Specifinio krovinio anglies dioksido parengimas vežimui ir transportavimas kursinis darbas


Logistikos kursinis darbas.

Paveikslų sąrašas. Lentelių sąrašas. Įvadas. Anglies dioksido savybės, praktinio taikymo sritys ir reikšmė. Anglies dioksido fizikinės ir cheminės savybės. Anglies dioksido praktinio taikymo sritys. Pavojingo krovinio identifikavimas ir klasifikavimas pagal ADR reikalavimus. Anglies dioksido priskirimas pavojingumo klasei ir jo požymių aprašymas. Pakavimo reikalavimai ir pakavimo galimybės šios rūšies kroviniui. Anglies dioksido nužymėjimo parinkimas bei taros nužymėjimas. Anglies dioksido krovimo ir sandėliavimo reikalavimai. Krovinio dokumentavimas. Transporto rūšies ir priemonės pervežimui parinkimas bei jos paruošimas/nužymėjimas. Reikalavimai pritvirtinimui transporto priemonėje. Reikalavimai vairuotojui ir pervežimo proceso organizatoriui, atsakomybės reglamentavimas. Sudaryti specifinių krovinių transportavimo alternatyvius maršrutus. Apibrėžti ir įvertinti riziką kelyje, avarijų galimybes ir jų likvidavimą. Krovinio įkrovimas, iškrovimas. Krovinio transportavimo sąnaudos. Išvados. Literatūros sąrašas.


Darbo tikslas- remiantis teorinėmis žiniomis ir analitiniais metodais parengti kursinį projektą apie pasirinkto specifinio krovinio ypatybes, pakavimo būdus bei krovimą, saugojimą, parengimą vežti ir transportavimą.

Anglies dioksidas (angliarūgštė arba angliarūgštės dujos)- bespalvės, bekvapės ir beskonės dujos, gausiai paplitusios gamtoje. Atmosferoje jos sudaro apie 0,04% bendro tūrio. Šios dujos žmogaus sveikatai nepavojingos, tačiau padidėjęs jų kiekis atmosferoje prisideda prie klimato atšilimo. Anglies dvideginio molekulė (O=С=O) yra formuojama dviejų elementų sąveikos- vieno anglies ir dviejų deguonies atomų, susietų linijine jungtimi.

Sistemų šaldymas. Angliarūgštė gali būti naudojama kaip natūralus šaldymo agentas šaldymo sistemose.

Maisto pramonė. Šioje srityje anglies dioksidas yra naudojamas kaip raugas arba konservantas.

Garų slėgis 50°C temperatūroje yra didesnis kaip 300 kPa (3 barai).

Esant 20°C temperatūrai ir normaliam 101,3 kPa slėgiui visiškai virsta dujomis.

Su turiniu susiliečiančiose metalinėse dalyse neturi būti daugiau kaip 65 % vario.

Kiekvienoje kapsulėje dujų masė neturi būti didesnė kaip 150 g.

Uždorio sandarumą reikia užtikrinti papildomu įtaisu (gaubtu, karūnėle, tarpikliu, aprišalu ir t. t.), kuris galėtų apsaugoti uždorį gabenimo metu nuo bet kokio nuotėkio;

Slėginės talpyklos iš aliuminio lydinių turi būti tik su įtaisytais žalvariniais arba nerūdijančiojo plieno čiaupais ir iš jų išvalyti angliavandenilių teršalai ir jos neturi būti užterštos alyva. JT sertifikuotos slėginės talpyklos turi būti išvalytos pagal ISO 11621.

Intervalas tarp aliuminio lydinių slėginių talpyklų periodinių bandymų gali būti pratęstas iki 10 metų. Mažesni reikalavimai gali būti taikomi tik JT sertifikuotoms slėginėms talpykloms, jei su lydiniu buvo atliktas įtempių korozijos bandymas, kaip nurodyta ISO 7866.

Renkantis transporto priemonę didžiausias dėmesys yra skiriamas efektyvumo užtikrinimui. Todėl reikėtų atsižvelgti į pasirinktos transporto priemonės bei vežamo krovinio charakteristikas. Taigi mes pasirinkome krovinį vežti vilkiku.

Vežti dujų balionus pasirinkta šaldytuvinėje puspriekabėje. Kad dujų balionus būtų saugu vežti, jie bus dedami į specialius konteinerius po 6 vienetus. Šie konteineriai turi būtinai turėti rakinamas duris ar tam tikras spynas, kad krovinys saugiai būtų savo vietoje ir nejudėtų transporto priemonėje. Pagal puspriekabės išmatavimus ir atliktus skaičiavimus, pervežti galėsime 42 dėžes, o tai reiškia 252 balionus. Vienos dėžės svoris su kroviniu 450 kg. Todėl viso krovinio svoris bus 18,9 t., kai puspriekabės leidžiamas svoris 25t. Tokių pavojingų krovinių, kaip dujų balionai, negalima krauti vienas ant kito, nes tai yra pavojinga ir nesaugu. Kad konteineriai būtų savo vietoje ir krovinys nejudėtų, jie bus sutvirtinami strypais, kurių pagalba visas krovinys išliks stabilus.

Pavojingus krovinius (ADR) vežančios transporto priemonėsturi būti stebimos arba gali būti statomos ir nestebimos saugiame sandėlyje arba saugiose gamyklos patalpose. Maršrutu vadinamos kelio atkarpos, pažymėtos specifiniais kelio ženklais arba nurodytos kompetentingų institucijų vienkartiniuose leidimuose. Nukreipiamieji kelio ženklai nurodo pavojingąjį krovinį vežančios transporto priemonės judėjimo kryptį. Draudžiamuoju kelio ženklu draudžiamas pavojingųjų krovinių vežimas.

Anglies dioksidas bus vežamas iš UAB Cheminių medžiagų saugojimo sistemos, įsikūrusioje adresu Ašigalio g. 6A, į Klaipėdoje esančią logistikos kompaniją UAB Vlantana, kuri yra įsikūrusi Dvaro g.1, Gobergiškės. Pasirinktas tik kelių transportas, nes jis tokiam maršrutui yra pats optimaliausias ir mobiliausias.

  • Logistika Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Jovita
  • 21 puslapis (4143 žodžiai)
  • Universitetas
  • Logistikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1222 KB
  • Specifinio krovinio anglies dioksido parengimas vežimui ir transportavimas kursinis darbas
    10 - 2 balsai (-ų)
Specifinio krovinio anglies dioksido parengimas vežimui ir transportavimas kursinis darbas. (2017 m. Lapkričio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/specifinio-krovinio-anglies-dioksido-parengimas-vezimui-ir-transportavimas-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 13 d. 20:47