Spektaklio Žizel analizė


Zizel scenarijus. Žizel aprasymas.

Menų analizė. Savo knygoje „Lietuvos baletas šiandien“ (2000) Helmutas Šabasevičius rašo, jog romantiškoji Adolphe‘o Adamo (1803-1856 m.) „Žizel“ yra vienas seniausių iki šiol pasaulio baleto scenose išlikusių spektaklių, kurio baletmeisteris statytojas – Olegas Vinogradovas. Šis spektaklis Karališkojoje muzikos akademijoje Paryžiuje buvo pastatytas choreografų Jeanas‘o Coralli (1779-1854 m.) ir Jules‘io Perrot (1810-1892 m.). Premjera – 1841 metų birželio 6-ąją. Spektaklyje Žizel ilgą laiką šoko Carlotta Grisi , o Alberą – Lucienne‘as Petipa.
Lietuvoje „Žizel“ pirmą kartą buvo pristatyta 1931 metų spalio 7 dieną Valstybiniame teatre. Lietuviškąją „Žizel“ pastatė Nikolajus Zverevas, panaudojęs Boriso Romanovo redaguotą Mariaus Petipos choreografinę versiją. Lietuvos scenoje Žizel ir Alberą ilgą laiką šoko Vera Nemčinova ir Anatolijus Obuchovas. Panaudojęs ne tik B. Romanovo redakciją, bet ir Leono Zako dekoracijas ir kostiumus, baletmeisteris mėgino modernizuoti romantinio baleto dramaturgiją bei plastiką, koregavo libretą – jame atsisakyta antrojo veiksmo vilisių valdovės Mirtos, o pirmajame veiksme N. Zverevas atsisakė šokio ant pirštų technikos, taip pabrėždamas žemišką šios spektaklio dalies pobūdį.

  • Menai Analizės
  • 2014 m.
  • 4 puslapiai (1139 žodžiai)
  • Universitetas
  • Menų analizės
  • Microsoft Word 19 KB
  • Spektaklio Žizel analizė
    10 - 4 balsai (-ų)
Spektaklio Žizel analizė. (2014 m. Vasario 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/spektaklio-zizel-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 14:07