Socialiniai veiksniai, lemiantys globos namų vaikų skaitymą


Šeimose gyvenančių vaikų globos įvertinimas. Skaitymas vaiko socializacijos faktorius. Skaitymas socializacijos veiksnys. Visuomenes skaityba lemiantys veiksniai. Vaiko ugdymo globos institucijoje ypatumai. Socialine versilinkyste itakojantys veiksniai. Kaip įtakoja vaikų socializacijai gyvenimas globos namuose. Itakojantys veiksniai gyventi senelių namuose. Skaitymo kultūros ugdymas. Socialiniai veiksniai itakojantys studentu gyvenima.

Pedagogikos kursinis darbas. Įvadas. Globos namuose gyvenančių vaikų. Psichologiniai ypatumai. Globos namų vaikų psichosocialiniai sunkumai. Vaiko socializacija globos namuose. Vaikų skaitymą įtakojantys socialiniai veiksniai. Skaitymo funkcijos ir reikšmė.Skaitymas ir vaikų vaizduotės santykis asmenybės raidoje. Vaikų skaitymo kultūros faktoriai. Socialiniai skaitymo veiksniai. Išvados. Literatūra. Priedai.


Problema. Skaitymas gali įtakoti vaiko pasaulio suvokimą, padėti siekti tam tikrų idealų, formuoti santykių pobūdį. Tačiau kol kas lietuvoje netyrinėti globos namų vaikų skaitymą sąlygojantys veiksniai. M. Pringk (1996) nurodo, kad ilgesnis ar trumpesnis gyvenimas globos namuose, fizinio ryšio su tėvais nebuvimas, vertinant gyvenimo kokybę, priklauso nuo santykių su žmonėmis kokybės. Dėmesio stoka iššaukia vaiko priešiškumą suaugusiųjų atžvilgiu. R. Žukauskienė (1996), leliūgienė (1993) pastebi, kad kokios bebūtų sudaromos geros sąlygos globos namuose, kokia būtų socialinė – pedagoginė pagalba vaikui, ne visada šios priemonės gali įtakoti ir padėti rasti savo vietą gyvenime. G. Raslavičienė (1996) teigia, kad pasyvi gyvenimo pozicija ,,trikdo gyvenimo vertybių, principų formavimą bei formuoja konformizmą, priklausomybę nuo kitų“ (raslavičienė, 1996, p. 72). L. Brazdeikienės (1998) manymu, vaikas globos namuose susiduria su daugeliu žmonių, dėl to nesiformuoja pastovūs emociniai ryšiai, vystosi egocentrizmas ir nesuinteresuotumas socialiniais santykiais, tai formuoja vaiko žemesnę savivertę, o emociniai ir socialiniai elgesio sutrikimai tampa socialinės atskirties priežastimi. Kaip pastebi tilindienė, tokiems vaikams ,,didėjančios aspiracijos atitrūksta nuo realių galimybių, tapatumo formavimosi ir sąlygoja neadekvatų savęs vertinimą, dažniausiai žemą“ (tilindienė, 2005, 148). R. Braslauskienė (2003) pabrėžia, kad gyvenantys ne šeimoje vaikai nepasitiki kitais, nemoka džiaugtis gyvenimu tiek turinio, tiek emocijų atžvilgiu. R. Žukauskienės, o. Leiputės ir o. Malinauskienės (2001) tyrimo rezultatai parodė, jog be tėvų globos likę vaikai labiau linkę į izoliaciją, tokie vaikai patiria daugiau socialinių problemų, bendraudami su bendraamžiais. Globotiniai daug dažniau turi problemų santykiuose su bendraamžiais negu vaikai, augantys šeimose.

G. Raguotienė (1997) tyrė vaikų skaitybos organizavimo klausimus. sibrian (2008, 2009) analizavo visuomenės skaitymo kultūros ugdymo klausimus.

Darbo tikslas – ištirti vaikų, gyvenančių globos namuose, socialinius veiksnius, įtakojančius skaitymą.

Uždaviniai:

Atskleisti globos namuose gyvenančių vaikų socializacijos sunkumus.

Išnagrinėti socialinių veiksnių įtaką vaikų skaitymui.

Ištirti vaikų, gyvenančių globos namuose, socialinius veiksnius, įtakojančius skaitymą.

Darbo objektas – globos namų vaikų skaitymas bibliotekose.

Metodai:

Mokslinės literatūros analizė,

Anketinė apklausa,

Rezultatų analizė.

  • Pedagogika Kursiniai darbai
  • 2013 m.
  • 20 puslapių (4957 žodžiai)
  • Universitetas
  • Pedagogikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 41 KB
  • Socialiniai veiksniai, lemiantys globos namų vaikų skaitymą
    10 - 1 balsai (-ų)
Socialiniai veiksniai, lemiantys globos namų vaikų skaitymą. (2013 m. Sausio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/socialiniai-veiksniai-lemiantys-globos-namu-vaiku-skaityma.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 04:15