Socialinė reklama kaip priemonė fiziniam aktyvumui skatinti


Sveikatos projektas. Projekto pagrindimas. Projekto tikslas ir uždaviniai. Tikslinės grupės bruožų aprašymas. Programos rengimo komitetas. Potencialūs programos rėmėjai. Bendruomenės poreikių nustatymas. Rinkos analizės duomenys. Programos (produkto) išskirtinių bruožų aprašymas. Programos (produkto) teikimo vieta. Programos (produkto) kaina. Priemonės (jų sąmata) programos kainos sumažinimui. Programos (produkto) reklama pranešimo vieta, perdavimo kanalai ir metodai. Projekto programa. Projekto finansinė sąmata. Projekto efektyvumo vertinimo kriterijai. Literatūros sąrašas.


Palyginus komercinės ir nekomercinės reklamos bruožus galima teigti, kad komercinė reklama orientuojama į prekę, o socialinė reklama yra specifinė ir ji orientuojama į žmogaus emocijas, jausmus ir elgesį, kuriais bandoma paveikti visuomenę. Socialine reklama siekiama priversti žmones susimąstyti apie supančias bendras problemas dėl bendrųjų klausimų, kas daugeliui žmonių nėra būdinga, ji atkreipia dėmesį į aktualius socialinius dalykus (Toleikienė, Karpinaitė, 2008). Esant tokiam socialinės reklamos tikslų kontekstui, būtina atsakyti į klausimą, kaip reklama atlieka savo funkcijas siekdama tenkinti gyventojų poreikius. R. Urbanskienė ir O. Obelenytė (1995), R. Viržintas ir kt. (1997), B. Čereška (2004) išskiria tokias socialinės reklamos funkcijas: reklama plečia gyventojų akiratį, turtina jų žinias, supažindina su mokslo ir technikos pasiekimais, informuoja, auklėja, šviečia pirkėjus. B. Čereška (2004) išskiria dar vieną socialinės reklamos funkciją – mokymas tausoti gamtą, kovoti su netinkamomis vartojimo apraiškomis visuomenėje ir skatinti gyventojus imtis visuomenei naudingos veiklos. A. Bakanauskas (2004, p. 64) teigė, kad reklamos tikslai yra teiginiai, nusakantys reklamos poveikį auditorijai. Socialinė (nekomercinė) ir komercinė reklamos skiriasi viena nuo kitos, tačiau ir vienoje, ir kitoje naudojamos reklamos priemonės ir žmogaus poveikio metodai yra beveik vienodi. Reklamos tikslas (funkcija) – keisti vartotojų nuomonę taip, kad būtų pasiekti reklamuotojo tikslai. Tikslų nustatymas labai svarbus, nes lemia reklaminės žinutės tipą, parenka informavimo priemones, įvertina reklamos efektyvumą (Bakanauskas, 2004; Čereška, 2004). Tas pačias funkcijas atlieka ir socialinė reklama:

• Informuoja: socialinė reklama teikia visuomenei informaciją apie naujai priimtus įstatymus, apie rengiamus projektus, akcijas, informuoja apie labdarystę, donorystę, įvairias kitas problemas. Socialinė reklama atlieka informavimo funkciją, ji informuoja apie socialines problemas gyventojus, apie galimas pasekmes ir kartu informuoja apie socialines galimybes, kaip tas problemas galima išspręsti. Socialinės reklamos informacija gali būti tiek bendro pobūdžio, tiek labai detali (Bakanauskas, 2004; Čereška, 2004).

• Įtikinėja: komercinė reklama, naudodama šią funkciją, stengiasi įtikinti vartotojus pirkti vieną ar kitą prekę, rodydama savo pranašumus prieš konkurentus, o socialinė reklama bando įtikinti visuomenę atkreipti dėmesį į aktualias problemas, susimąstyti. Socialinė reklama, naudodama tam tikrus reklamos metodus, tokius kaip lauko stendai, plakatai, įsimenantys šūkiai, kultūriniai renginiai, bando įtikinti žmones keistis ir keisti požiūrį į tam tikrus socialinius reiškinius (Čereška, 2004; Bakanauskas, 2004).

  • Sveikata Projektai
  • 2015 m.
  • 10 puslapių (1957 žodžiai)
  • Universitetas
  • Sveikatos projektai
  • Microsoft Word 31 KB
  • Socialinė reklama kaip priemonė fiziniam aktyvumui skatinti
    10 - 5 balsai (-ų)
Socialinė reklama kaip priemonė fiziniam aktyvumui skatinti. (2015 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/socialine-reklama-kaip-priemone-fiziniam-aktyvumui-skatinti.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 08:57