Spalvų psichologija


Spalvų reikšmės interjere. Vaivorykštės spalvų reikšmės. Spalvų reikšmės namuose. Spalvu marketingas. Spalvu reiksmes reklamoje. Reklamos spalvos. Spalvų reikšmė ir įtaka. Spalvų reikšmės. Vaivorykste spalvos reikšmė. Reklamos spalvu psichologija.

Psichologijos referatas. Kai nesinori grįžti namo. Xxi a. Modernus mokslas vis garsiau kalba ne tik apie garsus bet ir apie spalvas taip pat darančias didžiulį poveikį žmogaus savijautai. Patinka mums tai ar ne, bet su spalvomis dažnai būna kaip su miesto triukšmu – jų negali „išjungti“. Tačiau ar tikrai spalvų pasaulis yra toks nekontroliuojamas ir nepasiduodanti žmogaus kontrolei? Štai kad ir mūsų būstas. Ar pamenate kokiais kriterijais vadovaujantis jį įrenginėjote? Leiskite pabandyti atspėti – pirma, kad būtų gražu, antra, kad būstų šilta ir jauku. Gali būti ir daugiau kriterijų – originalu, individualu, savita ir t. T. Tai priklauso nuo žmogaus individualumo, bet pirmieji du ko gero būtų pagrindiniai. Spalvų reikšmė namuose. Spalva — vienas iš stipriausių erdvės akcentų, veikiančių mūsų pojūčius. Vieno kvartalo gyventojai skundėsi keistais negalavimais. Architektai įtarė, kad gali būti kaltos melsvos ir vyno rausvumo spalvos pastatų sienos. Ištirta, jog tik žemės atspalviai pastatams suteikia harmoniją. Spalvų reikšmės interjere. Stebuklingoji vaivorykštė. Spalvų teorija. Norint sukurti kažką įspūdingo neužtenka žinoti, jog žalia spalva yra žalia, o geltona - geltona. Ypač jei kuriamas objektas yra reklaminis. Tenka atsakyti į daugybę klausimų: kokia turi būti pagrindinė spalva, kaip spalvos turi būti tarpusavyje derinamos, kokią įtaką jos turės žmonėms, kokią spalvą ar spalvas geriau pasirinkti bankui, o kokias cirkui. Reklamos ir dizaino pasaulyje mokslas apie spalvas ne taip seniai tapo labai svarbiu ir reikšmingu. Tarpusavyje netikėtai susijungia lyg ir nesuderinami dalykai: spalvos, marketingas, psichologija, geografija. Spalvos suvokimo psichologija. Spalvos poveikis mūsų savijautai. Madingos spalvos. Spalvų poveikis. Spalvų psichologija – įsirenk kambarį pagal savo būdą. Asmenybė ir spalva. Kaip žmones veikia žalia spalva. Vasaros mūsų šalyje palyginti trumpos. Nespėji pasidžiaugti žaluma, jau pradeda gelsti lapai. O po to ateina ilga, niūri žiema. Todėl sulaukus vasaros reikia “pasinerti” į gaivinančią žalumą kūnu ir siela. Spalvų psichologija.


Kas nežino, kad didžiausią poveikį žmogaus sielai, protui ir jausmams turi muzika. Gyvename pasaulyje pilname įvairiausių garsų, kurie deja ne visada mums yra palankūs. Balandžio 28 d. Minėjome ir pasaulinę triukšmo dieną, kai mokslininkai priminė, kokį destruktyvų poveikį žmogui turi nekontroliuojami ir chaotiški miesto garsai.

Xxi a. Patinka mums tai ar ne, bet su spalvomis dažnai būna kaip su miesto triukšmu – jų negali išjungti . Tačiau ar tikrai spalvų pasaulis yra toks nekontroliuojamas ir nepasiduodanti žmogaus kontrolei?.

štai kad ir mūsų būstas. Gali būti ir daugiau kriterijų – originalu, individualu, savita.

Tai pastebi ir vienas geriausiu interjero specialistu pasaulyje pripažintas m. Fuksas. Jis teigia, kad didžioji dalis architektų savo kūryboje visų pirma siekia grožio. Jo manymu tai nėra teisingas kelias ir pateikia savo argumentus.

Darydamas patalpų spalvinį sprendimą jis visų pirma kelia klausimą kokios emocinės būsenos yra žmogus, kuris naudosis tomis patalpomis ir kokia tų patalpų paskirtis. Tarkim m. Fuksas įrengęs ligoninę, kur žmogui reikalinga ypatingai didelė emocinė parama, džiaugiasi išgirdęs sergančiųjų atiliepimus, kad kupina optimizmo aplinka padeda jiems sustiprėti ir sveikti.

Negalvodami kokį poveikį mums daro spalvinė aplinka, rizikuojame būti nuolatiniame spalviniame triukšme, kuris mus alina ir vargina, daro piktus bei susierzinusius. Lietuvių pamėgti šilti gelsvi atspalviai beatodairiškai naudojami ir darbe ir namuose.

Tikėtina, kad mažai naudos žmonėms davė dar ne taip seniai nuo arenos nuėjęs persikas - kai kurie jo atspalviai gali būti ganėtinai agresyvūs. O juk visur turi būti harmonija ir suderinamumas. Darbe mes turime būti tokioje spalvinėje aplinkoje, kuri skatintų susikaupti, būti produktyviems ir darbingiems. Namuose turime ne tik atsipalaiduoti, atgauti jėgas, bet ir sutramdyti įsišėlusias emocijas arba nuraminti liūdesį, o gal ir nerimą.

Pasirinkti tinkamą spalvinę aplinką ne taip jau sunku. Tereikia tik pasinaudoti spalvų psichologijos žispalva — vienas iš stipriausių erdvės akcentų, veikiančių mūsų pojūčius.

Spalvos taip pat turi savo istoriją. Archainės kultūros, medžiotojų bendruomenės naudojo spalvas, simbolizavusias gyvybę ir fizinį išlikimą: tamsiai raudoną, juodą, tamsiai oranžinę. Tik vėliau vystantis kultūrai, žmonėms tapus sėsliems, spalvų paletė išsiplėtė.

Puritonišką epochą gaubė pilka spalva, kuri vertė kontroliuoti jausmus.

Spalvų psichologija. (2011 m. Lapkričio 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/spalvu-psichologija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 21:48