjimus, pažangumą ir jo pokyčius; skurdo padariniams sušvelninti skirtos programos reikalauja gana daug informacijos apie tuos, kuriuos galima priskirti skurstančiųjų grupei.

Šios informacijos reguliavimas/draudimas padeda užtikrinti valstybės, atskirų asmenų ir grupių saugumą nuo žalingos informacijos ir jos poveikio. Kontroliuoti šio įstatymo veiksmingumą padeda Lietuvos Respublikos Baudžiamasis kodeksas, kuris taiko konkrečias baudas, pvz.:

Viena iš priežasčių valstybės paslaptims egzistuoti yra minimali nacionalinės valdžios pareiga yra išsaugoti jos sienų vientisumą. Paprastai kalbant, pasirengimas karui (t. y. gebėjimas patikimai apsiginti) yra visų nacionalinių valstybių reikmė, principas, kuris šių laikų visuomenėje buvo ne kartą tikrinamas.

  • Teisė Referatai
  • 2015 m.
  • 13 puslapių (2495 žodžiai)
  • Universitetas
  • Teisės referatai
  • Microsoft Word 23 KB
  • Slaptosios informacijos rūšys Neskelbtina informacija Viešosios informacijos rengėjo atsakomybė už skleidžiamą informaciją
    10 - 6 balsai (-ų)
Slaptosios informacijos rūšys Neskelbtina informacija Viešosios informacijos rengėjo atsakomybė už skleidžiamą informaciją. (2015 m. Balandžio 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/slaptosios-informacijos-rusys-neskelbtina-informacija-viesosios-informacijos-rengejo-atsakomybe-uz-skleidziama-informacija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 14:27