Šokiruojanti reklama, ir jos poveikis vartotojui


Vadybos bakalauro darbas.

Įvadas. Reklamos samprata ir esmė. Reklamos tikslai. Reklamos savybės. Reklamos funkcijos. Reklamos priemonės. Spausdintos reklamos priemonės. Radijo reklama. Televizijos reklama. Reklama internete. Vitrinų reklama. Lauko reklama. Šviesos reklama. Pašto reklama. Reklama ant transporto priemonių. Demonstracinė reklama. Reklaminės dovanėlės ir suvenyrai. Socialinė (nekomercinė) reklama. Socialinės reklamos galimybės. Reklamos poveikis vartotojui. Reklamos poveikis pažinimo aspektu. Reklamos poveikis emociniu aspektu. Reklamos poveikis elgesio aspektu. Reklamos poveikio įvertinimas. Reklama ir pasąmonė. Reklamos poveikis moterims, vyrams ir vaikams. Reklamos poveikis moterims. Reklamos poveikis vaikams. Reklamos poveikis vyrams. Šokas. Šoko požymiai. Psichologinis šokas. Šokiruojanti reklama. Šokiruojančios reklamos metodai. Tekstas. Paveikslas Neigiamos apeliacijos. Humoras.


Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja greitos reakcijos į aplinką, greito informacijos suvokimo ir apdorojimo. Žmonės priversti greičiau mąstyti, reaguoti į pokyčius, mažiau laiko lieka emocijoms ir lėtam mąstymui. Laikas bėga, keisdamas viską pasaulyje: žmones, jų skonius, priversdamas naujai sudėlioti prioritetus.

Reklamos kūrejai nebegali to nepastebėti, todėl pasikeitė ir pati reklama. Šiuolaikinė reklama apima labai daug būdų ir metodų, galinčių visais įmanomais būdais sukelti atgalinį ryšį tarp skaitytojo, žiūrovo esamo ir potencialaus vartotojo. Šoko metodika nėra šiuolaikinis atradimas, bet šokiruojanti reklama yra viena iš stipriausių veiksnių visuomenėje, pasižyminti labai stipria įtaka vartotojui. Ja naudojantis bandoma pakeisti žmonių nuostatas. Šiuolaikinė reklama skatina ne tik prekės pirkimą, ji perša įvaizdžius, vertybes, supratimą ir požiūrius, o nuo jų priklauso vartotojų elgesys, gyvenimo stilius ir su jais susiję sprendimai.

Šokiruojanti reklama, nors ir kelianti prieštaringus atsiliepimus, užkariavo mūsų reklamos priemones. Tokia reklama – tai įrankis, kuriuo galima sudaryti tiek teigiamą, tiek neigiamą įvaizdį. Būtent todėl labai svarbu išanalizuoti ir suprasti, kaip veikia vartotojus šokiruojanti reklama, ar turi vartotojai būti apsaugoti nuo tokio stipraus jos poveikio. Labai svarbu, kuriant reklamą, nepamiršti moralinių principų. Pastaruoju metu reklama dažnai vertinama kaip erzinimo elementas, kuris suryja tokias vertybes kaip vartotojų laikas. Esant tokiai situacijai, kūrėjai yra priversti ieškoti būdų, kaip sudominti vartotojus ir atkreipti jų dėmesį, nepiknaudžiaujant drastiškais metodais.

Dauguma žmonių skundžiasi, kad nebegali žiūrėti tam tikrų šokiruojančių reklamų. Jie teigia, kad jos nenaudingos visuomenei, ir stengiasi nuo jų apsaugoti vaikus. Tačiau vaikai vis dažniau atsiduria reklamos taikinyje. Šokiruojanti reklama kol kas yra mažiau išnagrinėta ir išanalizuota nei kitos reklamos rūšys. Žmonių nuomonės šiuo klausimu yra labai skirtingos, todėl kyla prieštaravimų ir nesusipratimų. Norėdama plačiau įsigilinti į šią problemą, nusprendžiau atlikti tyrimą, kurio rezultatų analizė padėtų atskleisti šokiruojančios reklamos poveikį vartotojams.

Tik žinant daugumos vartotojų nuomonę apie šokiruojančią reklamą, įmanoma gerai suvokti galimą vartotojų reakciją ir kryptingai ją panaudoti.

Apibūdinti ir pristatyti išanalizuotą mokslinę literatūrą apie šokiruojančią reklamą. Išsiaiškinti, kokį poveikį tokio pobūdžio reklama daro vartotojams;

Pateikti užsienio ir lietuvių sukurtų šokiruojančių reklamų pavyzdžius;

Išanalizuoti šokiruojančios reklamos pateikimo būdus ir geriausias priemones jos pateikimui;

Atlikti giluminį interviu ir išanalizuoti anketos duomenis, pateikti ir pakomentuoti rezultatus;

Pateikti išvadas ir šokiruojančios reklamos tobulinimo galimybes bei pasiūlymus.

Darbo struktūra: Analitinėje darbo dalyje apžvelgiama reklamos samprata, jos savybės ir funkcijos. Išnagrinėtas reklamos poveikis vartotojui, šokiruojančios reklamos ir psichologinio poveikio metodai ir jų panaudojumas. Apžvelgiami šokiruojančios reklamos pavyzdžiai ir jų panaudojimas Lietuvoje ir užsienyje. Projektinėje darbo dalyje analizuojamas teigiamas ir neigiamas šokiruojančios reklamos poveikis vartotojams ir jų nuomonė apie ją. Anketavimo būdu atliekami tyrimai, pateikiama giluminio interviu analizė ir jos rezultatai. Pateikiamos išvados apie reklamos naudingumą ir pasiūlymai, kaip galima efektyviau pateikti šokiruojančią reklamą ir sumažinti jos neigiamą poveikį.

Pagrindinis reklamos tikslas yra skatinti reklamuojamas prėkes ar paslaugos pardavimą. Tačiau yra ir kitų tikslų, kurie susilieja į pagrindinį:

g) Reklamos teisingumas.Ji turėtų būti teisinga, tačiau pasitaiko ir klaidinančios reklamos.

i) Planingumas. Visa reklaminė veikla yra planuojama, galiausiai vertinamas reklaminės veiklos efektyvumas.

Tai populiariausia reklamos priemonė, kuri dar yra skirstoma į periodinius ir į neperiodinius leidinius. Periodiniai leidiniai – tai laikraščiai, žurnalai, katalogai, žinynai, telefonų knygos ir kiti informaciniai leidiniai. Neperiodiniai leidiniai – prospektai, brošiūros, informaciniai lapeliai, skrajutės, kalendoriai, katalogai, atmintinės, prekių ir kainų etiketės ir pan.

  • Vadyba Bakalauro darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 80 puslapių (16132 žodžiai)
  • Vadybos bakalauro darbai
  • Microsoft Word 4095 KB
  • Šokiruojanti reklama, ir jos poveikis vartotojui
    10 - 5 balsai (-ų)
Šokiruojanti reklama, ir jos poveikis vartotojui. (2016 m. Balandžio 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/sokiruojanti-reklama-ir-jos-poveikis-vartotojui.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 12:59