Socialinis projektas Nebūk naivus kelyje


Sociologijos kursinis darbas.

Įvadas. Socialinio marketingas. Socialinio projekto idėja. Priemonės projekto įgyvendinimui. Rėmėjai. Vykdomos akcijos. Elektroninis pradžiamokslis. Projekto populiarumas. Projekto trūkumai. Pasiūlymai. Apklausa. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai.


Socialiniai projektai vis labiau tampa populiaresni šiuolaikiniame pasaulyje kylant naujiems pavojams. Vieni projektai būna prieš narkotikus, kiti prieš smurtą ar alkoholį. Šiuo metu yra daugybė socialinių projektų, tačiau tik neseniai atsirado vienas naujas socialinis projektas skirtas dėl kelionių pakeleivingomis mašinomis „Nebūk naivus kelyje“.

Šiame kursiniame darbe nagrinėjama kam skirtas šis projektas ir kuo juo siekiama.

Socialinio marketingo plėtra yra siejama su ne pelno siekiančių organizacijų atsiradimu bei jų vykdomų socialinių programų pagausėjimu pasaulyje. JAV šių organizacijų atstovai buvo labai suinteresuoti savo tikslinės auditorijos gausinimu, taip pat savo vykdomų projektų viešinimu, nes, kaip žinoma, didelė auditorija ir viešumas dažniausiai nulemia projekto sėkmę. Šiems tikslams pasiekti ne pelno siekiančių organizacijų atstovai dažnai kreipdavosi į marketingo specialistus.

Marketingo specialistai patardavo ne pelno siekiančių organizacijų atstovams, kaip organizuoti socialinio viešinimo kampanijas, kurios leisdavo šioms organizacijoms perteikti savo pagrindines socialines idėjas ir veiklos tikslus plačiajai visuomenei. Šios kampanijos buvo orientuotuos į plačiąją visuomenę ir leisdavo ne pelno siekiančioms organizacijoms tiksliai informuoti visuomenę apie vykdomus socialinius projektus sveikatos, socialinio gyvenimo, švietimo, nusikalstamumo mažinimo ir kitose srityse. [1]

Šiuo atveju ,,Nebūk naivus kelyje” siekia supažindinti gyventojus su tykančiais pavojais keliaujant su nepažįstamais žmonėmis.

Kaip ir buvo minėta, socialinio marketingo koncepcija atsirado XX amžiaus aštuntame dešimtmetyje. Tada Ph. Kotler marketingo principus, naudojamus parduoti produktus pritaikė socialinėms paslaugoms.

Grynoji marketingo koncepcija ne visada kreipia dėmesį į aplinkosaugos problemas, išteklių stygių, visą pasaulį kamuojančias ekonomines problemas. Socialinis marketingas pajutus individualaus vartotojo norus, juos patenkinant turi atsižvelgti į tai kas geriausia vartotojams ir visuomenei, žvelgiant į tai iš ilgalaikės perspektyvos.

Organizacijos turi žinoti kokia visuomenės nuomonė apie juos ir jų veiksmus, ir tinkamai planuoti savo veiksmus, siekiant kurti ir palaikyti teigiamą įvaizdį visuomenės akyse (Šliburytė, 2001m). [2]

Lietuvoje per pastaruosius ketverius metus dingo be žinios ar buvo nužudyti daugiausia jauno amžiaus asmenų. Tai rodo, kad į pavojų pakliūna jauni, dar nepatyrę ar su reikiama saugia informacija nesusidūrę žmonės. Projektas ,,Nebūk naivus kelyje“ supažindina žmones su kylančiais pavojais, įspėja kur reikia kreiptis išlikus bėdai, ką daryti jei jauti pavojų, tačiau projekto iniciatoriai akcentuoja tai, kad nereikia sėsti į nepažįstamo žmogaus automobile, nereikia kelionių ieškoti internet ar stapdyti pakeleivingas mašinas, nes tai gali pakenkti pačių asmenų saugumui.

Visos šios priemonės įtraukia tiek jaunimą į kurį ir yra akcentuotas visas projektas, tiek ir vyresnius žmones suklusti ir suprasti kokie pavojai tyko mūsų keliaujant, jei tik būsime neapdairūs. Suteikiant informaciją tikimasi, kad ją išgirdę žmonės pasidalins ja su kitais, tėvai įspės savo vaikus, draugai praneš kietiems draugams apie galimą pavojų ir taip tikimasi išvengti daugiau nelaimingų atsitikimų.

Socialinis projektas Nebūk naivus kelyje. (2016 m. Vasario 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/socialinis-projektas-nebuk-naivus-kelyje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 13:41