Socialinių tyrimų metodai


Sociologijos skaidrės. Socialinių tyrimų metodai. Ištęstinės studijos, 2014 m. ruduo. Apklausų metodas. Tinka tiesiogiai nestebimiems duomenims surinkti Daug paklaidos šaltinių (atranka. Anketos sudarymas. Uždaviniai su. Klausimų tipai atviri (atsakymą. Klausimų formatas Daugelio pasirinkimo vs. Apklausa interviu pagalba. Asmeninis interviu (face. Interviu privalumai didesnis respondento įsitraukimas. Paklaidos šaltiniai apklausose. Paklaida atsirandanti. Eksperimentas. „Auksinis standartas“ lyginant su kitais tyrimo dizainais Naudojamas manipuliavimas priklausomų kintamųjų (poveikio) lygiais. Kontrolinė (control group). Taikoma tiriamųjų atsitiktinė. Dviejų grupių eksperimentiniai dizainai. Cit Novelskaitė. Kiti ekserimentiniai dizainai Kovariacinis Faktorinis. Kvazi-eksperimentiniai dizainai Ne ekvivalenčių grupių (nonequivalent groups design. Atvejo tyrimas. Atvejo tyrimas –. Interpretatyvūs dizainai. Atranka teorinė Duomenų rinkimo metodai interviu. Mokslinio griežtumo kriterijai interpretatyviniuose tyrimo dizainuose Autentiškumas (≈ patikimumas) Įtikinamumas (≈ vidinis validumas) Patvirtinamumas.


Socialinių tyrimų metodai (S170M107)Ištęstinės studijos, 2014 m. ruduo.

Klausimų tipai: atviri (atsakymą įrašo respondentas) uždari (pateiktos atsakymo kategorijos) pusiau atviri/pusiau uždari (pateikta viena ar daugiau galimybių įrašyti savo atsakymą, jei tarp pateiktų atsakymų respondentas nerado tinkamo) filtruojantys/nukreipiantys (respondentas nukreipiamas į tam tikrą, dažniausiai tolimesnį klausimų bloką, jeigu reikia praleisti tam tikrus klausimus) faktiniai (ar balsavo askutiniuose rinkimuose, ar kreipėsi į valstybinę instutuciją per paskutinius 12 mėn., pajamas, amžių, išsilavinimą ir pan.) klausimai apie vertybines orientacijas, vertybes, nuostatas, įsitikinimus, nuomones.

Klausimų formatas: Daugelio pasirinkimo vs. vieno pasirinkimo Klausimų blokai vs. atskiri klausimai Klausimų seka: Visų pirma, klausiama lengviausių klausimų, o jautresni ir sunkesni klausimai klausiami viduryje anketos Klausimynas baigiamas taip pat lengvesniais klausimais.

Asmeninis interviu (face to face) - interviuotojas respondento atsakymus žymi anketoje CAPI (computer-assisted personal interviewing ) – interviuotojas atsakymus žymi ne anketoje, o kompiuteryje CATI (computer-assisted telephone interviewing) – apklausa telefonu CAWI (computer-assisted web interviewing) – apklausa internetu ACTI (Automated Computer Telephone Interviewing ) – „apklausia“ kompiuteris.

Interviu privalumai: didesnis respondento įsitraukimas, didesnė anketų grąža, mažiau neatsakytų klausimų, asmeninis ryšys su respondentu gali nuimti įtampą, interviuotojas gali paaiškinti klausimus respondentui nereikia turėti tam tikro išsilavinimo lygio, kad suprastų klausimus, mokėtų pildyti klausimyną - viskas priklauso nuo interviuotojo apmokymo Trūkumai: brangiausias metodas (asmeninis interviu) interviuotojas turi gerai būti apmokytas ir žinoti viso tyrimo eigą ir esmę, žintoti, kaip apsirengti, kaip nepasirodyti geresniu už respondentą interviuotojų priežiūra ir tikrinimas atsakinėjimui į jautrius klausimus interviuotojo buvimas gali trukdyti.

Socialinių tyrimų metodai. (2015 m. Balandžio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/socialiniu-tyrimu-metodai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 06:04