Specialiųjų ugdymosi poreikių ir inkliuzinio ugdymo samprata


Pedagogikos skaidrės.

Specialiųjų ugdymosi poreikių ir inkliuzinio ugdymo samprata. Integracija – asmens įsiliejimas į socialinę grupę. Specialiųjų poreikių vaikų integracija į bendrojo lavinimo mokyklas literatūroje apibrėžiama kaip kaitos procesas. “Inkliuzija”, yra “Išvestinė demokratijos idėja. Europos specialiojo ugdymo. Tarptautinės konferencijos „Inkliuzinis ugdymas būdas skatinti socialinę sanglaudą“. Specialieji ugdymosi poreikiai – pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė. Vaiko specialieji poreikiai. Pritaikant Bendrąsias programas specialiųjų poreikių mokiniams. Inkliuzinė mokykla Stiprina visuomenės socialinį kapitalą. Mokytojo pareiga-padėti sukurti tinkamą ugdymosi aplinką. Inkliuzinėje mokykloje visi mokosi kartu. Inkliuzija nebus sėkminga, jei nesikeis nuostatos nebus tam tinkamai pasiruošta metodiniu požiūriu. Ugdydamiesi kartu su. Specialiųjų ugdymosi poreikių neturintys moksleiviai mokosi ne prasčiau. Inkliuzinio ugdymo procese dalyvaujantys mokytojai. Mokymą apibendrinant mokymo sampratos kaitos požiūriu.


Specialiųjų ugdymosi poreikių ir inkliuzinio ugdymo samprata.

“Inkliuzija”, yra “išvestinė demokratijos idėja, kurios esmė - buvimas kartu ir, kad skirtingų intelektinių, fizinių, psichinių gebėjimų turintys vaikai gali mokytis kartu. Ruškus (2003, p. 8) Inkliuzinis ugdymas – tai specialiųjų poreikių vaikų ugdymas kartu su bendraamžiais tokiam ugdymui parengtoje mokykloje. Kitaip tariant, inkliuzinis ugdymas, yra tiesiogiai siejamas su specialiųjų poreikių vaikų ugdymu heterogeninėje grupėje, apie kurią gana išsamiai rašo Galkienė (2003, 2004). Heterogeninė grupė, iš esmės pasižymi didele skirtingumų įvairove: lyties, kalbiniais, kultūriniais, socialiniais, fiziniais, ar psichinių galimybių skirtumais (Galkienė, 2004, p. 22).

Inkliuzinė mokykla: Stiprina visuomenės socialinį kapitalą; ™Stiprina individų, šeimų ir bendruomenių psichologinį atsparumą; ™ Didina visuomenės toleranciją pažeidžiamoms grupėms; ™ Mažina stigmą ir socialinę atskirtį;.

Inkliuzinio ugdymo procese dalyvaujantys mokytojai: jaučia turį aukštesnę profesinę ir asmeninę vertę; maloniau bendradarbiauja su kolegomis; nori būti užtikrinti,kad turės galimybę tinkamai pasirengti dirbti inkliuzinėje mokykloje su SUP turinčiais moksleiviais ir tobulinti kvalifikaciją, gali nukrypti nuo įprastų ugdymo standartų,ugdymo plano ir kurti individualias ugdymo programas SUP turintiems vaikams; turi teisę gauti specialistų paramą ir pagalbą;.

Inkliuzinio ugdymo sistema turi ir ekonominių privalumų: SUP turinčių mokinių ugdymasis bendrojo lavinimo mokykloje reikalauja mažesnių finansinių išteklių negu specialiųjų mokyklų išlaikymas.

  • Pedagogika Skaidrės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (981 žodis)
  • Pedagogikos skaidrės
  • MS PowerPoint 335 KB
  • Specialiųjų ugdymosi poreikių ir inkliuzinio ugdymo samprata
    10 - 6 balsai (-ų)
Specialiųjų ugdymosi poreikių ir inkliuzinio ugdymo samprata. (2016 m. Kovo 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/specialiuju-ugdymosi-poreikiu-ir-inkliuzinio-ugdymo-samprata.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 09:52