Sprendimų priėmimo organizavimas organizacijose


Vadybos referatas.

Įvadas. Valdymo sprendimų priėmimo vieta organizacijų valdymo veiklose. Sprendimų priėmimo kompromisai. Sprendimo priėmimo lygiai. Sprendimai ir jų vieta valdymo procese. Sprendimų priėmimo etapai. Išvados. Literatūra.


Svarbu pažymėti, kad visi sprendimai turi neigiamų pasekmių, kurioms nors organizacijos dalims. Taigi visiškai gero sprendimo priimti negalima, dėl šios priežasties organizaciją reikia nagrinėti sistemingai ir nustatyti sprendimo pasekmes visoms jos dalims. Kad iš galutinio tikslo jis būtų geriausias, sprendimų priėmimų situacijos skirstomos pagal tam tikrą skalę: nuo tikrumo iki netikrumo. Tikrumas – kai žinomas tikslas, tiksli, įvertinta ir patikima informacija apie visų svarstomų alternatyvų rezultatus. Dar prie šio punkto prisideda rizika, kai rizikuojama tuomet, kai negalime tiksliai numatyti alternatyvaus rezultato, bet turime pakankamai informacijos, kad sprendimo priėmimas būtų tikslus. Bei kita skalės dalis – netikrumas. Ji būna tada, kai mažai, arba iš vis nieko nežinome apie alternatyvas ar jų pasekmes. Kadangi dažniausiai sprendimus organizacijose priima vadovai, šis būdas yra itin sudėtingas. Kai mažai žinoma apie situacija, būna itin sunku priimti sprendimą, kuris nulems įmones, organizacijos, o gal net kito žmogaus likimą. Tokiu atveju, dažniausiai būna ieškomi kompromisai, kurie padės atrasti sprendimo priėmimus. Tikrinama turima informacija, jeigu jos mažai, pradedama remtis realiais pavyzdžiais. Pateiksiu mažą pavyzdį, kad eitų suvokti esmę.: Darbdavys Petras gavo nusiskundimą, kad darbo metu vienas iš darbininkų vartoja alkoholinius gėrimus. Nors tai tik gandas, kuris pasiekė Petrą, tačiau į tai reaguoti reikia. Pradedama rinkti informacija, apklausiami kiti darbininkai, ar nieko nematė, negirdėjo. Jei informacija nepasitvirtina, tada imamasi remtis realiais dalykais. Pats darbdavys nueina pas darbininką ir jį patikriną. Jeigu tuo metu alkoholį vartojantis asmuo yra neblaivus, jis iškviečiamas pasiaiškinti, tačiau jeigu gandai nepasitvirtino, jam nieko ir negalima padaryti, tačiau jis tampa tarsi „žmogus po padidinamuoju stiklu“, visi jį stebi, o taip pat ir darbdavys. Tačiau kaip ir minėjau, jeigu žmogus nusižengia įstatymams, tuomet būna ieškomas vėl gi kompromisas. Ką daryti? Kaip dabar darbdaviui priimti sprendimą dėl asmens, kuris vartoja alkoholi darbo metu? O ypač jeigu tas žmogus buvo itin geras darbininkas, tačiau taip nutiko pirmą kartą, ir pagal įstatymus jis turėtų netekti darbo? Tuomet įvyksta abipusis susitarimas, kompromiso radimas. Darbdavys arba atleidžia darbuotoją, arba įteikia jam papeikimą ar perspėjimą, kuris nurodo, kad jeigu dar kada nors pasikartos toks įvykis – darbininkas neteks darbo.

2. Būti teisėtas, t.y. priimtas laikantis veikiančių įstatymų ir įgaliojimų.

  • Vadyba Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (2445 žodžiai)
  • Kolegija
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 62 KB
  • Sprendimų priėmimo organizavimas organizacijose
    10 - 4 balsai (-ų)
Sprendimų priėmimo organizavimas organizacijose. (2016 m. Birželio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/sprendimu-priemimo-organizavimas-organizacijose.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 08:18