Socialinio pedagogo darbas su problemine šeima


Socialinio pedagogo darbas su seima. Problemines seimos. Socialinis darbas su problemine šeima. Socialinio darbuotojo darbas. Kas yra probleminė šeima. Kas yra probleminė šeima?. Problemine seima samprata. Socialinis darbas su probleminėmis šeimomis. Kas tai yra probleminė šeima. Pedagogo pagalba seimai.

Sociologijos kursinis darbas. Įvadas. Šeimos teoriniai aspektai. Šeimos samprata. Šeimos funkcijos. Tradicinės ir šiuolaikinės šeimos ypatumai. Probleminės šeimos samprata. Šeimos problemos. Socialinio pedagogo darbo ypatumai su problemine šeima. Socialinis pedagogas ir jo kompetencijos. Socialinio pedagogo pagalba šeimai. Pagalbos rūšys. Išvados. Literatūra. Prieiga prie interneto.


Kiekvieno žmogaus socializacija prasideda toje aplinkoje, kurioje jis auga, dažniausiai tai būna šeimos aplinka. Joje žmogus vystosi kaip asmenybė, kaip visuomenės dalelė.

LR Konstitucijos (Žin., 1992, Nr. 33-1014) 38 straipsnis teigia: „Šeima yra visuomenės ir valstybės pagrindas. Valstybė saugo ir globoja šeimą, motinystę, tėvystę ir vaikystę. Santuoka sudaroma laisvu vyro ir moters sutarimu. (...) Sutuoktinių teisės šeimoje lygios. Tėvų teisė ir pareiga – auklėti savo vaikus dorais žmonėmis ir ištikimais piliečiais, iki pilnametystės juos išlaikyti. Vaikų pareiga – gerbti tėvus, globoti juos senatvėje ir tausoti jų palikimą.“

Šeimoje nuo pat vaiko gimimo formuojasi jo poreikiai, vertybės, pasaulėžiūra, būtent čia jis tampa asmenybe, socialiniu vienetu.

Kaip teigia L.C.Johnson (2003) dirbant su individais, šeimomis ir grupėmis, svarbu atsižvelgti į tai, kaip šeimos patirtis lėmė kliento požiūrį į save patį ir jo santykių su kitais formavimąsi. Dirbant su klientais šeimose ar grupėse atsiranda galimybė padėti klientui surasti ir kitokį atsakymą į pirmiau pateiktą klausymą, susijusi su žmogaus priimamumu ir individualumu. Faktiškai socialinis darbuotojas pagal socialinio darbo vertybes duoda teigiamą atsakymą į šį klausymą. Taigi jei socialiniam pedagogui pavyksta tai perduoti, leisti tai suprasti, individai gali įgyti naują teigiamą patirtį apie savo vertę, savigarbą. Tokią teigiamą patirtis gali turėti didžiulę įtaką jų ateičiai.

Kursinio darbo tiklsas – išanalizuoti socialinį pedagogo darbą su probleminėmis šeimomis Lietuvoje. Šio tikslo siekiant, reikia išspręsti šiuos uždavinius:

•Išsiaiškinti kas yra šeima.

•Paanalizuoti kaip pasikeitė šeima.

•Panagrinėti kas yra probleminė šeima ir kokia jos samprata.

•Aptarti socialinio pedagogo kompetencijas.

•Išanalizuoti socialinio pedagogo darbą su problemine šeima.

Kursiniame darbe bus naudojami teoriniai darbo metodai, t.y mokslinės literatūros bei teisinės bazės analizė. Kursinį darbą sudaro įvadas, 2 dalys, išvados ir literatūros sąrašas.

Socialinio pedagogo darbas su problemine šeima. (2012 m. Gegužės 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/socialinio-pedagogo-darbas-su-problemine-seima.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 10:16