Socialinis vaiko ugdymas


Pedagogikos referatas.

Dalis. Straipsnių duomenys apie vaikų socialinį ugdymą. Dalis. Tyrimas. Vaikų socialiniai įgūdžiai įsitraukiant į žaidimą ir žaidžiant. Žaidimų protokolai. Išanalizuoti vaikų socialinius įgūdžius žaidimo situacijose pagal lentelę. Vaikų socialinių įgūdžių įsitraukiant į žaidimą ir žaidžiant suvestinė. Aprašyti vaikų socialinius įgūdžius įsitraukiant į žaidimą bei žaidžiant. Vaikų socialiniai įgūdžiai konfliktuojant. Konfliktų protokolai. Išanalizuoti vaikų socialinius įgūdžius konfliktinėse situacijose pagal lentelę. Vaikų socialinių įgūdžių konfliktuojant suvestinė. Aprašyti vaikų socialinius įgūdžius konfliktinėse situacijose. Pedagoginio poveikio vaiko elgesiui išbandymas (eksperimentas) padrąsinimas, pagyrimas. Sugalvoti 3 padrąsinimus, pagyrimus ir panaudoti grupėje. Užrašyti situacijas, kuriose buvo giriamas vaikas, pagyrimus ir vaikų reagavimą ir užpildyti lentelę. Išvados. Pedagoginio poveikio vaiko elgesiui išbandymas (eksperimentas) loginių pasekmių metodo taikymas. Sugalvoti 3 logines pasekmes ir panaudoti grupėje. Poveikis vaikui loginių pasekmių metodo taikymas. Aprašyti loginių pasekmių poveikį vaikams pagal gautus rezultatus. Straipsnių sąrašas.


Teigiama, kad vaikų netinkamą elgesį įtakoja aplinkos veiksniai. Esant prastiems, nesaugiems santykiams šeimoje yra didesnė rizika tinkamų socialinių įgūdžių nesivystymui, atsiranda sunkiai valdomos emocijos. Vaikai, kurie neturi tinkamų socialinių įgūdžių, pasižymi prastesniais emociniais, socialiniais ir akademiniais rezultatais.

Socialiniai gebėjimai – elgesys, kuris skatina teigiamą sąveiką su kitais. Šiems įgūdžiams priklauso:

Siūloma vaikams pateikti žaislus ir veiksmus, kurie skatina bendradarbiavimą ir paslaugumą.

Vaikai daug įgūdžių įgyja per žaidimą, nes vaikams, kurie neturi socialinių įgūdžių, žaidimas suteikia svarbias socialines sąveikas. Žaidimas yra efektyvus, spontaniškas būdas vaikams pritaikyti socialinius įgūdžius, kurie buvo dėstyti tiesiogiai. Išskiriamos keturios žaidimo stadijos, atitinkančios skirtingų tipų socialines sąveikas:

Pedagogams siūloma parodyti vaikams, kaip pasidalinti, derėtis , kol dar neįvyko konfliktas, nes mokinti socialinių įgūdžių neįmanoma, kai vaikai ginčijasi ar pyksta. Taip pat socialinių įgūdžių mokyti padeda darbų pasidalinimas.

Probleminis elgesys traukia mokytojo ir kitų vaikų dėmesį. Kai kurie vaikai siekia šio dėmesio, net kai tai neigiama.

Probleminis elgesys tampa neigiamu sektinu pavyzdžiu, kiti maži vaikai gali pamėgdžioti.

Probleminis elgesys gali sukurti situacijas, kai vaikai yra skaudinami, jaučiasi nesaugūs.

Su atskirais vaikais ir net visa grupe, pastabus pedagogas dažnai gali numatyti, kada netinkamas elgesys tikėtina įvyks. Yra įvairių būdų, kuriais mokytojai gali padėti vaikams vengti neigiamo elgesio. Tai būtų:

1. Suplanuoti perėjimus. Planuojant perėjimus, galima išvengti elgesio problemų. Šiuo atveju viena veikla pakeičiama į kitą. Keletas veiksmingų metodų, skirtų sklandžiam perėjimui:

dainuoti dainą ar skanduotę, kuri yra užuomina, jog bus pereita prie kitos veiklos;

Planavimas padeda vaikams suprasti dienos rėžimą ir numatyti būsimus veiksmus.

