Socialinė reklama internete Socialiniai vaidmenys, kontekstas, turinys


Marketingo savarankiškas darbas.

Tyrimo objektas –. Tyrimo tikslas –. Socialinė reklama internete. Socialinės reklamos atsiradimas. Socialinės reklamos tikslai. Socialinė ir komercinė reklama. Socialinės reklamos funkcijos. Socialinės reklamos skirstomos į 2 tipus. Privalomosios socialinės reklamos –. Neprivalomųjų socialinių reklamų. Socialinės reklamos internete tyrimas. Tyrimo metodika ir organizavimas. Emocijos ir efektyvumas. Kas yra socialinė reklama.


Tyrimo objektas – socialinė reklama internete ir jos poveikis į žmones. Kokia reklama labiausiai pastebima.

Tyrimo tikslas – išanalizuoti kokią įtaką vartotojui daro socialinę reklamą. Išnagrinėti koki poveiki daro vartotojams internetines reklamos turinys.

Problema. Socialinė reklama internete yra nepakankamai efektyvi, ir ne visada pasiekia vartotoją. Tam turi įtakos tai, kad socialinės reklamos internete nėra labai daug, nes tai pakankamai nauja reklamos šaka.

Parodytas internetinės reklamos efektyvumas palyginus su televizijos, radijos, stendų ir spaudos reklama.

Žodis „reklama“ kilęs iš prancūzų kalbos žodžio „reclame“ (lot. reclama– „rėkiu“) ir turi dvi leksines reikšmes, būtent:

Sujungus ir apibendrinus šias dvi sąvokas, galima taip apibrėžti socialinę reklamą – tai reklama, skatinanti visuomenės požiūrio keitimąsi. „Socialinė reklama remiama nekomercinių organizacijų ir turinti tikslą skatinti aukoti, balsuoti, kreipti daugiau dėmesio visuomenės reikalams, kurti naujas socialines vertybes“, (Rimkutė ir Pakalnytė, 2008), perspėja vartotojus apie galimas pasekmes, jei elgsis netinkamai ar vartos netinkamas prekes, ir kartu įspėja apie laukiančius pavojus. Socialinėmis reklamomis perduodama informacija, propaguojanti teigiamus veiksmus (Rimkutė ir Pakalnytė, 2008)

Lenkų sociologė Darija Radota Rasmussen savo straipsnyje apie socialinę reklamą („Social advertising“, 2008) išskiria du socialinės reklamos tipus:

Dabartiniame pasaulyje socialinės reklamos svarba kasmet auga. Socialinė reklama apima daugelį visuomenės veiklos sričių: meną, mokslą, ekonomiką, politiką, labdarą,, ekologiją, švietimą, buitines ir intelektualiąsias paslaugas, pramogas, religiją, šeimyninius, tarpasmeninius santykius.

Socialinė reklama stengiasi pakeisti žmonių požiūrį į egzistuojančias problemas. Ji turi priversti žmones mąstyti, paveikti jų pasąmonę ir jausmus taip, kad žmonės pastebėtų problemas ir imtųsi atitinkamų veiksmų.

Socialinė reklama Lietuvoje naudojama spręsti tokioms socialinėms problemoms kaip: narkotikų vartojimas, tabako naudojimas, lytinis švietimas, aplinkos teršimas augintinių išmatomis, įvaikinimo skatinimas, diskriminacija, smurtas šeimoje, organų transplantacija, labdara, kraujo donorystė. Daugiausia socialinės reklamos skirtos eismo saugumo, korupcijos, smurto šeimoje, neįgalių jų diskriminacijos, narkotikų ir psichoaktyvių medžiagų vartojimo problemoms spręsti.

Kaip socialinėje reklamoje, taip ir komercinėje, rodomos panašios vertybės, bet jos daro skirtingą poveikį žmonėms, ir jų tikslai labai skiriasi.

Pavyzdžiui, socialinėse reklamose raginama mylėti ir rūpintis artimaisiais, kurti šeimą (įsivaikinti), o komercinėse reklamose šeima siejama su socialine ir materialine gerove; dažniausiai naudojamasi besišypsančios tipiškos šeimos vaizdu: tėvas, mama, sūnus ir duktė, parodoma meilės ir ramybės atmosfera, visi laimingi valgo skanią sriubą. „Tokie vaizdai būdingi įvairioms komercinėms reklamoms: skatinančioms pirkti maisto produktus, pramonines prekes, reklamuojančioms tam tikrą prekybos tinklą ir pan. Taip tarsi apeliuojama– pirkite, naudokite ir jūsų šeima bus laiminga.“ (Pakalnytė ir Rimkutė, 2008 )

Dar vienas pavyzdys, kuris atskleidžia socialinių ir komercinių reklamų skirtumus, yra moters įvaizdis. Socialinėse reklamose vaizduojamos diskriminuojamos moterys, kurios patiria smurtą šeimoje, taigi atkreipiamas dėmesys į šias šeimos ir visuomenės problemas. Komercinėse reklamose parodomos patrauklios moterys, kurių grožis priklauso nuo kosmetikos, vaistų ar maisto papildų priemonių. Taip moterys ir jų grožis naudojamas tam, kad išreklamuotų prekes.

• Skatinti: ši funkcija labai panaši į įtikinėjimo funkciją. Kartu su įtikinėjimu, skatinimo funkcija ragina spręsti problemas ir atkreipti d÷mesį į aplinkui vykstančius procesus. Socialinė reklama skatina atsikratyti žalingų įpročių, saugoti gamtą, rūpintis savo sveikata ir atsisakyti nesveiko gyvenimo būdo. Dažnai skatinimui padeda pasitikėjimą keliantys arba tiesiog simpatingi reklamos žinučių herojai.

  • Marketingas Savarankiški darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Gražina
  • 18 puslapių (3439 žodžiai)
  • Kolegija
  • Marketingo savarankiški darbai
  • Microsoft Word 454 KB
  • Socialinė reklama internete Socialiniai vaidmenys, kontekstas, turinys
    10 - 1 balsai (-ų)
Socialinė reklama internete Socialiniai vaidmenys, kontekstas, turinys . (2017 m. Balandžio 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/socialine-reklama-internete-socialiniai-vaidmenys-kontekstas-turinys.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 25 d. 07:45