Spalva ir tauta


Dizaino konspektas.

Spalva ir tauta.


Spalvinga reklama pritraukia dvigubai daugiau dėmesio, nei juodai balta. Tam yra keltas paiškinimų. Turima omenyje asociacijos bei psichologinis poveikis.

Daugelis reakcijų į spalvas yra instinktyvios, universalios ir peržengia kultūrines ribas.

Spalvinis pranešimas perteikiamas plačiai už etninių, rasinių ar giminystės ribų. Remiantis šiais faktais, marketingo specialistai nustatė, kad 25 procentams apklaustųjų jėgą simbolizuoja ryškiai raudona, 17 proc. respondentų – juoda, 13 proc. – ryški mėlynai violetinė spalva.

Daugiau kaip 55 proc. (iš šimto) apklaustųjų, išsirinko vieną iš paminėtų trijų spalvų. Trapumą simbolizuoja šviesiai rausva (27 proc.), balta (9 proc.), šviesiai violetinė (9 proc.).

Kitos spalvų asociacijos yra specifinės atskiroms kultūroms bei regionams.

Tinklalapių dizainas, plačiausiai pasiekiantis marketinginius tikslus, skatinant

produkto reklamą, turi jautriai atsižvelgti į pagrindines spalvų reikšmes, į tikslinio vartotojo kultūrinį pagrindą, turi panaikinti akį rėžiančius kraštutinumus bei išsklaidyti nuobodulį.

Efektyvus dizainas atskleidžiamas spalvų, šešėlių, atspalvių, tonų kompozicijos pagalba.

Panaudojant tekstūras galima keisti spalvas – šiurkštaus paviršiaus spalva atrodo tamsesnė, nei tokia pat spalva ant lygaus paviršiaus.

Spalvų mados ignoruoja įgimtas nuojautas, kultūrinius bei ikoninius apribojimus.

Reklamos specialistai teigia, kad antiestetinės spalvos turi daugiau galimybių patraukti dėmesį nei estetiškas jų derinys. Istorija tai aiškai iliustruoja, kai nuo 20 a. tokie sprendimai tapo vyraujančia tendencija, užbaigusia Matiso bei prancūzų impresionizmo erą.

  • Dizainas Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių
  • Dizaino konspektai
  • Adobe PDF 184 KB
  • Spalva ir tauta
    10 - 2 balsai (-ų)
Spalva ir tauta. (2016 m. Gegužės 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/spalva-ir-tauta.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 04:21