Smulkus verslas Lietuvoje


Ekonomikos referatas.

Įvadas. Smulkaus ir vidutinio verslo samprata. Smulkaus ir vidutinio verslo vystymosi Lietuvos kaime perspektyvos. Smulkiųjų ir vidutinių įmonių būklė Lietuvos kaimuose. Kaimo gyventojų verslumo skatinimo programos. Išvados. Literatūra.


Darbo objektas: smulkus ir vidutinis verslas Lietuvos kaime.

Darbo tikslas: išanalizuoti smulkaus ir vidutinio verslo perspektyvas Lietuvos kaime.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti smulkaus ir vidutinio verslo sampratą;

Išanalizuoti smulkaus ir vidutinio verslo būklę kaimo vietovėse.

Kaimo turizmo sodybų skaičius ir jose teikiamų paslaugų pasiūla didėja, vadinasi, daugėja klientų, didėja ir konkurencija. Tolesnė kaimo turizmo verslo sėkmė labiau priklauso nuo to, kaip paslaugos tiekėjai sugeba tenkinti besikeičiančius vartotojų poreikius, pasiūlyti kokybiškas ir naujas paslaugas. Siekiant geriau atrodyti už konkurentus, svarbiausia yra naujų paslaugų kūrimas ir diegimas. Lietuvoje pastaraisiais metais buvo atlikta nemažai kaimo turizmo sodybų paslaugų tyrimų. Marijampolės apskrities kaimo turizmo sodybų klientų apklausoje iš viso dalyvavo 204 respondentai iš apskrities, nuo 18 metų amžiaus. Respodentams buvo pateikta anketa sudaryta iš 16 klausimų, kuriais buvo siekiama išsiaiškinti svarbiausius duomenis. Pasinaudojus apklausos rezultatais galima matyti, kokia vyrauja tendencija tarp besinaudojančių kaimo turizmo paslaugomis ir ar tai perspektyvu :

Pagrindiniai poilsiautojų apklausos rezultatai parodė, kad tarp visų respondentų, didžiąją dalį respondentų sudarė moterys (66,7 proc.), likusi dalis, t.y. 33,3 proc., vyrai. Todėl bent iš dalies galima teigti, jog kaimo turizmo paslaugomis daugiau naudojais moterys nei vyrai. Daugiausiai respondentų turėjo aukštąjį (38,73 proc.) bei aukštesnįjį (27,94 proc.) išsilavinimą. Mažiausiai respondentų buvo su profesiniu išsilavinimu (11,27 proc.). (VEČERSKAS, D. 2013) Tai rodo, jog kaimo turizmo paslaugos yra populiarios tarp įvairaus išsilavinimo žmonių. Taigi esant šiems rezultatams, galima teigti, jog kaimo turizmas tikrai turi perspektyvų, ypač tarp besinaudojančių kaimo turizmo paslaugomis moterų.

Kaimų plėtros teorija konkurencingumą įvardijo kaip konkurencingų gamybos veiksnių panaudojimą, kuris didina ekonomikos augimą ir kelia šalies lygį. Dauguma Lietuvos kaimų verslo plėtros teorijų susijusios arba su gamybos ir pajamų didėjimo aiškinimu, arba tyrinėja atliktus darbus, siekiant šio rezultato. Dauguma kaimų pasižymi pakankamu ekonominiu augimu, rengia naujus strateginius planus, siekdami aukštesnio regioninio konkurencingumo bei naujų investicijų pritraukimo, o tai reiškia, kad bendruomenė (regionas) skatina smulkius ir vidutinius verslininkus kurti savo įmones būtent kaimuose ar jų regionuose. Kiekvienas pradedantis verslą susiduria su daugybe rizikos veiksnių, kurie gali turėti įtakos verslui.

  • Ekonomika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (2035 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 40 KB
  • Smulkus verslas Lietuvoje
    10 - 4 balsai (-ų)
Smulkus verslas Lietuvoje. (2016 m. Gegužės 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/smulkus-verslas-lietuvoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 10:02