Sportas ir sveikata


Biologijos namų darbas. Fizinis aktyvumas. Aktyvus judėjimas teigimai veikia žmogaus organizmą , gerina jo organų veiklą. Judėjimo būdai Aktyvus vaikščiojimas. Jėgos treniruotės. Taisyklinga laikysena. Taisyklinga stovėsena. Taisyklinga sėdėsena. Atramos ir judėjimo organų sistemos pagrindinės funkcijos. Fizinio aktyvumo nauda judėjimo aparatui ir smegenims. Fizinio aktyvumo nauda kaulams. Kaulų jungtys. Kaulų jungtys prisitaiko prie fizinių krūvių. Fizinių krūvių poveikis raumenims. Baltosios skaidulos. Raudonosios skaidulos. Raumenų auginimas. Anaboliniai steroidai. Anabolikų reikšmė. Kvėpuojamasis plaučių tūris. Didžiausias įkvėpimo tūris. Gyvybinis plaučių tūris. Liekamasis tūris. Atliekant fizinius pratimus. Sistolinis ir diastolinis kraujospūdis. Kraujospūdis –. Širdies darbo ciklas. Širdies darbo ciklo fazės Prieširdžių sistolė. Skilvelių sistolė. Arterinis kraujospūdis AKS. Rūkymo žala sportuojančiam organizmui.


Fizinis aktyvumas – tai griaučių raumenų sukelti judesiai, kuriuos atliekant naudojama energija. Tinkamas fizinis aktyvumas - vienas iš svarbiausių gyvensenos veiksnių, stiprinančių fizinį pajėgumą, sveikatą ir gerinančių gyvenimo kokybę.

Aktyvus judėjimas teigimai veikia žmogaus organizmą, gerina jo organų veiklą:

•Stiprėja širdies raumuo (širdies darbas yra galingesnis)

•Geresnė kraujotaka (palaikomas normalus kraujospūdis, kraujas lengviau gražinamas atgal į širdį)

•Padidėja plaučių tūris (gaunama daugiau deguonies, kurio reikia energijai gauti)

•Didėja kaulų tankis (judant kraujotaka greitėja ir kaulinis audinys geriau aprūpinamas)

Judėjimo būdai:

•Aktyvus vaikščiojimas naudingas visiems kūno raumenims.

•Bėgimas stiprina sveikatą, suteikia teigiamų emocijų, padeda numesti svorio.

•Mankšta treniruoja kūną, gerina širdies ir plaučių funkcijas, reguliuoja kraujospūdį.

•Aerobika saugo nuo širdies ir kraujagyslių ligų, diabeto, nutukimo, artrito, gydo depresija, gerina medžiagų apykaitą, stiprina imuninę sistemą, padeda išsaugoti sveikus sąnarius.

•Jėgos treniruotės stiprėja visi kūno raumenys, išnyksta nugaros skausmai.

•Plaukimas teigimai veikia širdies ir plaučių darbą, atpalaiduoja.

•Joga gerai veikia CNS, normalizuoja kraujospūdį, padeda stuburo negalimų turintiems žmonėms.

Sportas ir sveikata. (2014 m. Spalio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/sportas-ir-sveikata.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 11:53