Šokolado vartotojų, neperkančių „Rūtos“ firminėse parduotuvėse, apibūdinimas


Marketingo kursinis darbas.

Įvadas. Situacijos analizė ir problemos identifikavimas. Šokolado rinkos Lietuvoje analizė. Vartotojų analizė. Konkurentų analizė. Makroaplinkos analizė. Uab „Rūta“. Literatūros sąrašas.


Niekas nepaneigs, kad šokoladas - vienas mėgstamiausių daugumos saldumynų. Dažnai jo paragaujame kasdien. Todėl ir Lietuvoje netrūksta tiek šokolado gamintojų, tiek jo vartotojų. Be to šokolado gaminiai užima nemažą rinkos dalį, kuri kaskart auga. Viena iš šokolado produkcija prekiaujančių bei ją gaminančių įmonių – tai UAB ,,Rūta“.

Problemos aktualumas. UAB ,,Rūtos“ produkciją žino beveik visi, daug žmonių ją netgi vartoja. Vieni šio prekinio ženklo produkciją įsigyja prekybos centruose, kiti lankosi firminėse ,,Rūtos“ parduotuvėse. Tačiau ne nuostabu, kad yra daugybė žmonių, kurie į šias parduotuves neužsuka. Galbūt jie pasirenka jau minėtus prekybos centrus, o gal jie išvis nevartoja ,,Rūtos“ produkcijos. Įmonės sėkmingai veiklai vystyti bei norint pritraukti naujų vartotojų į šio prekinio ženklo firmines parduotuves, svarbu žinoti kokie žmonės čia nesilanko.

Darbo tikslas – išanalizuoti šokolado rinką Lietuvoje bei identifikuoti šokolado vartotojų, neperkančių firminėse ,,Rūtos“ parduotuvėse, profilį.

1. Atlikti Lietuvos šokolado rinkos analizę, aptariant: vartotojus, konkurentus bei makroaplinką.

Uždavinius padėjo įgyvendinti literatūros analizė, duomenų bazės ,,Euromonitor International“ duomenys bei,žinoma, atlikta apklausa.

2013 m. lyginant su 2012 m. šokolado pardavimai išaugo net 8 proc. ir siekė 389 mln. Lt. Tai pirmas kartas po 2008 m., kai buvo pralenkti prieškriziniai pardavimai. Sparčiausiai pardavimai išaugo šokoladinių saldainių dėžutėse - 9 proc. Verta paminėti, kad tokio tipo saldainiai retai perkami asmeniniam vartojimui, dažniau - dovanoms. Įmonės sparčiai gamina naujus šokoladinių saldainių rinkinius, kuriuos rūšiuoja pagal prestižą, demonstruodamos technologinį pranašumą prieš konkuruojančias bendroves. Galima teigti, kad kartais tam tikros idėjos gali atrodyti netgi labai keistos, pvz. kaip šokoladinė pica pradėta gaminti 2013 metais UAB „Rūtos“.

Kaip buvo minėta, 2013 metais šokolado pardavimai ženkliai išaugo, o tai reiškia, jog ir šokolado gamintojams šie metai buvo palankūs finansiškai - išaugo ne tik šokolado pardavimai, bet ir vidutinė šokolado vieneto kaina 4 proc. Toks kainų padidėjimas siejamas su didėjančia paklausa geros kokybės produktams. Gamintojai mano, jog tokius pasikeitimus šokolado rinkoje lemia vartotojų noras leisti sau paišlaidauti ir atitrūkti nuo taupymo idėjos, kuri buvo itin aktuali ekonominio nuosmūkio metu. Tačiau mažmeninkai vis dar pabrėžia, jog vartotojai vis tik yra kuklūs, skaičiuoja savo išlaidas, daro pirkinių sąrašus prieš vizitą į parduotuvę.

Kaip teigia įmonės ,,Kraft Foods Lietuva" korporatyvinių reikalų vadovė Baltijos šalims Rasa Bagdonienė (2013), šokoladas yra šalies ekonominės sveikatos rodiklis: augant jo suvartojimui, galima teigti, kad šalies ekonominė padėtis gerėja. Todėl natūralu, kad po krizės atsitiesiant ekonomikai, augant namų ūkių pajamoms visose šalyse auga ir šokolado vartojimas. Tad galima sakyti, jog būtent šios priežastys paaaiškina 2012 metų rinkos išaugimą ne tonomis, o šokolado verte.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2708 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 52 KB
  • Šokolado vartotojų, neperkančių „Rūtos“ firminėse parduotuvėse, apibūdinimas
    10 - 6 balsai (-ų)
Šokolado vartotojų, neperkančių „Rūtos“ firminėse parduotuvėse, apibūdinimas. (2016 m. Balandžio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/sokolado-vartotoju-neperkanciu-rutos-firminese-parduotuvese-apibudinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 17:51