Smulkių siuntų formavimo ir išsiuntimo eiga


Logistikos kursinis darbas.

Įvadas. Smulkioji siunta. Mažoji siunta. Smulkių siuntų vežimų charakteristika. Smulkių siuntų vežimų organizavimas. Krovinių rūšiavimo platformų darbo organizavimas. Terminai. Dokumentų pavyzdžiai. Išvada. Naudotos literatūros ir informaciniai šaltiniai. Priedai.


Darbo tikslai ir uždaviniai:

Išsiaiškinti kas yra smulki siunti.

Išsiaiškinti smulkių siuntų formavimo ir išsiuntimo eigą.

Paaiškinti 12 terminų tokiu kaip: Dileris, intermodalinis gabenimas, modalinis gabenimas, ATA knygelė, Bareboat charter, RO –RO ramp., TEU(konteineriams), akredityvas, vekselis, dispaša, fitosanitarinis patikrinimas, krovinio konsolidavimas.

Pateikti bei susipažinti su dokumentų pavyzdžiais, kurie naudojami: oro transportui; geležinkeliui, bėginiam transportui; jūrų transportui; kelių transportui.

Smulkios siuntos priimamos pagal krovinių siuntėjų pateiktus mėnesinius planus (paraiškas).

Pagrindinė problema organizuojant krovinių vežimą smulkiomis siuntomis – pagreitinti pristatymą ir didinti statinį vagonų įkrovumą.

Pagreitinti pristatymą galima vežant smulkias siuntas tiesioginiais surenkamais vagonais. Dabar tokių vagonų, vežančių smulkias siuntas, dalis sudaro apie 40%. Toliau didinti vežimų apimtis tiesioginiais ir tiesioginiais surenkamaisiais vagonais galima koncentruojant smulkių siuntų srautus ir taikant kalendorinio planavimo metodus.

Kalendorinio planavimo metodų taikymas leidžia padidinti tiesioginių ir tiesioginių ruožinių vagonų formavimą, sumažinti krovinių kaupimo laiką pakrovimo stotyje ir sandėlių ploto poreikį. Todėl smulkios siuntos į sandėlį turi būti atvežamos iš vakaro prieš pakrovimo dieną.

Sudarant kalendorinį pakrovimo planą perkraunamiems surenkamiems vagonams būtina įvertinti smulkių siuntų pakrovimo punktų ir krovinių rūšiavimo platformų sąveiką. Pagrindiniai parametrai, lemiantys pakrovimo stočių ir krovinių rūšiavimo platformų sąveika yra: kaupimo intervalas ir perkraunamų surenkamų vagonų išsiuntimo laikas. Pastarieji paskaičiuojami išeinant iš vagonų važiavimo laiko nuo išsiuntimo stočių iki krovinių rūšiavimo platformų, krovinių kaupimo trukmės duota siuntimo kryptimi krovinių rūšiavimo platformoje, įvertinant krovinių srautus iš kitų pakrovimo stočių.

Surenkamų vagonų užkrovimuo smulkiomis siuntomis būdingos prieštaringos tendencijos: vagonų statinio įkrovumo didinimas, didinant krovinių kaupimo laiką, bet todėl sumažėja vežimų savikaina. Didėjant surenkamo vagono užkrovimui atskirais atvejais gali pailgėti krovinių priėmimo, rūšiavimo, rūšiavimo kelyje ir vežimo įforminimo operacijos. Išvardintų prieštaraujančių faktorių veikimą galima įvertinti optimizuojant surenkamo vagono užkrovimą. Šis uždavinys gali būti sprendžiamas valdymo teorijos metodais.

Ruožus tarp krovinių rūšiavimo platformų aptranauja surenkami-išvežiojantieji vagonai. Smulkių siuntų vežimas tokiais vagonais turi daug trūkumų: mažas vežimų greitis ir didelė savikaina; ilgos šių vagonų prastovos priimant ir išduodant krovinius tarpinėse stotyse; ilgas krovinių kaupimo procesas formuojant šiuos vagonus krovinių rūšiavimo platformose, ribojančiuose ruožuose; daug prėmėjų, lydinčių vagonus ruožu. Pastarąjį trūkumą galima pašalinti išdalinant surenkamą-išvežiojimo vagoną pertvaromis į 3-5 sekcijas. Sekcijos numeruojamos ir priskiriamos atskiroms tarpinėms stotims, plombuojamos ir kiekvienai sudaromas krovinių sąrašas – analogiškas vagono žiniaraščiui. Krovinius iš vagono priima tarpinių stočių darbuotojai [1].

Punktuose, kur išsišakoja smulkių siuntų krovinių srautai, stambiuose terminaluose ir rūšiavimo stotyse, įrengiamos krovinių rūšiavimo platformos.

  • Logistika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 19 puslapių (2630 žodžių)
  • Universitetas
  • Logistikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1433 KB
  • Smulkių siuntų formavimo ir išsiuntimo eiga
    10 - 8 balsai (-ų)
Smulkių siuntų formavimo ir išsiuntimo eiga. (2016 m. Balandžio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/smulkiu-siuntu-formavimo-ir-issiuntimo-eiga.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 17:53