Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų mokymosi sunkumai ir jų sprendimai


Sociologijos kursinis darbas.

Santrauka. Summary. Įvadas. Socialinės rizikos šeimos samprata. Socialinės rizikos šeimose augantys vaikai. Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų mokymosi sunkumai. Mokymosi sunkumai su kuriais dažniausiai susiduria socialinės rizikos šeimose augantys vaikai. Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų mokymosi sunkumų priežastys. Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų mokymosi sunkumų pasekmės. Galimi , socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, mokymosi sunkumų sprendimo būdai. Pagalba namų aplinkoje. Kova su vaikų skurdu. Pagalbos galimybės mokykloje. Išvados. Literatūra.


Kai kurie mokyklą lankantys vaikai patiria mokymosi sunkumus, tačiau daugiausiai su šia problema susiduria vaikai, kurie auga socialinės rizikos šeimose. Būtent šiems vaikams yra sunkiausia sukaupti dėmesį, jiems sunkiau sekasi mokytis skaityti, rašyti bei skaičiuoti. Socialinės rizikos šeimose aukančių vaikų mokymosi sunkumų priežastys gali būti labai skirtingos: netinkamas vaiko auklėjimas šeimoje ir namų aplinka, skurdas, pedagogų abejingumas, motyvacijos stoka, elgesio ir emocijų sutrikimai, nepritapimas ar atstumimas bendraamžių tarpe, patyčios, smurtas mokykloje ir pan. Siekiant gerovės socialinės rizikos šeimose augantiems vaikams bei norint padėti jiems įveikti esamus mokymosi sunkumus, visų pirma reikia atkreipti dėmesį į vaikų gyvenamąją aplinką, jo auklėjimą bei skatinti tėvų domėjimąsi savo vaikais. Tėvams galima būtų pasiūlyti lankyti tėvystės įgūdžių paskaitas, kuriuose išmoktų tinkamo elgesio su vaikais bei vaikų auklėjimo ypatumų. Tokios paskaitos Lietuvoje šiuo metu yra vykdomos Vilniaus visuomenės sveikatos biure, asociacijoje „Mentor Lietuva“ , taip pat ir Naujosios Vilnios poliklinikoje. Antra, socialinės rizikos šeimose augantys vaikai galėtų lankyti vaikų dienos centrus, kur gautų tinkamos pagalbos iš specialistų ( psichologų, logopedų ir pan.). Trečia, mokykloje vaikas turi jaustis saugus, o tam reikia daugiau prevencinių paskaitų bei užsiemimų, kurie ugdytų visų vaikų toleranciją bei pagarbą kitiems. Labai svarbus yra ir mokytojų noras dirbti su vaikais turinčiais mokymosi sunkumų.

Taigi, jeigu socialinės rizikos šeimose augantys vaikai, kurie turi mokymosi sunkumų, gaus pakankamai dėmesio mokykloje, jeigu jie turės galimybę dirbti su socialiniais darbuotojais, psichologais bei kitais specialistais, jaus toleranciją iš kitų vaikų bei suaugusiųjų bei gaus reikiamos pagalbos pamokų metu, tuomet šie vaikai po truputį ims įveikti esamus mokymosi sunkumus.

Temos aktualumas: Kai kurie mokyklą lankantys vaikai patiria mokymosi sunkumus, tačiau daugiausiai su šia problema susiduria vaikai, kurie auga socialinės rizikos šeimose. Yra atlikta nemažai tyrimų (Poviliūnas, 2007; Kubilienė, 2004; Civinskas et. al, 2006; Harris, 1998), kurie įrodė, kad būtent šiems vaikams yra sunkiausia sukaupti dėmesį, jiems sunkiau sekasi mokytis skaityti, rašyti bei skaičiuoti. Taip pat šie vaikai dažnai turi emocinių bei elgesio sutrikimų. Noras išsiaiškinti šių vaikų mokymosi sunkumų priežastys ir klausimas, kaip galima būtų jas išspręsti, paskatino analizuoti mokslinę literatūrą.

Temos ištirtumas: Vaikų mokymosi sunkumų ir mokyklos nelankymo problemas nagrinėja tiek Lietuvos, tiek užsienio mokslininkai bei psichologai (Svoboda, 2004; Астапов; Микадзе, 1998; Lerner, 2003). Šių problemų priežastys vertinamos ir apibendrinamos labai panašiai, daug dėmesio skiriant vaikų socialinės adaptacijos nagrinėjimui. Yra siūloma nemažai šių problemų sprendimo būdų susijusių su pagalba namų aplinkoje, kovos su skurdu projektais, pagalba mokykloje ir pan. Didžioji dalis socialinės rizikos šeimose augančių vaikų, mokykloje patiria mokymosi sunkumų, dėl kurių kyla nemažai kitų veiksnių, trukdančių normaliam ir pilnavertiškam vaiko raidos vystymuisi. Šiame darbe bus aptarti dažniausiai pasitaikantys, šių vaikų mokymosi sunkumai, jų priežastys, pasekmės ir galimi sprendimo būdai.

Kursinio darbo tikslas: Išanalizuoti socialinės rizikos šeimose augančių vaikų mokymosi sunkumus, galimas jų priežastis bei šios problemos sprendimo būdus.

Kursinio darbo uždaviniai:

Apibrėžti socialinės rizikos šeimos sąvoką;

Apibrėžti socialinės rizikos šeimos augančių vaikų sąvoką;

Apibrėžti dažniausiai pasitaikančius socialinės rizikos šeimose augančių vaikų mokymosi sunkumus;

Išanalizuoti socialinės rizikos šeimose augančių vaikų mokymosi sunkumų priežastis ir pasekmes;

Pateikti socialinės rizikos šeimose augančių vaikų mokymosi sunkumų galimus sprendimo būdus;

SOCIALINĖS RIZIKOS ŠEIMOSE AUGANČIŲ VAIKŲ MOKYMOSI SUNKUMAI

  • Sociologija Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (4353 žodžiai)
  • Universitetas
  • Sociologijos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 51 KB
  • Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų mokymosi sunkumai ir jų sprendimai
    10 - 8 balsai (-ų)
Socialinės rizikos šeimose augančių vaikų mokymosi sunkumai ir jų sprendimai. (2016 m. Gegužės 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/socialines-rizikos-seimose-auganciu-vaiku-mokymosi-sunkumai-ir-ju-sprendimai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 17:44