Soacialinė pagalba vaikams ir tėvams


Sociologijos referatas.

Įvadas. Pagrindiniai probleminių šeimų tipai. Šeimos funkcijos. Pedagoginės tėvų pareigos. Šeima socialinio ugdymo sistemoje. Socialinio pedagogo teikiamos pagalbos rūšys šeimai. Socialinio pedagogo pagalbos formos šeimai. Išvados. Literatūra.


4. Vienas arba abu tėvai naudoja stiprią autoritarinę kontrolę, kaip auklėjimo priemonę.

5. Šeima fanatiškai seka tam tikrais judėjimais ar stereotipais (religiniais, politiniais ir pan).

6.Besąlygiškai reikalaujama vaiko paklusnumo. Taip pat socialinės rizikos šeimomis laikomos ir tokios, kurios išsituokia dėl nuolat vykstančių konfliktų jose, o tai veda prie sistemingo vaiką žalojančio elgesio pasireiškimo.

Apibendrinimas. Probleminės šeimos – potencialios socialinių pedagogų klientės, kadangi jose labiausiai kenčia vaikai. Šiose šeimose augantys vaikai nepatiria emocinio artumo su savo tėvais, patiria didžiulį stresą, kuris sąlygoja menkavertiškumo jausmą, kognityvinės ir socialinės raidos sunkumus. Asocialių šeimų vaikai dažnai tampa įvairių rūšių( fizinio, seksualinio) smurto aukomis, kas taip pat užkertą kelią jų sėkmingam vystymuisi.

Turėtų keistis ir tėvų pedagoginio švietimo pobūdis. Negatyvius reiškinius aptarti kartu su mokyklos bendruomenės taryba. Mokyklos socialiniai pedagogai, socialiniai edukatoriai kartu su kitais mokytojais galėtų sukurti ,,bendravimo mokyklą, vesti ,,nuoširdumo pamokas“, kurios duoda praktinę naudą. Jų metu galima surengti labdaros koncertus, kuriuose dalyvautų mokiniai, mokytojai, tėvai, socialiniai pedagogai. Galima įkurti socialinių paslaugų tarnybas ar visuomeninės labdaros ir gailestingumo klubus, kurių tikslas padėti vienišiems ir seneliams, taip pat metodinius centrus, kurie konsultuotų tėvus. Tokia mokykla taptų atviresnė visuomenei, nes individualų darbą su tėvais dirbtų socialiniai pedagogai, socialiniai edukatoriai, kurie užrašytų stebėjimus, sudarytų socialinę schemą, reguliuotų psichologinę atmosferą šeimoje, tirtų vaikų interesus, organizuotų bendravimą šeimoje bendruomeninės veiklos pagalba.

Socialiniai darbuotojai daug laiko skiria darbui su šeimomis. Tik nedidelę darbo dalį sudaro šeimos terapija, didžioji dalis priklauso ne tokiems konkretiems reikalams: prašymo skirti vaikui globą pagal 1989 m. vaikų įstatymą rašymas, derybų dėl vaiko priėmimo į globėjų šeimą organizavimas, besiskiriančių tėvų vaiko gerovės klausimų sprendimas. Socialiniai darbuotojai turi sugebėti veiksmingai bendrauti su pačiomis įvairiausiomis šeimomis, taip pat skatinti gerą bendravimą pačioje šeimoje.

Praktinį darbą dirbantys specialistai vis dažniau naudojasi socialinio mokymosi - konkrečiai bihevioristinės teorijos - teiginiais. Šis metodas grindžiamas mokymosi teorijos principais, įskaitant pastiprinimą ir teigiamą bei neigiamą grįžtamąjį ryšį, siekiant pakeisti ir pagerinti šeimos ryšių modelius. Socialinio mokymosi teorijos metodas, gerai įvertinus situaciją, yra naudingas būtent tokiose situacijose (Sutton, C., 1999, p. 86, 89).

Darbuotojas turi skatinti santykius, skatinančius išdidumą ir pagarbą, juos remti, o jei jų nėra, įsikišti; nepamiršti kultūros ir vertybių skirtingumų ir juos gerbti; padėti klientams konfliktus spręsti pagarbiai, pripažįstant, kad kiekvienas turi teisę į galutinį apsisprendimą. Laimėjimo - pralaimėjimo situacijomis visada bus pralaimėtojas. Jei asmuo jaučiasi pralaimėjęs ar priklauso šeimai, kuri jaučiasi pralaimėjusi, toje sistemoje visi jaus panašiai tą patį. Laimėjimo - laimėjimo situacijomis laimi abi šalys ir patenkinami abiejų šalių poreikiai. Jei darbuotojas atvirai ir nuoširdžiai naudosis socialinio darbo vertybėmis, jis neprimes savo nuomonės ir ja nemanipuliuos.

Darbuotojo tikslas – padėti šeimai išsiaiškinti problemą ir priimti bendrą sprendimą. Labai svarbu pasikalbėti su šeimos nariais ne tik apie problemos esmę, bet ir tikslus bei darbo kartu strategiją, jų vaidmenį. Darbuotojas padeda šeimai susitarti ir priimti sprendimą, ką padaryti ir kas ką atliks. Darbuotojas naudoja mokomąjį požiūrį tuo atveju, kai šeimos nariams trūksta supratimo ir įgūdžių, reikalingų šeimai veiksmingai funkcionuoti. Socialiniai darbuotojai darbo su šeimomis modelius turi pritaikyti pagal situacijas. Naudojama porų ar sutuoktinių terapija, kuri gali padėti dirbant su šeimomis, kuriose yra tik vyras ir žmona. Dirbant su vyresnėmis šeimomis, atskirai ar kartu su vaikais ir jų šeimomis, reikia atsižvelgti į raidą pastaraisiais metais. Reikėtų vengti perskirstyti tėvų ir vaikų vaidmenis. Gali tekti nagrinėti praeityje neišspręstus ar netinkamai išspręstus klausimus.

  • Sociologija Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (3023 žodžiai)
  • Universitetas
  • Sociologijos referatai
  • Microsoft Word 40 KB
  • Soacialinė pagalba vaikams ir tėvams
    10 - 9 balsai (-ų)
Soacialinė pagalba vaikams ir tėvams. (2016 m. Kovo 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/soacialine-pagalba-vaikams-ir-tevams.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:10