Socialinė pedagogika


Socialines pedagogikos raida. Socialines pedagogikos raida skaidres. Socialinės pedagogikos skaidrės. Socialinės pedagogika kaip mokslo šaka.

Sociologijos skaidrės. Socialinė pedagogika - pedagogikos mokslo šaka – viena iš antropologinių mokslų šakų, tiria žmogų jai būdingu požiūriu – socialinių – kultūrinių jo gyvenimo sąlygų fone,. Ieško būdų kaip, kaip pažinti žmogų grupėje, visuomenėje, visuomenės istorinėje raidoje ir rasti priemones kaip daryti jam įtaka, padėti jam, patekus į keblią padėti, pritapti socialinėje aplinkoje, išmokyti jį kaip grupės narį, subjektą pažinti aplinką, save ir pačiam socializuotis, netgi keisti aplinką atsižvelgiant į savo poreikius ir galimybes. Antropologija - mokslas apie žmogų, mokslinis žmogaus ir žmonijos tyrinėjimas siekiant atskleisti žmogaus buities, biologinių, ekologinių, socialinių, kultūrinių aspektų dinamiškus tarpusavio ryšius. Šeima - dinamiška tarpusavio ryšiais susieta sistema ir tyrimais siekiama nustatyti, kaip ji kinta nuo susikūrimo iki iširimo. Šeimos narių psichologinė gerovės vertinimo kriterijai. Raidos užduočių sąvoka. Problemos ir tendencijos. Šeimos problemos. Socialinio pedagogo darbas su šeima.


Evelyn Mills Duvall (1977) aštuonių pakopų šeimos gyvenimo cikas.

Šeimos narių psichologinė gerovės vertinimo kriterijai (Keith ir Schafer, 1991, Mattessich ir Hill, 1987).

Pasitenkinimas santuoka; Bendras pasitenkinimas gyvenimu; Vaidmens reikalavimai; Savivoka ir psichikos sveikata.

Raidos užduotis – atitinkamai raidos pakopai aktualų gebėjimą arba problemą, kuriuos įgijus arba išsprendus jaučiama šio gyvenimo laikotarpio prasmė ir sudaromos sąlygos tolesnės raidos sėkmei; Ankstyvasis brandus amžius (nuo 18 iki 35 m.), Vidutinis amžius (nuo 35 iki 60 m.), Vėlyvasis amžius (virš 60 m.); Dažniausiai šeimos narių raidos pakopos nesutampa, šeimoje kyla įtampa ir konfliktai.

Daugėja vienišų žmonių; Mažėjanti šeima; Šeimos senėjimas; Viduriniosios kartos dilema; Branduolinė šeima, tradicinė šeima, palanki šeima; Šeimos kūrimas, šeimos planavimas; Vedybiniai vaidmenys; Alternatyvios sąjungos.

Laikantis bankinės ugdymo sampratos???????????: mokytojas moko, o mokiniai yra mokomi; mokytojas žino viską, o mokiniai nieko nežino; mokytojas mąsto, o už mokinius galvoja kiti; mokytojas kalba, o mokiniai klausosi; mokytojas drausmina, o mokiniai yra drausminami; mokytojas renkasi ir savo pasirinkimą primeta, o mokiniai paklūsta; mokytojas veikia, o mokiniams mokytojo veikla sukuria veikimo iliuziją; mokytojas pasirenka programos turinį, o mokiniai (su kuriais nebuvo tartasi) jį priima; mokytojas painioja žinių įtaką su savo profesine kompetencija, kurią supriešina su mokinių laisve; mokytojas yra mokymosi proceso subjektas, o mokiniai yra tik objektai.

Socialinė pedagogika. (2011 m. Spalio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/socialine-pedagogika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 13:02