Socialinių paslaugų vadyba


Sociologijos aprašymas.

Socialinių paslaugų vadyba balansavimas tarp socialinio teisingumo ir ekonominio racionalumo Įvadas. Socialinių paslaugų vadybos poreikis ir problematiškumas. Socialinių paslaugų tikslai ir vartotojo ypatybės. Socialinių paslaugų įstaigų išorinės aplinkos specifiškumas. Socialinių paslaugų vartotojo lojalumo klausimas. Konkurencijos ir rinkodaros reikšmingumas. Kokybės vaidmuo.


Pastarųjų dviejų dešimtmečių socialinio darbo ekonomizavimo idėjos paskatino socialinių paslaugų rinkos plėtrą: šalia valstybinių tiekėjų vis labiau įsitvirtina nevyriausybinės organizacijos, privatus sektorius. Ekonominio racionalumo siekimas teikiant socialines paslaugas bei paslaugų rinkos įvairovė skatino didesnę konkurenciją, paskatas mažinti gamybos kaštus.

Valstybinės socialinių paslaugų įstaigos atsiduria nepalankioje situacijoje: mažinamas finansavimas. Reikalavimai plėsti veiklą, nedidinant resursų, be to vis didėja kritikos dėl paslaugų kokybės, kuri nepakankamai orientuota į paslaugų gavėjų poreikius. Siekiant reformuoti šių įstaigų veiklą, keliama idėja, jog planuojant biudžetą reikia orientuotis ne į planuojamas išlaidas, o į pasiektus rezultatus.

Kuriantis socialinių paslaugų rinkai, valstybinis sektorius siekia kiek įmanoma daugiau užduočių perduoti privatiems ir nevyriausybiniams veikėjams. NVO ilgus dešimtmečius dirbo vadovaudamiesi solidarumo, lygybės, bendruomeniškumo idėjomis. Dabar NVO veikla gana detaliai reglamentuota įstatymų, socialinių paslaugų vadybai skiriama daug dėmesio. Socialinių paslaugų įstaigų veikla ne tokioje palankioje aplinkoje kaip kitų paslaugų įmonių. Teikiant socialines paslaugas reikia ieškoti kompromisų, spręsti dilemą, kaip suderinti ekonominius ir socialinio teisingumo reikalavimus, savo, kaip socialinės įstaigos, įsipareigojimų klientui ir visuomenei.

Socialinio darbo ir paslaugų vadybos specifika išryškėja analizuojant šių paslaugų vartotojus, jų poreikių charakteristikas. Socialinių paslaugų tikslas- klientų socialinė integracija savarankiškumo atkūrimas ar palaikymas tai yra : suteikti tokias paslaugas , kurios realiai padėtų klientui. Vadyba reikalinga tam, kad darbą padarytume geriau, duoda tam tikrą materialią ar nematerialią naudą.

  • Sociologija Aprašymai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 3 puslapiai (855 žodžiai)
  • Kolegija
  • Sociologijos aprašymai
  • Microsoft Word 6 KB
  • Socialinių paslaugų vadyba
    10 - 8 balsai (-ų)
Socialinių paslaugų vadyba. (2016 m. Gegužės 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/socialiniu-paslaugu-vadyba.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 14:46