Specifinio krovinio (dyzelino) parengimas vežimui ir transportavimas


Logistikos kursinis darbas.

Įvadas. Pavojinga medžiaga – dyzelinas. Dyzelino savybės. Dyzelino praktinio taikymo sritys. Dyzelino sandėliavimo reikalavimai. Krovinio dokumentavimas ir paruošimas išvežimui. Transporto priemonės parinkimas ir žymėjimas. Pavojingų krovinių gabenimo būdai. Pavojingų krovinių transporto maršruto sudarymas. Maršruto sudarymas. Transporto priemonės parinkimas. Krovinio pakrovimas. Išvados. Literatūra.


12. D.M. Fraištat “Reagentai ir preparatai. Saugojimas ir pervežimas”, Maskva, Chemija, 1977

Kursiniame darbeaprašyta pavojingo krovinio – dyzelino parengimas vežimui ir transportavimui.

Darbo tikslas – remiantis teorinėmis žiniomis ir analitiniais metodais parengti kursinį projektą apie pasirinkto specifinio krovinio ypatybes, pakavimo būdus bei krovimą, saugojimą, parengimą vežti ir transportavimą.

Darbo uždaviniai:

1. Pasirinkti specifinį krovinį iš pavojingų, greitai gendančiųjų, sunkiasvorių arba didžiagabaričių srities.

Dyzelino kokybė priklauso nuo kuro ir įvedamų priedų cheminės sudėties bei degalų sandėliavimo laiko ir sąlygų. Dyzeliniai degalai daugiausia sudaryti iš parafinų (alkanų), šiek tiek naftenų (cikloalkanų), aromatinių naftos junginių bei olefinų (alkenų). Parafinai pasižymi geriausiomis degimo charakteristikomis, tačiau žemoje temperatūroje linkę sudaryti kristalus. Aromatiniai junginiai padidina kuro tankį, taigi ir šiluminę vertę bei pagerina kuro šalto tekėjimo savybės. Tačiau šie junginiai sumažina cetano skaičių bei yra kancerogenai, sukeliantys vėžinius susirgimus, dėl to šių junginių kiekis ribojamas iki 8 % pagal masę.

Pagal įsipareigojimus Europos Sąjungai, panaudoti atsinaujinančius energetinius šaltinius, dyzelinas savo sudėtyje privalo turėti 7 % (leistina paklaida minus 0,5 0C) RRME (riebalų rūgščių metilo esterio, pagaminto iš biologinės kilmės komponentų). Žiemos laikotarpiu 1 ir 2 klasės arktinis dyzelinas gali būti ir be RRME.

2 klasės arktinio (A2): – 32 0C.

Dažniausiai dyzelinas yra naudojamas kaip transporto piemonių kuras. Šiuo metu transporto priemonių dyzeliniais varikliais naudojimas yra ypač paplitęs. Dyzelinas naudojamas kaip kompresinio uždegimo (dyzelinių) vidaus degimo variklių degalai ir kaip šildymui skirtas kuras.

Šildymui skirtas žymėtas dyzelinis kuras – mažesniais akcizais apmokestinamas kuras, skirtas patalpoms bei statiniams šildyti, taip pat naudojamas technologiniuose procesuose (džiovinime bei dažyme). Siekiant, kad šildymui skirtas dyzelinis kuras būtų naudojimas pagal paskirtį, kuras yra dažomas ir žymimas cheminėmis medžiagomis, tirpstančiomis kure, bet nereaguojančiomis su juo. Raudonos spalvos dažiklis yra pastebimas vizualiai, o žymiklis nustatomos cheminiais tyrimais.

Žemės ūkiui bei žuvininkystei skirtas dyzelinis kuras teisės aktų nustatyta tvarka žymimas ir dažomas. Kuro žalia spalva yra pastebima vizualiai, o žymiklis nustatomos cheminiais tyrimais.

Dyzeliniai degalai, skirti žemės ūkiui ir žuvininkystei, gali būti įsigyjami tik pagal dyzelinių degalų įsigijimo leidimus ir degalų įsigijimo apskaitos lenteles, išduotus vadovaujantis akcizais neapmokestinamų dyzelinių degalų įsigijimo, leidimų išdavimo ir tokių degalų apskaitos taisyklėmis.

4 – kietų medžiagų arba savaime įkaistančios medžiagos liepsnumas;

Poklasė 1.1 susideda iš sprogmenų, kurie sukelia masinio sprogimo pavojų.

Poklasė 1.4 susideda iš sprogmenų, kurie sukelia nedidelį sprogimo riziką.

Dyzelinas gabenamas cisterniniame konteineryje. Norint paskaičiuoti maksimalų dyzelino pripildymo lygį cisterniniame konteineryje, naudojamasi RID taisyklėse pateikta skaičiavimo metodika:

*Šioje formulėje ά yra vidutinis skysčio tūrio plėtimosi koeficientas, kai temperatūra yra 15°C-50°C, tai yra didžiausias temperatūros pokytis 35°C., o tf – vidutinę skysčio temperatūrą pripildymo metu.

Jei yra reikalaujama transporto priemonėje taip pat privaloma turėti: transporto priemonės tinkamumo sertifikatą, leidimus, dvišalę (daugiašalę) sutartį, konteinerio krovimo sertifikatą.

Transporto dokumentas. Jį užpildo ir perduoda vairuotojui siuntėja ar jo įgaliotas asmuo. Įrašai dokumente turi būti: krovinio važtaraštyje (lietuvių kalba); CMR važtaraštyje (oficialia šalies, kuria siunčia kalba). Anot N. Batarlienės (2008) transporto dokumente turi būti nurodyta ši informacija:

N. Batarlienė (2008) knygoje transporto priemonę apibūdina taip: bet kokia sukomplektuota, nesukomplektuota ar mišri transporto priemonė, skirta pavojingiesiems kroviniams vežti keliais; tai bet kokia motorinė N kategorijos transporto priemonė arba O kategorijai priskiriama priekaba.

  • Logistika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (3778 žodžiai)
  • Universitetas
  • Logistikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 875 KB
  • Specifinio krovinio (dyzelino) parengimas vežimui ir transportavimas
    10 - 9 balsai (-ų)
Specifinio krovinio (dyzelino) parengimas vežimui ir transportavimas. (2016 m. Vasario 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/specifinio-krovinio-dyzelino-parengimas-vezimui-ir-transportavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 09:48