Šokolado „Princas“ marketingo komplekso vertinimas


Marketingo savarankiškas darbas. Įvadas. Produktas. Kainodara. Paskirstymas. Rėmimas. Swot analizė. Išvados. Literatūra.


Šiame darbe bus atliktas šokolado „Princas“ marketingo komplekso vertinimas.

Darbo tikslas yra išmokti apibūdinti ir paaiškinti marketingo komplekso struktūrinius elementus ir analizuoti ir vertinti marketingo komplekso privalumus ir trūkumus. Šiam tikslui pasiekti išsikėlėme tokius uždavinius:

Įvertinti produktą, apibūdinti prekės gyvavimo ciklo stadiją ir įvardinti pagrindinius prekės privalumus ir trūkumus;

Įvardinti įmonės naudojamą kainodaros strategiją ir pagrindinius tikslus, kurių siekia įmonė nustatydama analizuojamos prekės kainą, palyginti pasirinktos prekės ir tiesioginio konkurento analogiškos prekės kainas;

Nustatyti kokį paskirstymo būdą, metodą ir strategiją naudoja įmonė;

Apibūdinti prekės rėmimui naudojamus būdus ir įvardinti rėmimo strategiją;

Šokolado „Princas“ asortimentas buvo kelis kartus gilinamas, t.y. ilginama jau esanti prekių linija. Paskutinį kartą buvo sukurtas šokoladas su braškiniu įdaru.

Kadangi pirkėjas stengsis įvertinti visus prekės naudingumo požymius, jai reikia stengtis suteikti kuo daugiau palaikymo. Prekės palaikymas yra visuma apipavidalinimo, kokybės, įpakavimo, garantijų, aptarnavimo požymių, leidžiančių geriau tenkinti vartotojų poreikius ir parduoti prekę. Prekės palaikymo požymiai yra trijų lygmenų: turinio, formos, viso gaminio. Turinio lygmenyje reikia nustatyti kokius poreikius tenkina prekė ir ką perka vartotojas. „Princo“ gamintojai vartotojui siūlo šokoladą, kuriuo tenkinamas alkio ir saldumynų poreikis.

Savo kokybe jis nė kiek nenusileidžia kitiems rinkoje esantiems šokoladams. Be to, jo kaina sąlyginai yra tikrai nedidelė.

Marketinge ypač svarbu identifikuoti prekę. Prekės identifikavimas – marketingo priemonėmis atliekamas jos išskyrimas iš konkuruojančių prekių. Vartotojas prieš įsigydamas prekę pirmiausiai dėmesį atkreipia į jos pakuotę ir prekės vardą. Nagrinėjamo šokolado vardas – „Princas“. Tai grupinis prekės vardas, suteiktas visai įmonės prekių linijai. „Princas“ – lengvai įsimenamas dviejų skiemenų žodis. Jis yra lengvai tariamas, jame nėra specifinių simbolių (pvz., lietuviškų raidžių), todėl toks pavadinimas tinka tarptautinėje rinkoje. Pavadinimas yra trumpas ir paprastas, nesukeliantis negatyvių asociacijų, atvirkščiai, jis tarsi išaukština prekę.

Produktas plačiąja prasme. Šokoladas – tai daugelio žmonių mėgstamas gardėsis. Valgant šokoladą galvos smegenyse išsiskiria daugiau serotonino - geros nuotaikos hormono, medžiagų, sukeliančių euforiją. Taip pat jis padeda greičiau atgauti jėgas.

Pagal prekių klasifikavimą šokoladas yra priskiriamas vienkartinio vartojimo prekėms. Jos yra skirstomos į kelias grupes, šokoladas yra priskiriamas patogumo prekių grupei. Tai impulsyvaus pirkimo prekė. Šokoladas yra perkamas be išankstinio sprendimo, tiesiog kilusiam norui ar poreikiui patenkinti. Taip pat jis gali būti priskiriamas ypatingų prekių grupei, nes „Princo“ šokoladas gali tenkinti tam tikro vartotojo skonį.

Lyginant su konkurentais, „Princo“ šokolado privalumai yra jo vardo žinomumas, skonis ir kaina, kuri yra viena mažiausių rinkoje, atsižvelgiant į šokolado kokybę. Didžiausi trūkumai yra šokolado asortimento linijos gylio mažumas. Rinkoje gausu šokoladų, kurių yra įvairiausių rūšių, su visokiais priedais ir įvairiais įdarais, kuriu pasirinkimas yra labai didelis.

Šokolado „Princas“ marketingo komplekso vertinimas. (2015 m. Birželio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/sokolado-princas-marketingo-komplekso-vertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 05:48