Sportinė saviugda


Sveikatos savarankiškas darbas. Įvadas Saviugdos reikšmė tobulėjimui Saviugda. Saviugdos paskirtis. Saviugdos vertybės idealai perspektyvos norai bei siekiai. Juk energija sklinda ten , kur kreipiamas dėmesys ir tuomet Norai Lengvai Pildosi. Fizinis išsivystymas Fizinis išsivystymas. Mano fizinis išsivystymas KMI = kūno masė kg ūgis ² Įvertinimas. Optimalus vyrams. Optimalus moterims. Laipsnio nutukimas. Laipsnio mitybos nepakankamumas. Mažiau kai. Liemens ir klubų apimties santykis = liemens apimtis cm klubų apimtis cm . Lygis Vyrai. Vidutinis 90 –. Riebalų kiekis organizme Riebalų kiekis. Vyrams Moterims. < 5 <. – 9 15 –. – 14 20 –. – 19 25 –. – 24 30 –. > 25 >. Taigi tolimesnis tikslas. Fizinio aktyvumo kontrolė Fizinio krūvio dydžio pagal pulso dažnį nustatymas. Individuali fizinio aktyvumo programa.


Saviugdos idealai, vertybės ir tikslai motyvuoja mus veikti tuo atveju, kai atskleidžiama reali perspektyva jiems pasiekti. Ji atsiskleidžia tada, kai idealai ir vertybės tampa saviugdos konkrečia priemone, t.y. kai pagal juos organizuojamas gyvenimas, darbas, elgesys. Tokiu būdu tenka mokytis, kaip susidaryti idealų ir vertybių siekimo programą.Saviugdos programos, priklauso nuo tų vertybių,kurios priešpriešinamos elgesio ir pergyvenimų trūkumams. Programos sudaromos arba jas susidarome patys, atsižvelgiant į mūsų elgesio tipą: nestropiam,nerūpestingam, netvarkingam formuojame vienokius idealus, kitokie– asocialiam, agresyviam. Kai įsisaviname vertybes, priartėjame prie siekiamo idealo – tada mes keičiamės.Jei matome idealą, konkrečius tikslus, aiškūs darosi uždaviniai, t. y. veiksmų sistema, kuri žingsnis po žingsnio veda į tikslą bei artina prie idealo. Asmenybės ugdymuisi svarbų vaidmenį turi perspektyvų vienovė ir dinamiškumas. Teigiamas pastangų vertinimas stiprina perspektyvą pasiekti savo asmenybės tobulinimo rezultatų: sustiprėja drausmė, elgesys akivaizdžiai kinta. Kad galėtume apibendrinti saviugdos rezultatus, turime analizuoti save. Savianalizė padeda užčiuopti saviugdos rezultatus ir toliau save tobulinti.Taip pat saviugdoje yra svarbi savikontrolė. Savikontrolę galima atlikti remiantis savistaba ir savianalize. Sąmoninga savikontrolė yra tada, kai žmogus stebi, analizuoja,vertina, kontroliuoja savo veiklą. (savijauta, miegas, apetitas, noras mankštintis, krūvio tolerancija).

Pagal rodiklius optimalus KMI moterims 18,8-23,8. Mano KMI šiek tiek per mažas 17,92 , manau,kad sveriu šiek tiek per mažai, reiktų priaugti svorio ,šiuo atveju reikėtų profesionalių dietologų sudarytos dietos,kuri būtų subalansuota svorio priaugimui.

Sportinė saviugda. (2016 m. Sausio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/sportine-saviugda.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 20:11