Specialieji mokymosi poreikiai


Sociologijos referatas. Įvadas. Specialieji mokymosi poreikiai. Specialiųjų poreikių asmenų samprata. Specialiųjų poreikių asmenų raidos sutrikimai. Specialiųjų poreikių pažinimas ir įvertinimas bendrojo lavinimo mokyklose. Specialiųjų poreikių asmenų ugdymas bendrojo lavinimo mokyklose. Išvados. Literatūra.


Lietuvoje požiūris į specialiųjų poreikių vaikus pradėtas kiek išsamiau nagrinėti tik devintajame dvidešimtojo amžiaus dešimtmetyje. Lietuvių autoriai šį fenomeną nagrinėjo įvairiais aspektais: požiūrį į neįgaliuosius istorijos raidoje, šiuolaikinį požiūrį į specialiųjų poreikių vaikus, religijos, publicistikos, grožinės literatūros, vaizduojamojo meno įtaką požiūrio į neįgaliuosius formavimui bei šio fenomeno įtaką neįgaliųjų reabilitacijai ir integracijai.

Problema. Specialių poreikių įvertinimas labai svarbu ugdymo įstaigoje. Ugdymo įstaiga turi stengtis kuo anksčiau ir tiksliau nustatyti specialiųjų poreikių vaiko raidos sutrikimus bei skirti tinkamiausią ugdymo programą, tenkinančią specialiuosius jo poreikius. Anksti nustačius, jog vaikas turi sutrikimų, anksčiau suteikiama ir pagalba, kuri padeda greičiau ir geriau adaptuotis aplinkoje.

Darbo tikslas. Apžvelgti specialiuosius poreikius, bei jų pažinimą ir vertinimą bendrojo lavinimosi mokyklose.

Ypatingų asmens savybių išprovokuotus poreikius priimta vadinti specialiais poreikiais. Įvardydami vystymosi sutrikimų turinčius vaikus, Fallen, Umansky (1998), Cook, Tessier, Armbruster (1987), Neisworth (1993), Wolery, Wilbers (1994) vartoja vaikų, turinčių specialiųjų poreikių, sąvoką. Ši sąvoka neakcentuoja asmens neįgalumo ir apima platesnį ypatingumų diapazoną. Ja apibūdinami ir neįgalumų, ir ypatingųjų gabumų turintys vaikai, t.y. visi, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių (Galkienė A., 2003).

Apibendrinimas. Specialieji mokymosi poreikiai - tai bet kokie vaiko patiriami mokymosi sunkumai, kurie reikalauja specialios mokymo pagalbos. Specialieji mokymosi poreikiai skirstomi į nedidelius, vidutinius, didelius ir labai didelius. Asmenis specialiųjų mokymosi poreikių grupei priskiria mokyklos, Specialiojo ugdymo komisija ar Pedagoginė psichologinė tarnyba.

Galkienė (2003) teigia, kad asmuo turintis specialiųjų poreikių – asmuo, turintis dėl funkcijų sutrikimo arba ypatingų gebėjimų kylančių poreikių, reikšmingų visaverčiam jo dalyvavimui visuomenės gyvenime.

Laužiko(1993) teigimu, visuomeninės gerovės arba žmogaus veiklos produkto, kaip vertybes, pagrindu fomuojamoje aplinkoje stengiamasi įvertinti asmens ir pasaulio reikalavimų santykį, asmens sugebėjimą tuos reikalvimus suvokti, į juo įaugti, juos veikti ir kurti. Šioje aplinkoje labai svarbus visavertis dalyvavimas kuriant visuomenines vertybes. Kai žmogus kuo nors išsiskiria, ypač jei jis nepajėgia pasiekti bendrųjų standartų, įgauna nenormalaus žmogaus statusą.

Fizinė raida – tai vaiko bendrosios motorikos, smulkiosios motorikos, fiziologinių procesų, somatinės būklės kaita biologinės organizmo brandos procese. Suprantama kaip žmogaus ūgio, svorio, kūno struktūros pokyčiai, tiek kalbant apie žmogaus išorę, tiek apie pokyčius, vykstančius organizmo viduje: kaulų ir raumenų sistemų pokyčiai, endokreninių liaukų, smegenų struktūrų pokyčiai. Šiai sričiai priklauso fizinės sveikatos samprata bei judėjimo įgūdžiai (gebėjimas eiti, rašyti ir kt.).

  • Sociologija Referatai
  • 2015 m.
  • 14 puslapių (2957 žodžiai)
  • Mokykla
  • Sociologijos referatai
  • Microsoft Word 16 KB
  • Specialieji mokymosi poreikiai
    10 - 4 balsai (-ų)
Specialieji mokymosi poreikiai. (2015 m. Balandžio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/specialieji-mokymosi-poreikiai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 08:54