2. Siūlyti pasirinkimus. Pasirinkimo galimybė suteikia vaikui savarankiškumo jausmą. Pavyzdžiui, pedagogas miego metu gali pasiūlyti miegoti ant lovelės arba kilimo, arba sėdėti tyliai ir žaisti su žaislu ar skaityti knygą.

Pasirnkimas turi būti ribotas, saugus ir atitinkantis vaiko amžių ir veiklą. Pasirinkimo sukūrimas padeda vaikams prisitaikyti prie grupės socialinių poreikių ir skatina atsakomybę.

Pasak, socialinės mokymosi teorijos, socialinio elgesio asmenys mokosi stebėdami kitus. Šiuo reiškiniu pedagogai taip pat gali pasinaudoti, tinkamo socialinio elgesio skatinimui:

kai vaikas neturi pakankamų socialinių įgūdžių, sodinti jį tarp dviejų kitų vaikų, kurie turi susiformavusius tinkamus socialinius įgūdžius;

žaidimų metu drąsinti vaikus, turinčius stiprius socialinius įgūdžius, pakviesti vaiką, turintį mažiau brandžius socialinius įgūdžius, prisijungti prie jų.

Taip pat patariama skaityti socialines istorijas, kurių dėka pedagogai gali atkreiptį dėmesį į konkrečius socialinius įgūdžius, pvz., kaip pasveikinti draugus, ar pasidalinti žaislą.

nenusileisti vaikui, kuris inkščia ar elgiasi agresyviai, norėdamas gauti tai, ko jis nori. Neigiamu elgesiu vaikas dažnai nori patraukti dėmesį, todėl reikia nereaguoti į netinamą elgesį.

Vaikai, stokojantys socialinių įgūdžių, sunkiau bendrauna su kitais, taip pat tai veikia jų akademinį ir socialinį vystymąsi. Šie požymiai ypač būdingi vaikams, turintiems Aspergerio sindromą ar autizmą. Tokiems vaikams socialinių įgūdžių stoka gali paveikti santykius su šeimos nariais, vaikais ir kitais suaugusiais. Vaikai su Aspargerio sindromu ir autizmu sunkiai užmezga akių kontaktą, susiduria su problemomis pradėdami socialines sąveikas, negeba tinkamai išsiaiškinti žodinius ir nežodinius socialinio elegesio požymius, pasižymi netinkama emocine reakcija į kitų nelaimes, t.y. empatijos stoka. Be to, vaikai, turintys Aspergerio sindromą ir autizmą, „neperauga“ šitos socialinių įgūdžių stokos, o suaugus socialinių įgūdžių trūkumas toliau neigiamai veikia socialinę ir profesinę veiklą. Tokie žmonės dažniau bus bedarbiais, ir daug mažiau tikėtina, kad bus užmezgę normalius socialinius santykius. Atsižvelgiant į tai, socialinių įgūdžių programos turėtų tam užkirsti kelią. Socialinės įgūdžių mokymo programos yra parengtos taip, kad mokytų vaikus būtiniausių įgūdžių. Šitie įgūdžiai turi padėti vaikui įsilieti į vaikų grupę, ir bendrauti ir su pažįstamais, ir nepažįstamais suaugusiais.

  • Pedagogika Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Dziuli
  • 21 puslapis (4621 žodis)
  • Universitetas
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 43 KB
  • Socialinis vaiko ugdymas
    10 - 2 balsai (-ų)
Socialinis vaiko ugdymas. (2017 m. Birželio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/socialinis-vaiko-ugdymas.html Peržiūrėta 2017 m. Rugsėjo 21 d. 02:55