Socialinės reklamos komunikacinis poveikis vartotojui


Marketingo kursinis darbas.

Socialinės reklamos komunikacinio poveikio vartotojui vertinimo aktualumas ir problematika. Teoriniai socialinės reklamos komunikacinio poveikio vartotojui aspektai. Socialinės reklamos esmė , paskirtis ir funkcijos. Socialinės reklamos funkcijos. Socialinis aspektas. Ekonominis aspektas. Psichologinis aspektas. Socialinės reklamos kūrimo procesas. Socialinės problemos , kurioms spręsti yra naudojama socialinė reklama. Sritis Socialinė problema Sritis. Reklamos kampanijos planavimas. Reklamos rūšių schema. Spausdinta reklama. Transliacinė reklama. Reklama internete. Tiesioginė reklama. Vieša išorinė reklama. Reklama pardavimo vietose. Demonstracinė reklama. Speciali reklama. Socialinės reklamos komunikacinis poveikis vartotojui ir jo vertinimo metodai. Konceptualus komunikacinio socialinės reklamos poveikio vartotojui modelis. Literatūros sąrašas.


Šiandien reklama – tai didelė ir vis auganti industrijos šaka. Reklama sudaro didelę visuomenės gyvenimo dalį, mes ją matome ir girdime visur: televizijos ir radijo eteryje, laikraščių bei žurnalų puslapiuose, reklaminiuose lankstinukuose. Norime to ar ne, tačiau daugiau ar mažiau mes jaučiame reklamos poveikį.

Reklamos tikslai visais laikais buvo tie patys – informuoti, įtikinti, priminti. Šie tikslai labai prieštaringi, tačiau dažniausiai jie veikia kartu. Daugelio mokslininkų nuomone, reklama yra galinga jėga formuojant žmonių nuostatas bei elgesį. Reklama, ugdydama šiuolaikinį gyvenimo būdą, padeda atsikratyti pasenusių, kartais žalingų įpročių ir pažiūrų, diegti naujas, pažangias pažiūras, lavinti estetinį skonį. Todėl galima teigti, kad reklama atlieka aukllėjamąjį vaidmenį.

V.Keršienės (2005) teigimu, reklamos veikla pasireiškia penkiose pagrindinėse srityse: marketingo, komunikacijos, švietėjiškoje, ekonominėje, socialinėje. Šios sritys – tai reklamos vaidmenys visuomenėje ir versle, atspindinčios ekonomines bei socialines reklamos funkcijas, įrodančias reklamos svarbą bei skirtingą poveikį vartotojui.

Socialiniai veiksniai – tai reklamos vaidmuo visuomenėje. Atsižvelgiant į šiandieninį gyvenimo būdą, reklama padeda atsikratyti pasenusių ir žalingų įpročių, ugdo naujas, pažangias pažiūras, lavina estetinį skonį. Kitaip tariant, reklama socialiniu požiūriu atlieka auklėjamąjį vaidmenį.

Nors reklama yra įtikinėjimo technika, tačiau iki šiol niekas neįrodė, kad vartotojas priverstas daryti tai, ko pats nenori. Šiuo atveju galima teigti, kad tik nuo pačios visuomenės susiformuotos nuomonės, puoselėjamų vertybių bei kultūrinių skirtumų priklauso vartotojų požiūris į reklamą, jos kultūrą, vertybines orientacijas, komunikacijos veiksmingumą.

Tradiciškai reklamą mes suprantame kaip pardavėjo pastangą įtikinti pirkėją įsigyti prekę arba pasinaudoti paslauga. Tačiau tą pačią priemonę galima panaudoti skleidžiant tam tikras idėjas, įtikinant skaitytoją, žiūrovą ar klausytoją imtis tam tikros veiklos arba keisti elgesį. Tai – socialinė reklama, kuri šiandien laikoma neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi.

Socialinės reklamos aktualumas – prevencija. Socialinių problemų visais laikais buvo ir bus. Žmonės nemato problemų tol, kol nesusiduria su jomis realiame gyvenime. Mes visi esame pripratę prie daugumos problemų egzistavimo aplink mus, todėl norint žmogų „pažadinti“, reikalingas rimtas emocinis sukrėtimas (Gimžauskas G., 2005, 19).

Pastaruoju metu ypač daug problemų, susijusių su rūkymu, alkoholiu, narkotikais, smurtu ar prievarta. Vis daugiau jaunimo įninka į įvairius svaigalus, nuo kurių dažnai seka smurtas, dažnas jaunuolis sėda apsvaigęs už vairo, sukelia šiurpius eismo įvykius keliuose. Taigi daroma žala ne tik sau, bet ir kitiems. Tai liečia visą visuomenę. Todėl labai svarbu užkirsti kelią šioms problemoms arba padėti bent jas spręsti.

Vieną ryškiausių šių dieną problemų Lietuvoje galima įvardyti „karą keliuose” – tai skaudi mūsų visuomenėje tema. Tam tikslui reklamos kūrėjai ir policijos pareigūnai vykdo prevencines priemones, viena iš jų – socialinė reklama. Gatvėje esanti reklama priverčia vairuotojus atkreipti dėmesį į šią problemą ir vairuotojams primena, kad laikytųsi saugaus eismo taisyklių: važiuotų saugiu greičiu, užsisegtų saugos diržus ir kt. (Toleikienė R., Karpinaitė K., 2008, 376).

Šalyse, kuriose socialinė reklama turi senas tradicijas, ji veiksmingai prisideda prie socialinių problemų sprendimo, nepalieka nuskriaustų žmonių užmarštyje, parodo, kad visuomenėje yra įgyvendinami įvairūs socialiniai projektai, suteikia žinojimo, saugumo jausmą.

Tačiau verta akcentuoti, kad socialinė reklama labai skiriasi nuo komercinės. Visų pirma, ji propaguoja tam tikras vertybes, o tai visuomet sulaukia dalies visuomenės prieštaravimo bei kritikos. Kita vertus, tokios reklamos biudžetas dažnai yra nedidelis, o tikslinė auditorija labai plati – reikia didelių išlaidų jai pasiekti. Ir visgi, atsižvelgiant į šių dienų aktualijas bei kintančią mūsų visuomenę, reikia pažymėti, kad socialinė reklama yra labai svarbi.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (5883 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 44 KB
  • Socialinės reklamos komunikacinis poveikis vartotojui
    10 - 10 balsai (-ų)
Socialinės reklamos komunikacinis poveikis vartotojui. (2016 m. Vasario 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/socialines-reklamos-komunikacinis-poveikis-vartotojui.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 22:29