Specialiųjų krovinių vežimas


Transporto kursinis darbas. Įvadas. Specifinio krovinio identifikavimas. Plieninių vamzdžių savybės bei praktinis taikymas. Specifinio krovinio transportavimo charakteristika. Specifinio krovinio parengimas transportavimui. Krovinio markeravimas, manipuliacinis ženklinimas. Tarptautiniam pervežimui būtini dokumentai. Pakrovimo, iškrovimo bei sandėliavimo reikalavimai. Transporto priemonės parinkimas bei paruošimas. Puspriekabės parinkimas. Krovinio tvirtinimas „Schwarzmüller“ puspriekabėje. Plieninių vamzdžių pervežimo maršrutų organizavimas. Maršruto savikainos nustatymas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Gelžbetoninės perdengimo sijos reikalauja specifinių transportavimo sąlygų. Jos jautrios smūgiams, temperatūrų pokyčiams, numatytas tik tam tikri pakrovimo ar iškrovimo normatyvai tam, kad nepažeidžiant jos būtų pristatytos į iškrovimo tašką.

Darbo tikslas – remiantis teorinėmis žiniomis ir analitiniais metodais parengti kursinį projektą apie pasirinkto specifinio krovinio pakavimo būdus bei krovimą, saugojimą, parengimą vežti ir transportavimą.

Darbo uždaviniai:

Pasirinkti specifinį krovinį iš pavojingų, gretai gendančiųjų, sunkiasvorių arba didžiagabaričių srities.

Paskaičiuoti pasirinkto krovinio visų logistikos procesų technologinius ir ekonominius parametrus, remtis kelių, geležinkelių, vandens arba oro transportų pavojingų krovinių gabenimo taisyklėmis, specifinių krovinių vežimo reglamentais, pagrindinius reikalavimais transporto priemonėms bei papildomai įrangai, kitais technologiniais reikalavimais, bei rekomenduojama metodine literatūra, statistinės informacijos šaltiniais.

Kursinį projektą pristatyti aptarimui seminare pagal iš anksto sudarytą grafiką.

Norint nustatyti specifinio krovinio paruošimo, vežimo bei dokumentacijos procesus reikia apibrėžti patį krovinį, jo savybes, klasifikavimą bei taikymo sritis, pagal tokius elementai kaip norminiai teisės aktai, institucijos, koordinuojančios sunkiasvorių ir negabaritinių krovinių vežimus, leidimai, kontrolė, reikalavimai transporto priemonėms bei jų vairuotojams, čia taip pat išaiškėja, kas yra negabaritiniai ir sunkiasvoriai kroviniai. Pasirinktas krovinys – specifinis krovinys – plieniniai vamzdžiai. Šiam kroviniui yra reikalingos ne tik specialios taisyklės pervežti, bet dėl krovinio specifinių savybių, imtis visų reikalingų priemonių.

Pasirinktas krovinys: plieniniai besiūliai vamzdžiai. Plienas geležies ir anglies lydinys su mangano priemaiša kuris duoda stiprumo šiam lydiniui. Plieno tipas: 12Kh18N1. Cilindro formos vamzdis, kurio matmenys: ilgis – 12 metrų, skersmuo – 0,7 metro. Fizines savybes: kieta medžiaga lydosi prie + 1530 °C atsparus meteorologiniui poveikiui t. y drėgmei, (nerūdija). Privaloma sandėliuoti vamzdžius, jei iki 2 mėnesių nebus sumontuoti, juos reikia apdengti nepermatoma plėvele iš PVC ar PE medžiagos. Taip pat galima sandėliuoti uždaroje patalpoje siekiant apsaugoti nuo ultravioletinių spindulių poveikio. Patalpoje būtina sudaryti laisvą oro cirkuliavimo procesą. Vamzdžiai atlaiko 1,6–3,5 MPa darbinį slėgį. Plienas su mangano priemaiša suteikia vamzdžiui stiprumą, atsparumą, apsaugą nuo mikroįtrūkimų.

Specifinis krovinys charakterizuojamas pagal apibrėžta gabaritą mase, forma, priimami vežti ir įteikiami gavėjui pagal kiekį ir masę. Transportuojami plieniniai vamzdžiai yra specifinis krovinys, dėl specialių pakrovimo, iškrovimo ar sandėliavimo reikalavimų, nors ir atitinka pagrindines transportavimo keliais taisykles, t. y. neviršija leistino svorio, matmenų ar kitų reikalavimų.

Specialiųjų krovinių vežimas. (2016 m. Sausio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/specialiuju-kroviniu-vezimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 23:57